• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

johpe

Panerai
2-Faktor
Disney+
Utlåtande efter att sett den: som första avsnitt var det lite väl kort, ca 35 min, och tyckte inte de hann bygga så mycket story som man skulle vilja se som star wars fan. Men det kanske de kommer ha tid till över seriens gång. Första avsnittet får nog inte mer än 3.5 / 5 på grund av höga förväntningar.
 
  • Like
Reactions: K-S
H

Hysteria

Guest
Varit sjuk en vecka så dragit igenom lite serier;
Exit på SVT - helt okej men fattar inte hypen. Alls.
Watchmen - Fet. Stor potential i denna.
Silicon Valley ny säs - Fortfarande hysteriskt roligt.
Taboo - 100 år senare, men glad att jag började kolla. Svårt att inte gilla Tom Hardy
 

Veratio

Cartier
Tyckte att Mandalorian var rätt bra, men hade inte såå höga förväntningar. Välgjord iaf.

Såg säsong 2 av Yellowstone klart i helgen. En riktigt jävla bra serie det!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
For All Mankind (Apple TV+)

Riktigt skön tvist redan efter ett par minuter!
Lite småseg men sevärd och kul att Joel Kinnaman har huvudrollen.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Rekommenderar The Kominsky Method på Netflix.
Fantastisk dialog och sköna, om än lite överdrivna, karaktärer med Michael Douglas som avdankad skådis i huvudrollen. Påminner en hel del om Californication, fast karaktärerna är 30 år äldre, men lite annorlunda utmaningar.
 

Number 6

Omega
SEAL Team på Viaplay. Inget Chernobyldrama direkt, men mer än bara pangpang. Den känns rätt genomtänkt och välgjord. Man följer Bravo Team, både i fält och privat. Till och med sambon kollar på den med mig då och då.
 

km007

Omega
Några serier när ni har tröttnat på käringen/gubben eller bara behöver lite nytändning...

Netflix: Easy
Netflix: Wanderlust
Netflix: You Me Her

:)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Men gud, Exit. Satan!:greedy:
Har jag missat denna länge eller?
Lite så jag tänker att majoriteten här på KS är till vardags.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Håller med! Får samma råa känsla som i spelen och böckerna. Någon som kan kommentera hur det är att titta utan förkunskaper med alla namedrops? :confused::D

Det kan jag väl iofs inte - har spelat alla spelen (ettan ganska lite iofs), men tycker nog att det översätts ganska dåligt till teveserie.
Jag får vibbar av den typen av serier man kunde slötitta på när man kom hem från skolan (och här avslöjar jag min ålder) - Hercules eller Xena. Ganska lite av det jag har kommit att förvänta mig av moderna, riktigt bra, serier.
Har sett tre avsnitt. Kommer inte att bry mig om resten.
Cavill är däremot svinbra - synd att resten (i mina ögon) haltar betänkligt.

Men nu är det ju en tråd för att tipsa...
Min fru ville titta på The Crown. Jag ville inte titta på The Crown. Så nu tittar vi på The Crown. ;)
Förbaskat snygg teveserie med riktigt vasst skådespeleri.
Även med tokigt lite CGI så är det lätt att förstå var Netflix lägger budgeten på 1,5 miljarder/säsong.
Värd att se.
 
Senast ändrad:
Topp