• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Påminner om counterpart på visplay. Bästa serien jag sett i år.
9D0D29BD-8BCF-4263-95AD-F1E9C95902E7.jpeg
 
THE WIRE!

Det är inte bara den bästa TV-serien någonsin, det är det bästa kulturarv vi har. Borde visas på alla gymnasium. Fanns (finns?) kurser på t.ex. Harvard, Duke osv. Om serien

Så bra är den. Lär sig en del om hur livet fungerar och framförallt om war on drugs är helt meningslöst.

Mim favoritsäsong är 2. Handlar om hamnarbetare. Första gången jag såg serien gillade jag inte den säsongen för den var så annorlunda från säsong 1 (3-5 också) men näe jag såg om den insåg jag att den säsongen är helt briljant.

Breaking bad kanske är mer spännande oav. Men The Wire är realistiskt och lär sig en läxa om livet.

"We're like them little bitches on the chessboard" - "Pawns"
 
Har lite tråkigt på jobb så surfade runt på lifestyle och kände att jag kunde bidra med mina egna favorit serier atm.

The Office (US): Absolut bästa komedi serien som någonsin har gjorts. Sett den minst 4 gånger varav 2 har varit extended avsnitten som ger ännu mer galenskap. Om ni inte har sett den sen tidigare eller har tänkt att se den. Gör det, ni kommer inte att ångra er! Enda negativa är att det inte finns på svenska Netflix eller annan "laglig" streaming (så vitt jag vet)
Arrested development: komedi här med. Första säsongen är ett mästerverk. Så galet roligt och enkelt att följa med i storyn. Lättare att se då den finns på Netflix.

Just nu ser jag om Breaking bad. Otroligt gripande serie som man både kan skratta och gråta till. Om ni redan sett den en gång så rekommenderar jag er att se om den. Speciellt om ni är som jag och såg den när man var "yngre". Ser den ur ett helt annat perspektiv nu nästan 5 år efter jag såg den.

Tack för mig

/Gustav
 
Har lite tråkigt på jobb så surfade runt på lifestyle och kände att jag kunde bidra med mina egna favorit serier atm.

The Office (US): Absolut bästa komedi serien som någonsin har gjorts. Sett den minst 4 gånger varav 2 har varit extended avsnitten som ger ännu mer galenskap. Om ni inte har sett den sen tidigare eller har tänkt att se den. Gör det, ni kommer inte att ångra er! Enda negativa är att det inte finns på svenska Netflix eller annan "laglig" streaming (så vitt jag vet)
Arrested development: komedi här med. Första säsongen är ett mästerverk. Så galet roligt och enkelt att följa med i storyn. Lättare att se då den finns på Netflix.

Just nu ser jag om Breaking bad. Otroligt gripande serie som man både kan skratta och gråta till. Om ni redan sett den en gång så rekommenderar jag er att se om den. Speciellt om ni är som jag och såg den när man var "yngre". Ser den ur ett helt annat perspektiv nu nästan 5 år efter jag såg den.

Tack för mig

/Gustav
The Office US? Du menar väl ändå UK? Originalet?
 
Bad Banks. Tysk serie som utspelar sig i Frankfurts bankvärld. Positiv överraskning som var nogot av en drama thriller. HBO Nordic
 
@IlGattopardo
Jag har 100% exakt samma åsikt som dig. Klarade knappt första avsnittet av US och älskar UK ovillkorligen. Dåliga kopior!

Humanity med Ricky på Netflix. Inte den bästa, men stundtals briljant.

Började se Counterpart idag efter denna tråd. Gillar den so far.
 
Vill ge en tumme upp för Black Sails (finns på flera steamingtjänster). Snyggt filmad och bra skådespeleri.
 
Bosch är riktigt nice. Precis plöjt första säsongen på HBO. Att han sportar en stålrolle är bonus.
 
  • Like
Reactions: PIC
Ser mycket serier!

Sista jag sett som jag absolut älskar är Yellowstone med Kevin Costner. Grymma vyer och bra skådespelare. Me love!
 
Tillbaka
Topp