• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Helt OK. Sträcksåg hela i helgen. Givetvis inte i närheten av filmen men samma stil.



the_gentlemen.jpg
Älskart. Grym serie.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Sett originalet? Samma story?
Sägs vara baserad på samma bok av James Clavell som serien från 1980. Boken i sin tur är löst baserad på verklig historia. ("Anjin-san hette William Adams i verkligheten.)
Nu var det länge sedan jag såg 80-talsserien och läste boken (40+ år sedan 😮), men vad jag minns följde den boken ganska väl. Har inte sett den nya.
 

MAGNETO

Omega
Säkert sen på bollen men jag och frun såg klart senaste säsongen av True detective igår. Väldigt spännande och lagom många avsnitt!
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
"3 Body Problem" på Netflix. Inne på andra avsnittet nu, och det verkar väldigt lovande.
Nu har jag sett hela. Riktigt bra (om man gillar sci-fi). Recensionerna är överlag bra också. De enda som verkar vara missnöjda är några gnällspikar på imdb som inte kan skilja på att recensera adaptionen av boken från TV-serien i sig. (Jag har inte läst boken själv.) Men när har en filmatisering av en bok någonsin gjort bokfansen nöjda? Det är en fascinerande historia med bra personporträtt och skådespelare. Jag avverkade alla 8 avsnitten på 3 dagar, vilket är extrem sällsynt för mig.
Om man ska kritisera något så är det kanske att effekterna inte är 100% på några ställen, men det är ju en Netflix-serie, inte "Dune" eller en HBO-produktion...
 
Topp