• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Josef B

Bestraffaren
Första säsongen av True Detective är det som jag först kommer att tänka på om vi pratar om det bästa någonsin. Men Sopranos höll ju igång längre med hög kvalitet
True detectives s1 är också jävligt tung men Game of thrones är min absoluta favorit. Making a murdurer ligger helt klart på min top10, likaså Sherlock.
 

Moody

Rolex
Märkligt men jag fastade aldrig för den. Även om jag tvingade mig igenom den.
Personligen håller jag the wire högst. Homeland och game of thrones ligger där uppe också.
Håller med om GoT, även om säsong 7 var under förväntan. The Wire och Homeland har jag aldrig sett, måste se dem när jag är klar med Mad Men.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Homeland är också riktigt bra, klarar också att hålla hög kvalitet alla säsonger även om första säsongen var bäst
 

Bender

Cartier
Lite udda och annorlunda kompott men inte dåliga på något vis.
Asiatiskt
Stranger
With nights
Engelskt
Jack Taylor (kan vara något för @Strindberg som gillar brittiska tv serie).
Amerikanskt
Californication (Fox Mulder från Arkiv X i huvudrollen )
Flaked
Arrested Development
Spanskt
Mar de Plástico
 

Veratio

Cartier
Nu är det så här. ;)

Sopranos. Den gillar jag. Har sett den hyfsat i fas.

The Wire. Var så uppspelt när jag för ca ett år sedan skulle se detta mästerverk! Sätter igång första avsnittet. Ser ut som studiofilmat. 4:3. Det är alltså 4:3!!! Det går inte att se idag om man inte sett det tidigare. Såg ett och ett halvt avsnitt... Var ett kanonserie förstås, för många år sedan, men den håller inte idag.

Finns väl någon gammal sanning där. Har man läst boken är filmen alltid sämre. Har man sett filmen först blir boken aldrig lika bra som den hade varit. Hör man en omgjord 50-tals låt innan man hör originalet är den nästan alltid bättre, men även omvänt. Man kan inte heller se Dallas idag och tycka att det är bra, men skulle man själv se om det finns det säkert förtjänster....

Med det sagt, vill jag slå ett slag för "Conquering southern China" och "Conquering northern China". Gillar man Long Way Round är det ett hyfsat substitut. Mer yta och mindre djup, men ändå jäkla roligt att se. Två youtube-"kändisar" som åker runt på små MC i Kina. Jag är ändå 44 år och jag är road av det ( mer som referens). Kul att se!

Sen gillar jag Eat Sleep BBQ som kom ut för andra avsnittet häromdagen. Sjukt fina bilder, man blir sugen på USA och god BBQ!
 

Josef B

Bestraffaren
Har nu sett klart Dark. Grymt bra tysk serie med mystik. Denna går inte att ha i bakgrunden, man måste hänga med ordentligt. 10/10
p14652158_b_v8_aw.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag kollar på följande och rekommenderar alla:
The Americans
Falsk identitet
Dessa två är "spionserier" som slår Homeland på fingrarna duktigt

Sett mindhunter s1 precis (enda som finns) och den var riktigt bra. Sen tog Jag manhunt: Unabomber efter det. Riktigt bra den med. Beteendevetenskap i krimversion

Sen så GoT och TWD såklart men de behöver man ju inte tipsa om.

The wire är en bra klassiker likaså The shield.
 

sir alex

Panerai
Följer säsong 2 av The Crown och älskar det. Bättre än första säsongen och ett måste för alla anglofiler och fans av historiska serier.
 

Niclas

Omega
Ray Donovan, Ozark och givetvis Game of thrones.
Förr var the walking dead och Sons of anarchy ok, tycker dem tappade stort efter nån säsong.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Glömde skriva att jag såg klart Bright (visst, film och inte serie, men ligger dock "lättstreamad"). Den kunde varit bättre, första halvan var bäst.

@Widowmaker Har du kollat in Full Metal Alchemists? Kört några avsnitt nu, fastnade inte i början, men efter en fem-sex avsnitt så gillar jag den.
 
Topp