Menar du det!? Du har en över alltså?Självklart! Finns några km från dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du det!? Du har en över alltså?Självklart! Finns några km från dig!
Du får hela klockan
Menar du det!? Du har en över alltså?
Annars kan du kanske be någon lägga på ny lysmassa på visarna du har på.Finns här någon som har ett par fina visare som passar till min Suverän? Eller åtminstone kanske någon vet vart chansen finns att hitta ett par? Helst färgmatchade med index siffrorna. Så synd att visarna är så fula när resten är så fint.
Tanken har ju slagit mig men jag jag dragit mig för det pga att jag tycker att en relume blir alldeles för uppenbar. Antingen så ser det för nytt o fräscht ut eller för taskigt o kletigt gjort. Jag föredrar äkta vara om det går. Finns det någon som är riktigt duktig på att reluma och kan imitera vintage lysmassan så att det blir trovärdigt samt att det blir snyggt gjort?Annars kan du kanske be någon lägga på ny lysmassa på visarna du har på.
Farfars klockor på söder i Stockholm är duktig på relume, hör med honom.Tanken har ju slagit mig men jag jag dragit mig för det pga att jag tycker att en relume blir alldeles för uppenbar. Antingen så ser det för nytt o fräscht ut eller för taskigt o kletigt gjort. Jag föredrar äkta vara om det går. Finns det någon som är riktigt duktig på att reluma och kan imitera vintage lysmassan så att det blir trovärdigt samt att det blir snyggt gjort?
Kanske . Kollar i eftermiddag efter jobbet. Blandade ihop det med Lanco 1145 .Söker automatbrygga till Enicar AR 1144-47.
Letat men än så länge bara 1140 verk.Söker automatbrygga till Enicar AR 1144-47.
Yes och det är manuella va Som sagt ska jag prova Alun när jag får tag i det och det kanske löser (pun intended) problemet! Tack för koll!Letat men än så länge bara 1140 verk.
Hur har det gått?Yes och det är manuella va Som sagt ska jag prova Alun när jag får tag i det och det kanske löser (pun intended) problemet! Tack för koll!
Yes och det är manuella va Som sagt ska jag prova Alun när jag får tag i det och det kanske löser (pun intended) problemet! Tack för koll!
Testade det där en gång men det fungerade inte för mig tyvärrHur har det gått?
Hur har det gått?
Testade det där en gång men det fungerade inte för mig tyvärr
Tradigt! Jag fick värma för att få igång. Typ vatten bad!Händer inte ett skvatt! Över tre dygn nu i mättad Alun På denna brygga gör det inte så mkt då jag fick tag i en ny billig. Fick dessvärre exakt samma grej på en annan dyrare brygga.. buuhuu!!
Händer inte ett skvatt! Över tre dygn nu i mättad Alun På denna brygga gör det inte så mkt då jag fick tag i en ny billig. Fick dessvärre exakt samma grej på en annan dyrare brygga.. buuhuu!!
Förlåt lite tokig tråd. Det funkade btw och kolla gärna i tips å trix!Tradigt! Jag fick värma för att få igång. Typ vatten bad!
Det är ok att vara tokigFörlåt lite tokig tråd. Det funkade btw och kolla gärna i tips å trix!
Värme is the shit . Annars tar det lång tid. Gärna UL-badet oxå. Dom flesta skruvar brukar rosta bort. Har bara misslyckas med bommar i kronor .Tradigt! Jag fick värma för att få igång. Typ vatten bad!
Kan göras mkt fint! man kan få mkt bra färg men de lär inte lysa som tavlan vid laddning.Tanken har ju slagit mig men jag jag dragit mig för det pga att jag tycker att en relume blir alldeles för uppenbar. Antingen så ser det för nytt o fräscht ut eller för taskigt o kletigt gjort. Jag föredrar äkta vara om det går. Finns det någon som är riktigt duktig på att reluma och kan imitera vintage lysmassan så att det blir trovärdigt samt att det blir snyggt gjort?
Ja, det går nog att få till det bra om man hittar någon duktig lume expert. Vad menar du med att det inte lär lysa som tavlan vid laddning?Kan göras mkt fint! man kan få mkt bra färg men de lär inte lysa som tavlan vid laddning.
Skulle tro att man menar att det blir olika nyans/styrka på det relumade jämfört med det gamla på tavlan när du tittar i mörker.Ja, det går nog att få till det bra om man hittar någon duktig lume expert. Vad menar du med att det inte lär lysa som tavlan vid laddning?
Finns lume eller kanske man ska säga färgpulver som inte lyser. Gammal lume som sitter i en gammal klocka har ofta tappat lysförmågan. Relumar man med lume med lys ser det konstigt ut oxå .Ja, det går nog att få till det bra om man hittar någon duktig lume expert. Vad menar du med att det inte lär lysa som tavlan vid laddning?
Nej precis. Man vill ju inte att den nya lumen ska lysa i mörker på en 40-talare när den gamla lumens lysförmåga är död. Skulle bara se skumt ut.Finns lume eller kanske man ska säga färgpulver som inte lyser. Gammal lume som sitter i en gammal klocka har ofta tappat lysförmågan. Relumar man med lume med lys ser det konstigt ut oxå .