• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ingen fest och partaj-serie precis men om resten av serien fortsätter i samma kaliber som del ett så blir Chernobyl på HBO unikt bra. Mörkt, brutalt, ultrarealistiskt och obehagligt i del 1. Ska ligga väldigt sanningsnära också enligt de som är insatta.
Kanske extra angelägen för de som är yngre och inte har minnen från nyhetsrapporteringen årtiondet efter.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ingen fest och partaj-serie precis men om resten av serien fortsätter i samma kaliber som del ett så blir Chernobyl på HBO unikt bra. Mörkt, brutalt, ultrarealistiskt och obehagligt i del 1. Ska ligga väldigt sanningsnära också enligt de som är insatta.
Kanske extra angelägen för de som är yngre och inte har minnen från nyhetsrapporteringen årtiondet efter.
Första avsnittet var obehagligt vid vissa tillfälllen. Bra grejer helt enkelt, längtar till nästa avsnitt
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Precis sett två avsnitt av HBO's nya serie Chernobyl. Den får enligt GP "Game of thrones att framstå som buskis" så var nyfiken.

Fruktansvärt bra än så länge. Vet inte om jag sett något bättre. Mår fysiskt dåligt av serien (på ett bra sätt?). Sjukt snyggt gjort med fotot och stämning.
Såg andra delen häromdan och kan inte annat än hålla med. Gör nästan ont i kroppen att titta.
 

Stil

Omega
Just nu tittar jag på ”Trust” (Netflix) i brist på annat. Har absolut sina moments men ingen fullpoängare.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Precis sett två avsnitt av HBO's nya serie Chernobyl. Den får enligt GP "Game of thrones att framstå som buskis" så var nyfiken.

Fruktansvärt bra än så länge. Vet inte om jag sett något bättre. Mår fysiskt dåligt av serien (på ett bra sätt?). Sjukt snyggt gjort med fotot och stämning.

Såg andra delen häromdan och kan inte annat än hålla med. Gör nästan ont i kroppen att titta.

Grym serie. Tycker Stellan gör en väldigt bra insats, bakom den politiska fasaden finns ändå någon som vill göra det rätta, men han vill inte riktigt ta steget. Även om mycket av serien inte är inspelad på plats, av förståeliga skäl, så har det lyckats väldigt bra med miljöerna ändå. Väldigt intressant resmål också som rekommenderas varmt om man gillar nutidshistoria. Spatserade runt där en dag och kikade, hade naturligtvis en Vostok på armen :) Lumen på klockan var väldigt dålig, men i Tjernobyl lös den på förvånansvärt bra ändå ;)

20171010_094331998_iOS.jpg
20171010_100914317_iOS.jpg
bumper.jpg
IMG_0223.JPG
P1050298.JPG
P1050363.JPG
P1050467.JPG
P1050472.JPG
S0769376.JPG
S0779379.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Grym serie. Tycker Stellan gör en väldigt bra insats, bakom den politiska fasaden finns ändå någon som vill göra det rätta, men han vill inte riktigt ta steget. Även om mycket av serien inte är inspelad på plats, av förståeliga skäl, så har det lyckats väldigt bra med miljöerna ändå. Väldigt intressant resmål också som rekommenderas varmt om man gillar nutidshistoria. Spatserade runt där en dag och kikade, hade naturligtvis en Vostok på armen :) Lumen på klockan var väldigt dålig, men i Tjernobyl lös den på förvånansvärt bra ändå ;)

20171010_094331998_iOS.jpg
20171010_100914317_iOS.jpg
bumper.jpg
IMG_0223.JPG
P1050298.JPG
P1050363.JPG
P1050467.JPG
P1050472.JPG
S0769376.JPG
S0779379.JPG
Grymt!
Hur länge kan man vara där innan det blir farligt?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Grymt!
Hur länge kan man vara där innan det blir farligt?
Ingen aning. Man får bara vara där när det är ljust och inte så många som får vara där samtidigt. Man kan sova över en natt om man vill, finns ett ”hotell” i Pripyat som ligger ett par kilometer därifrån. När det blir mörkt blir man inlåst där med lite Borstj och några flaskor vodka så att man inte får för sig att smita ut när det är mörkt.

Sen tror jag att det är lite överdrivet med riskerna om man bara är där någon enstaka gång, men bo där har nog sina effekter även om det faktiskt bor typ ett dussin gamlingar kvar inne i zonen fortfarande och ett par tusen jobbar i zonen med projektet fast de bor utanför.

Man kan ju köpa turer där tillstånd att komma in i zonen ingår och de gör lite en grej av att det är farligt att vara där. Mitt roligaste minne var ett gäng tyska turister som kom när vi var där, de gick omkring i vita pyjamasar med munskydd, skyddsglasögon och skoöverdrag. De får inte gå in i någon byggnad eller gå någonstans där det inte finns asfalterad väg. De får inte heller röka eller dricka. Hur som helst verkade alla väldigt nervösa och jag krockade med en av dom när jag kom runt ett hörn med en cigg, en cola i fickan och en kamera framför näsan :D
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Grym serie. Tycker Stellan gör en väldigt bra insats, bakom den politiska fasaden finns ändå någon som vill göra det rätta, men han vill inte riktigt ta steget. Även om mycket av serien inte är inspelad på plats, av förståeliga skäl, så har det lyckats väldigt bra med miljöerna ändå. Väldigt intressant resmål också som rekommenderas varmt om man gillar nutidshistoria. Spatserade runt där en dag och kikade, hade naturligtvis en Vostok på armen :) Lumen på klockan var väldigt dålig, men i Tjernobyl lös den på förvånansvärt bra ändå ;)

20171010_094331998_iOS.jpg
20171010_100914317_iOS.jpg
bumper.jpg
IMG_0223.JPG
P1050298.JPG
P1050363.JPG
P1050467.JPG
P1050472.JPG
S0769376.JPG
S0779379.JPG
Jäkligt häftiga bilder! Där har jag själv varit många gånger... fast i Call of Duty då, närmre än så vågar jag nog inte gå själv :nailbiting:
 
Topp