• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Jag är helt besatt av Peaky Blinders (finns på Netflix). En av de bästa serierna jag har sett på länge! Kläderna och miljön de befinner sig i tilltalar mig väldigt mycket, men även hela gentelmanskapet.

Lite hög tröskel för att komma in i den, men orkar man kan man avnjuta ett mästerverk!

By the order of Peaky Blinders!
 
Senast ändrad:

Number 6

Omega
Jag loggar allt jag ser på IMDB-appen så det hade ju varit smutt om man kunde dela listan bara, men det verkar inte fungera. Oavsett, två nyare riktigt bra serier:

When they see us (Netflix) - fyra avsnitt som nästan är obligatoriska att se. I klass med Chernobyl. 10/10

The Little Drummer Girl (4play) - nyinspelning av Le Carrés Israel-Palestina spiondrama. Långsam och lite skum, men oerhört spännande, snygg och visuell, och regin är elegant! 8/10
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag loggar allt jag ser på IMDB-appen så det hade ju varit smutt om man kunde dela listan bara, men det verkar inte fungera. Oavsett, två nyare riktigt bra serier:

When they see us (Netflix) - fyra avsnitt som nästan är obligatoriska att se. I klass med Chernobyl. 10/10

The Little Drummer Girl (4play) - nyinspelning av Le Carrés Israel-Palestina spiondrama. Långsam och lite skum, men oerhört spännande, snygg och visuell, och regin är elegant! 8/10
Ett inlägg i toppklass!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag är helt besatt av Peaky Blinders (finns på Netflix). En av de bästa serierna jag har sett på länge! Kläderna och miljön de befinner sig i tilltalar mig väldigt mycket, men även hela gentelmanskapet.

Lite hög tröskel för att komma in i den, men orkar man kan man avnjuta ett mästerverk!

By the order of Peaky Blinders!
Ny säsong på gång nu - men det kanske du hade koll på redan? :)

Ett tips för er som inte testat Amazon Prime Video är att göra det - en riktigt bra tjänst med bra serier! Ett axplock är "The marvelous Mrs Maisel", "All or nothing" (flera olika fantastiska sportdokumentärer), "The Shield", "Jack Ryan", etc. Kostar typ 5 euro i månaden.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Ny säsong på gång nu - men det kanske du hade koll på redan? :)

Ett tips för er som inte testat Amazon Prime Video är att göra det - en riktigt bra tjänst med bra serier! Ett axplock är "The marvelous Mrs Maisel", "All or nothing" (flera olika fantastiska sportdokumentärer), "The Shield", "Jack Ryan", etc. Kostar typ 5 euro i månaden.

Visste det, men vet du när dem släpps?
 

lofgreno

Audemars
Mina jag kollat på sistone, förutom Snowfall på HBO är:
City on a hill (HBO) - Poliser och skurkar i Boston. Ben Affleck ligger bakom så påminner mycket om "The Town". Kevin Bacon spelar skön korrumperad FBI agent.
The Boys (Amazon) - Superhjältar som blivit bolagiserade. Vissa är riktiga douchebags och ett gäng vanliga slås ihop för att sänka dom. Mycket våld och sjuk humor. Rekommenderas starkt!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Mina jag kollat på sistone, förutom Snowfall på HBO är:
City on a hill (HBO) - Poliser och skurkar i Boston. Ben Affleck ligger bakom så påminner mycket om "The Town". Kevin Bacon spelar skön korrumperad FBI agent.
The Boys (Amazon) - Superhjältar som blivit bolagiserade. Vissa är riktiga douchebags och ett gäng vanliga slås ihop för att sänka dom. Mycket våld och sjuk humor. Rekommenderas starkt!
+1 på city on a hill
tycker Kevin bacon gör en av sina bästa roller i den här serien
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Mina jag kollat på sistone, förutom Snowfall på HBO är:
City on a hill (HBO) - Poliser och skurkar i Boston. Ben Affleck ligger bakom så påminner mycket om "The Town". Kevin Bacon spelar skön korrumperad FBI agent.
The Boys (Amazon) - Superhjältar som blivit bolagiserade. Vissa är riktiga douchebags och ett gäng vanliga slås ihop för att sänka dom. Mycket våld och sjuk humor. Rekommenderas starkt!

The Boys startade bra och blev ännu bättre, gänger som skött castingen är ju inga gröngölingar direkt men dom lär få mer jobb framöver. Grymt bra av alla skådisar. "Homelander" är ju ett bra exempel i klass med Walter White :)

När vi ändå pratar Amazon.. "Jean-Claude Van Johnson" förtjänar att nämnas, Van Dammes självdistans tillsammans med ett halvgalet manus gör serien klart sevärd.
 

lofgreno

Audemars
The Boys startade bra och blev ännu bättre, gänger som skött castingen är ju inga gröngölingar direkt men dom lär få mer jobb framöver. Grymt bra av alla skådisar. "Homelander" är ju ett bra exempel :)
När vi ändå pratar Amazon.. "Jean-Claude Van Johnson" förtjänar att nämnas, Van Dammes självdistans tillsammans med ett halvgalet manus gör serien klart sevärd.
Ja älskar ju den typ av våldsamma humor dom kör med i The Boys. Som tex "The Deep" och delfinen. Höll på att garva ihjäl mig. :)
Tog också ett tag innan jag fatta att "Homelander" var Lucas Hood från Banshee. En annan serie i lite samma anda. Näe väldigt nöjd med denna, ska bli kul att se hur säs 2 blir.
JCVJ känner jag faktiskt inte till, får kolla upp! Tycker överlag Amazon har väldigt bra serier i likhet med HBO. Netflix har ju också den del bra, men det är mycket skräp oxå...
 
Topp