Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Tips på tv-serie

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Ricrob, 16 november 2013.

1. Alarik

Alarik Brons

Från:
    Göteborg
    Inga spoilers!

Notorious Niklas gillar detta.
  2. HardcoreError

HardcoreError Titan

Kul att se LOST i toppen på en lista. Trodde större delen av världen bestämt sig för att den mest var en upphypad röra. Fantastisk serie.

3. Alarik

Alarik Brons

Från:
    Göteborg
    Jag kan tycka att den ihop med 24 var de nutidens stora serier där fokus lagts på manus, skådespel och inte minst karaktärsutveckling. Sedan är min känsla att de visste hur jävla bra det var att de inte heller rusade fram utan lät serien puttra likt ett långkok utan att för den delen mjölka något.
    Nu har jag bara sett den en gång (när den sändes) och jag är rätt att den kanske inte åldrats väl så därför vill jag inte se den igen men om det finns någon serie som jag hade kunnat ha osedd och få börja om med så hade det varit denna.

Forsberg gillar detta.
  4. Chris Cage

Chris Cage Titan

Från:
    STHLM
    Battlestar Galactica
    Breaking Bad
    OZ
    Är 3 serier som höll rakt igenom i alla säsonger

5. HardcoreError

HardcoreError Titan

Såg den när den sändes och har sedan plöjt igenom den två gånger till. Produktionsmässigt håller den, men den lider oerhört av att de första säsongen är över 20 avsnitt långa. Hade dom gett den Game Of Thrones behandling med 10 avsnitt per säsong så hade den varit nära nog fulländad.

6. Alberget4a

Alberget4a Silver

Varför skulle det vara sämre med fler avsnitt per säsong? Är inte på något sätt dryg utan undrar bara.

7. essGunnar

essGunnar Silver

Från:
    Skåne
    Hopplöst ens för den största och mest välfungerande skrivar-staben att bibehålla manuskvalitet över en så lång säsong, med det produktionstempo som råder. Färre avsnitt så kan man hålla en högre kvalitetsstandard och hålla fast bättre vid en series grundidéer.
    Har lyssnat på "inside"-podden om The Americans där de två upphovsmännen löpande ger en jäkligt bra bild av vad det innebär att vara showrunner/författare på en "stor" dramaserie. Rekommenderas varmt.

INSANE gillar detta.
  8. HardcoreError

HardcoreError Titan

Fler avsnitt är bara bra om historien kräver det. Gör den inte det blir det många avsnitt som bara är filler och som i te driver historien eller karaktärerna framåt.

9. Kalkyl

Kalkyl Tantal

Från:
    Sumpan
    Vi kollade precis klart på The Fall på Netflix. Spännande serie med lagom många avsnitt (3 säsonger).

Magnus Eriksson, Veratio och Stefan S gillar detta.
  10. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
  11. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

After Life på Netflix. Det bästa som Ricky Gervais har gjort. En riktig pärla och bara 6 avsnitt så börja titta nu så är ni klara vid 04. Det är värt det :)

erow, LongCon, rdianat och 3 andra gillar detta.
  12. Tactical trader

Tactical trader Brons Friends Of KS Premium

Sjukt bra tips....jag blev hooked direkt :)

Clark Kent gillar detta.
  13. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Jag rekommenderar att man har tid att titta på ett par avsnitt i alla fall första sittningen :)

Tactical trader gillar detta.
  14. Tactical trader

Tactical trader Brons Friends Of KS Premium

Natten är ung som sagt :)

Clark Kent gillar detta.
  15. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Älskar allt han gjort!

Ensam hemma imorgon, utan bil. Jag vet vad jag ska göra! Tack för tipset !

Clark Kent gillar detta.
  16. Stil

Stil Titan

Vill tipsa om en tv-serie som en bekant till mig har producerat och som utspelar sig i min hemstad. En välproducerad ungdomsserie med talangfulla skådespelare. Eagles sänds på SVT-play med första tre avsnitten tillgängliga:
    ”Influencern Felicia och hockeytalangen Elias, barn till den före detta NHL-stjärnan Mats Kroon, flyttar från Boston till pappans hemstad Oskarshamn. En hemflytt som inte blir helt okomplicerad då de rådande hierarkierna i såväl skola som hockeylag utmanas med syskonens ankomst. Eagles är en stark serie om fyra ungdomar i en svensk småstad där kärlek, rivalitet och vänskap varvas med en stenhård hockeysatsning och drömmar om en annan framtid.”

https://www.svtplay.se/eagles

17. erow

erow Brons

Från:
    Örebro
    Riktigt bra serie, vill verkligen också rekommendera denna! :)

Clark Kent gillar detta.
  18. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Skriver under på After Life. Riktigt bra, rolig men djup och ibland riktigt sorglig.

Clark Kent gillar detta.
  19. Barricello

Barricello Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Bra skit! beta av den på 2 kvällar.. en riktig feelgood serie. :)

20. Johanw

Johanw Tantal

Från:
    Lomma
    Gillar ni feelgood så vet jag inte om The Detectorists från BBC är missad av er? Bara introt med musiken gör en glad. Tre säsonger dessutom. När folk frågar mig vad den handlar om så säger jag mest inget alls.

Veratio, Barricello och Dixie gillar detta.
  21. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Såg klart den igår. Riktigt riktigt bra, grät ömsom skrattade. Jättebra serie! Vet att den varit uppe förut och vissa gillar den inte pga att Ricky spelar förståndshandikappad, men "Derek" är också härlig.

https://www.imdb.com/title/tt2616280/?ref_=nv_sr_1

Aldrig hört talas om! Ska kollas upp, tack för tipset!!

22. IlGattopardo

IlGattopardo Titan

Från:
    Hell
    I dag börjar Billions.

zippan, SWC, Jey och 1 annan gillar detta.
  23. Jey

Jey Titan

Jag fick lite abstinens så började kolla om tidigare säsonger i väntan på den här dagen :nailbiting:

IlGattopardo gillar detta.
  24. IlGattopardo

IlGattopardo Titan

Från:
    Hell
    Samma här :)

25. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Nu har jag sett klart S4 av BCS efter en vecka med halsfluss. Jag tar nog tillbaka en del av det jag skrivit nu när jag fått chansen att sträckkolla säsongen i lugn och ro. Antingen var s4 mycket bättre än tidigare säsonger eller så jag har varit för stressad för att kunna hänga med i alla detaljer och snappa upp alla subtiliteter i tidigare säsonger. S4, mycket bra!

Kessler gillar detta.
  26. Cuban8

Cuban8 Titan

”Drive to Survive” på Netflix! Kanon dokumentär om 2018 F1 säsong, intro till stallen, förarna, rivalitet etc etc.

CapTaiN-MiFFo, Aboynamedsue och Kessler gillar detta.
  27. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Såg precis klart första säsongen. Håller med totalt, feelgood och handlar mest om inget alls.

Tyvärr hittade jag den inte någonstans med riktigt bra bild, men väldigt nöjd ändå. Bra och udda tips!

28. Johanw

Johanw Tantal

Från:
    Lomma
    Tyvärr är nog bästa kvalite som finns lagligt DVD. Sen kan man med dåligt samvete komplettera med HDTV 720 från nätet men hyfsat svåra att hitta då den är så okänd.

Veratio gillar detta.
  29. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Fast jag hämtade hem den, hittade bara 420... Men vad sjutton, är ju inte som GoT eller något sånt som måste ses med kristallklar bild!

Roligt tips oavsett!

30. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Cobra Kai känns som ett måste för alla som hänger i Kobra Kai här på forumet ;) Inte sett hela serien än men gillar det jag sett.

Sett hela nu. Mycket bra! Särskilt om man gillar Karate Kid. No mercy!

Senast ändrad: 29 mars 2019
    Model_Citizen gillar detta.