• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Johanw

Cartier
Ozark S02 kommer på lördag enligt min TV-kalender? Tips för er som inte sett att snabbt dra genom hela S01.

ozark-trailer.png
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
För de som gillade "Breaking bad" och av någon anledning inte sett "Better call Saul" Better watch Saul! Serien är fan nästan i klass med BB fast annorlunda, blivit jävligt bra.

Ser om BB för typ 5e gången nu med flickvännen. Har tjatat så mycket att hon gav med sig. Märks att hon gillar den fast hon inte vill erkänna det, skrek typ "NEEJ LÅT INTE JESSE DÖ!" när han är hos pundarna med ATM. Har två avsnitt kvar av säsong 3 som vi sett på typ 2-3 veckor haha. Blir lite konstigt att kolla parallellt med BCS dock.

Har även sagt att jag inte tänker gifta mig med henne innan hon sett "The Wire" :D
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Handmaid’s tale hålller bra klass. Intressant story.
Njaa lite överskattad imo. Började tappa intresset i slutet. Får se om nästa säsong är bättre.

Om man ska rekomendera nån lite mindre känd serie kan jag väl rekomendera "Hunting Hitler" lite för larvigt amerikansk (typ pipande datorer och töntiga grejer) för att vara en dokumentär. Men helt klart intressant. Ska börja kolla på "Hard to kill" som hade premiär i somras, där Tim Kennedy (som är med i Hunting Hitler) gör galna stunts baserade på verkliga händelser.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Senare än alla andra i typ hela världen började jag och frun att se Prison Break tidigare i veckan. Har sett fyra avsnitt nu, och är sjukt besvikna. Alla pratar/pratade om den som en bra serie? Är det vi som inte fattar, eller har tiden helt enkelt kommit ikapp den?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Senare än alla andra i typ hela världen började jag och frun att se Prison Break tidigare i veckan. Har sett fyra avsnitt nu, och är sjukt besvikna. Alla pratar/pratade om den som en bra serie? Är det vi som inte fattar, eller har tiden helt enkelt kommit ikapp den?

Såg typ fyra avsnitt när den kom: skitdålig
Såg nu igen förra hösten men allt: skitdålig

Långdragen och inte vidare bra. Än sämre nu. Se orange is the new black istället, den är väldigt bra :pompus:
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Senare än alla andra i typ hela världen började jag och frun att se Prison Break tidigare i veckan. Har sett fyra avsnitt nu, och är sjukt besvikna. Alla pratar/pratade om den som en bra serie? Är det vi som inte fattar, eller har tiden helt enkelt kommit ikapp den?
Som ovan talare, ni har fattat och den är inte särskilt bra, jag slutade helt när själva fängelserymmningen var klar, då slutade intresset.
Kommer med nygamla tips nedan:)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nygamla serie tips:
Churchills hemliga agenter - Nyrekryterna
Finns på Netflix, bara 5 avsnitt, reality/dokumentär.
Faktiskt lite välgjord och spännande om man är lite historiskt intresserad. Idén kan kännas rätt cheesy när man läser om den, men dom lyckas med utförandet.

Slår ett slag igen för
Ockupationen - Norsk/svensk serie med handlingen att Norge blir ockuperade av Ryssland i modern tid. Två säsonger på viaplay, tredje på G. Sevärd och välspelad.

Sist men inte minst miniserien (har gått på TV) så det inte vart den finns.
The Nightmanager - trevlig, välspelad och inte så många avsnitt:)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Minns ej om jag skrivit detta här tidigare men:

Netflix - serien Happy!
En av de mest skruvade serier jag sett, älskade hela säsong 1 och hoppas på fler säsonger.
 

lofgreno

Audemars
Måste rekommendera Jack Ryan på Amazon Video. Riktigt bra och välgjord. Kanske inte så många som har Amazon men den är lätt billigast av alla, typ 60 spänn i månaden. Dom har också nå deal tror jag med en vecka gratis och 30 spänn i månaden (3-6 mån).
Finns också serien The Terror som är riktigt bra och American Gods om man vill ha nåt lite mer udda. :)
 
Topp