• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

pemlock

Panerai
2-Faktor
Håller med! Får samma råa känsla som i spelen och böckerna. Någon som kan kommentera hur det är att titta utan förkunskaper med alla namedrops? :confused::D
Det funkar, men blandningen av olika tidsperioder är lite förvirrande. Jag led inte så svårt av det (men jag hade tjuvtränat genom att se "Dark" tidigare), men jag har hört att många andra upplevde det som lite onödigt tillkrånglat.
Väldigt bra serie är min summering. (Givet att man gillar ren fantasy helt utan hämningar förstås.)
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Det kan jag väl iofs inte - har spelat alla spelen (ettan ganska lite iofs), men tycker nog att det översätts ganska dåligt till teveserie.
Jag får vibbar av den typen av serier man kunde slötitta på när man kom hem från skolan (och här avslöjar jag min ålder) - Hercules eller Xena. Ganska lite av det jag har kommit att förvänta mig av moderna, riktigt bra, serier.
Har sett tre avsnitt. Kommer inte att bry mig om resten.
Cavill är däremot svinbra - synd att resten (i mina ögon) haltar betänkligt.
Håller med dig. Känns produktionsmässigt och i ljussättningen som Legend of the seeker och svårigheten med att koppla ett huvudspår.

Det funkar, men blandningen av olika tidsperioder är lite förvirrande. Jag led inte så svårt av det (men jag hade tjuvtränat genom att se "Dark" tidigare), men jag har hört att många andra upplevde det som lite onödigt tillkrånglat.
Väldigt bra serie är min summering. (Givet att man gillar ren fantasy helt utan hämningar förstås.)
Finns så mycket potential, är ett enklare koncept än GoT, men men
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Nya säsongen av Curb Your Enthusiasm har precis dragit igång på HBO:D


Sen måste jag säga att SVT's Kalifatet är intressant och spännande. Handlar om radikaliserade svenskar och "svenskar" som åker för att strida med IS, och om SÄPO som utreder dom osv.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Orkar knappt börja på nya serier, väntar in gamla.

Homeland S8 (sista) - 9 Feb
Narcos Mexico S2 - 13 Feb
Ozark S3 - 27 Mars
Killing Eve S3- Ryktas om April
Condor S2
Loudermilk S3
After Life S2

Edit: Glömde; Billions S5 - Maj
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Finns någon bra martial art serie?

Har sett kingdom, into The badlands mm.
Söker mer mer mer. Eller filmer som inte är de uppenbara ( alla har sett).
Tack på förhand.
 

n1tro

Panerai
Tack! Jag har sett det mesta, av vad som anses vara bäst genom tiderna etc osv. Falsk Identitet är utan minsta tvivel up there. Alltså inget snack.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Screenshot_20200213-213946_Firefox.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har bara sett det första avsnittet av The Outsider, men om resten bara är hälften så bra så är den verkligen sevärd. Ruskigt starkt första avsnitt med bra skådespelare.

 
Topp