• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

-SC-

Omega
Pledge Member
94F98D49-8810-49C8-B23A-3840BFB07F9B.jpeg


Gomorrah säsong 5 (sista?) har kommit. Första avsnitten finns på HBO Max.

Om man har sett tidigare säsonger så rekommenderar jag starkt att man tittar på filmen L'immortale innan man påbörjar de 5e säsongen. Detta eftersom filmen knyter samman s4 och s5.
 

Geparden

Audemars
Någon som kan bekräfta mina misstankar om att Gomorrah s.5 är en riktig dipp kvalitetsmässigt gentemot säsong 4? Sjukt besviken efter första avsnittet..
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
Säkert sen på bollen men har börjat kolla på Altered Carbon och tycker det är en riktigt bra Sci-Fi serie med lite liknande Blade Runner stämning.
 

Veratio

Cartier
Hacks var bra.

Sista säsongen av Yellowstone är om möjligt bättre än de tidigare.

Sista säsongen av Top Gear är riktigt underhållande.
 

Natex

Omega
2-Faktor
The white lotus på HBO var riktigt bra.

Har någon missat Sucession (även HBO) så är den minst sagt sevärd. Nedan skrevs i en recension innan säsong 3. Och säsong 3 var stark.

” The 1990s had “Twin Peaks.” The 2000s had “The Sopranos.” The 2010s had “Breaking Bad.” With each decade having its own landmark television show, it only makes sense for the 2020s to follow this pattern. Thankfully, HBO’s drama series “Succession,” first released in 2018, is on its way to becoming the definitive show of the 2020s with season three being released on Oct 17. ”
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Netflix: "Arcane". 9 avsnitt, första (hittills enda) säsongen.

Gick in totalt blind, och den överraskade totalt. Animerad, otroligt snygg och välgjord. "Baserad" på ett spel, League of Legends, men oklart hur. (Helt obekant för mig, och absolut inget krav för att uppskatta serien.)
Dubbning av animerad film är alltid en svag punkt, och jag ska inte säga att den är perfekt i alla delar här, men överlag långt över genomsnittet, och i vissa fall lysande. Animeringen är en intressant kombination av 3d-teknik och klassisk 2d-teckning, gjord med "key frame"-teknik. Det gör att man inte får det typiska (i mitt tycke) sterila och döda intryck som maskinproducerad animering annars brukar ha nuförtiden. (Gjord av en fransk studio.)
Om det finns någon svaghet så var ett par slagsmål lite utdragna (speciellt i början), men överlag är tempot väldigt bra. Ge den åtminstone 3 avsnitt...

En VARNING: Gör inte misstaget att tro att det är en barnserie för att det är tecknat. Inte ens för yngre tonåringar skulle jag säga. Historien är mörk, komplex, och bitvis extremt våldsam. Psykiskt trauma är centralt. Ta 16+ på allvar.
 
Senast ändrad:
Topp