• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Josef B

Bestraffaren
Chernobyl som många nämnt är riktigt bra miniserie.

Såg nyss ett avsnitt av The Alienist. Ser mycket lovande ut!
Utspelar sig slutet av 1800-talet, lite likt Sherlock Holmes men i New York.
 

Josef B

Bestraffaren
Ooh vad jag längtar till denna. Ser oerhörd intressant och välgjord ut.

MV5BMjMzMjkwNjgwOF5BMl5BanBnXkFtZTgwODU0MTk4NzM@._V1_SY1000_CR0,0,1480,1000_AL_.jpg


 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Äntligen tagit tag i The Wire, säsong 1 klar och den andra påbörjad, dock lite seg start. Hur rankar ni säsongerna?
Svårt att ranka dom var för sig då serien är en helhet för mig. Håller dock med om att S.1 mest känns som en transportsträcka.
S.2 börjar bli lite mer action och följande säsonger kan man inte sluta titta. Man bör kanske vara lite intresserad även av de politiska intrigerna för att verkligen uppskatta helheten. Förutom att jag gillar Pelecanos böcker som varmt rekommenderas, är ju The Wire något av det bästa som gjorts för tv
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Svårt att ranka dom var för sig då serien är en helhet för mig. Håller dock med om att S.1 mest känns som en transportsträcka.
S.2 börjar bli lite mer action och följande säsonger kan man inte sluta titta. Man bör kanske vara lite intresserad även av de politiska intrigerna för att verkligen uppskatta helheten. Förutom att jag gillar Pelecanos böcker som varmt rekommenderas, är ju The Wire något av det bästa som gjorts för tv

Var nog 10 år sedan jag såg ”The Wire” senast men finns fortfarande ett par karaktärer på topp 10. ”Shiiiiiiiiiiiiit”.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Buru (turkisk) var oväntat bra, men så gillar jag ju Fauda(israelisk) väldigt mycket. tar ett tag att vänja sig vid olika orgianlspråk, men bra stämning och musik i båda, även om jag tycker Fauda är snäppet bättre och mer påkostad.

Lite som inom polisgenren när jag efter kollat på alla Arne Dahl, Dicte etc gick över till den finska Sorjanen, i början stör man sig lite på finskan men sen efter nåt avsnitt känns det väldigt naturligt och äkta.
Gillade också Fauda. Lägger Buru på min lista.
 
  • Like
Reactions: JLC

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
The Spy på Netflix, mini serie.
Baserad på eventen runt Israeliske spionen Eli Cohen.

Med oväntade Sasha Baron Cohen i huvudrollen, vilken han spelar brilliant, trots att det tar en stund innan man kommer förbi att han är Bruno :p
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Någon som vet var man kan se en pilgrims död? Fanns på svtplay tidigare men inte längre. Sugen på att se den igen.
 

Number 6

Omega
En roande serie är ’Exit’ på SVT Play. Den lär inte få någon Oscar men den norska varianten på American Psycho är onekligen (iallafall stundtals) rätt underhållande.

En bra serie på riktigt är Unbelievable som tidigare nämnts!
 
Topp