• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

MAGNETO

Omega
Tyckte inte säsong 2 var så hemsk ändå, ganska rörig vad jag minns men gillade farrell i sin roll. Hade inte säsong 1 varit magisk hade jag nog tänkt än mer annorlunda. Nu var ju första säsongen en enda lång njutning i hur en bra thriller/dektetivserie ska göras. Blir se säsong 3 iaf. Efter andra säsongen av punisher, ett avsnitt klart och bra början så natten lär bli lång :pompus:
Självklart är det omöjligt att inte se andra säsongen i ljuset av första, men fortfarande ingenting jag kommer se om precis. Jag ska nog avvakta tills alla avsnitt är ute på tredje. Är den så bra jag hoppas den kommer att vara lär det vara svårt att vänta mellan varje avsnitt.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Fick serietorka och sökte en ”slökollarserie”.
Hade hört talas om Arrested development i flera men aldrig tagit mig tid eftersom det inte lockade.
Vilken miss. Så jävla skön!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är väl alltid på sin plats med en sammanställning inklusive hyllningar och sågningar. Nu varierar kvalité från säsong till säsong men om jag skulle vikta skulle jag säga följande (utan inbördes ordning).

Serier man absolut inte får missa:
1. Lost
2. Dexter
3. Californication
4. Game of thrones
5. True detective
6. Breaking bad
7. Twin peaks
8. Deadwood
9. Sopranos
10. House of cards
11. Band of brothers
12. The night of

Perfekta slökollarserier:
1. Billions
2. Weeds
3. Orange is the new black
4. Fargo
5. Taboo

Störst besvikelse:
1. Handmades tale
2. The Wire

Serier som KUNDE blivit bra:
1. The leftovers
Säsong 1 är briljant. Sedan spårar det ur. Oavsett hur smart det är blir det Lost i kvadrat.
2. The haunting of hill house
Slutet sänkte allt.

Kvar att utforska är:
Shameless
 

Alarik

Audemars
2-Faktor

Dels så såg jag den långt efter alla andra vilket gjorde att jag under flera års tid matats med att det var världens absolut bästa serie.
Förväntningarna var skyhöga. Sedan är min upplevelse att den inte åldrats så väl vilket gjorde att jag redan hunnit se flertalet serier där berättandet belyste flera perspektiv och där karaktärsutveckligen låg i fokus.
 
Det är väl alltid på sin plats med en sammanställning inklusive hyllningar och sågningar. Nu varierar kvalité från säsong till säsong men om jag skulle vikta skulle jag säga följande (utan inbördes ordning).

Serier man absolut inte får missa:
1. Lost
2. Dexter
3. Californication
4. Game of thrones
5. True detective
6. Breaking bad
7. Twin peaks
8. Deadwood
9. Sopranos
10. House of cards
11. Band of brothers
12. The night of

Perfekta slökollarserier:
1. Billions
2. Weeds
3. Orange is the new black
4. Fargo
5. Taboo

Störst besvikelse:
1. Handmades tale
2. The Wire

Serier som KUNDE blivit bra:
1. The leftovers
Säsong 1 är briljant. Sedan spårar det ur. Oavsett hur smart det är blir det Lost i kvadrat.
2. The haunting of hill house
Slutet sänkte allt.

Kvar att utforska är:
Shameless
Blir alltid lika förvånad när folk nämner Band of Brothers utan att sen ta med The Pacific. Den är minst lika bra! Samma upplägg på serien och samma krig men handlar om striderna mot japanerna istället.

Se den!
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Blir alltid lika förvånad när folk nämner Band of Brothers utan att sen ta med The Pacific. Den är minst lika bra! Samma upplägg på serien och samma krig men handlar om striderna mot japanerna istället.

Se den!
Jag måste nog se om den för jag kommer ihåg att jag blev en smula besviken.

Var så oerhört sjukt peppad av att se den efter BoB men det nådde liksom inte riktigt upp till samma nivå.
 
Jag måste nog se om den för jag kommer ihåg att jag blev en smula besviken.

Var så oerhört sjukt peppad av att se den efter BoB men det nådde liksom inte riktigt upp till samma nivå.
Hade exakt samma upplevelse tyvärr:(
Ok.. Jag tycker att den var minst lika bra.
Men ni har iofs rätt också: -som jag minns det från tidigare så var Band of Brothers bäst.
Men när jag nyligen såg om dem så såg jag The Pacific först och då insåg jag hur j-a bra den är!

Till er andra som kanske inte sett dessa serier (skäms på er!) och planerar att göra det:
Tänk på att man måste se till att förutsättningarna är de bästa. Inga stojande barn eller tjattrande fruntimmer i närheten. Inga saker man måste göra medan man tittar, det ska vara fullt fokus. Och så framförallt, -man måste ha bra ljud! Helst ett par bra hörlurar men annars får man se till att kunna ha bra volym på TV:n. Att sitta och titta med låg volym för att barnen sover i rummet intill funkar inte!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ok.. Jag tycker att den var minst lika bra.
Men ni har iofs rätt också: -som jag minns det från tidigare så var Band of Brothers bäst.
Men när jag nyligen såg om dem så såg jag The Pacific först och då insåg jag hur j-a bra den är!

Till er andra som kanske inte sett dessa serier (skäms på er!) och planerar att göra det:
Tänk på att man måste se till att förutsättningarna är de bästa. Inga stojande barn eller tjattrande fruntimmer i närheten. Inga saker man måste göra medan man tittar, det ska vara fullt fokus. Och så framförallt, -man måste ha bra ljud! Helst ett par bra hörlurar men annars får man se till att kunna ha bra volym på TV:n. Att sitta och titta med låg volym för att barnen sover i rummet intill funkar inte!


En singelserie med andra ord :D
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag måste nog se om den för jag kommer ihåg att jag blev en smula besviken.

Var så oerhört sjukt peppad av att se den efter BoB men det nådde liksom inte riktigt upp till samma nivå.

Samma! Rankar BoB som en av TV-historiens bästa serier och sett den åtminstone ett par ggr.

The Pacific köpte jag boxen på releasedagen och var sjukt pepp, har inte ens kollat igenom den, orkade typ 3 avsnitt. Min största TV-besvikelse tror jag.
 
Topp