• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ja älskar ju den typ av våldsamma humor dom kör med i The Boys. Som tex "The Deep" och delfinen. Höll på att garva ihjäl mig. :)
Tog också ett tag innan jag fatta att "Homelander" var Lucas Hood från Banshee. En annan serie i lite samma anda. Näe väldigt nöjd med denna, ska bli kul att se hur säs 2 blir.
JCVJ känner jag faktiskt inte till, får kolla upp! Tycker överlag Amazon har väldigt bra serier i likhet med HBO. Netflix har ju också den del bra, men det är mycket skräp oxå...

Precis, blev både glad och förskräckt när jag såg hur mycket bra det verkar finnas på Amazon (och hur mycket tid jag måste lägga på att se allt :D )
Inspelningen av S02 pågår och kommer säkert till sommaren.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Lodge 49 (finns på Amazon, Hulu etc etc.) Säsong 2 började i veckan. Lite udda och mysig, huvudkaraktären (Kurt Russell's son) är lite inspirerad av Big Lebowski.
LODGE_101_1200x707_dud_russell.jpg
 
Ja jag hittar iallfall inte något sevärt. (Chernobyl var senaste alstret jag såg)
Sitter och ser om Rome i ren desperation.
Men har du sett de andra jag nämnde?

Gillar du Rome så kan jag tipsa om serien Spartacus som jag tyckte var vansinnigt bra. Våld, sex, kärlek, blod och intriger i en väl fungerande symbios. :D
Finns på Netflix.
(OBS; det kräver 2-3 avsnitt innan man kommer in i den ordentligt. Till en början känns det som en jättefjantig serie med överdrivna effekter men sen "vänjer" man sig och den blir otroligt bra.)
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Men har du sett de andra jag nämnde?

Gillar du Rome så kan jag tipsa om serien Spartacus som jag tyckte var vansinnigt bra. Våld, sex, kärlek, blod och intriger i en väl fungerande symbios. :D
Finns på Netflix.
(OBS; det kräver 2-3 avsnitt innan man kommer in i den ordentligt. Till en början känns det som en jättefjantig serie med överdrivna effekter men sen "vänjer" man sig och den blir otroligt bra.)
Yep sett samtliga. Även Spartacus. Mycket förlustelser av alla de slag i den ja! :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Mina senaste kollade serier och tips.
Vill ni ha en mer detaljerad recension får ni hojta till eller skriva i pm.

The boys(Prime): 9 av 10 rövdynamiter
Sneaky Pete(prime): 7 av 10 kortlekar
Jack Ryan: tre avsnitt in än så länge; 9 av 10 matematiker.
Euphoira(Hbo): 8 av 10 droger
Snowfall: 8 av 10 80-tals kläder
Dark: två avsnitt in; 8 av 10 orkar-inte-mer
Mr Iglesias: helskotta va dålig; 3 av 10.

Haft bra flyt på sistone, förutom sista då...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Buru (turkisk) var oväntat bra, men så gillar jag ju Fauda(israelisk) väldigt mycket. tar ett tag att vänja sig vid olika orgianlspråk, men bra stämning och musik i båda, även om jag tycker Fauda är snäppet bättre och mer påkostad.

Lite som inom polisgenren när jag efter kollat på alla Arne Dahl, Dicte etc gick över till den finska Sorjanen, i början stör man sig lite på finskan men sen efter nåt avsnitt känns det väldigt naturligt och äkta.
 
Topp