• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Fadershan

Patek
Ja precis verkar finnas några olika reffar. Min tror jag är en 130tt cal 1489k med skruvad krona yes!

Undrar ifall dessa kontikis ligger lite efter i priståget.. känna som mkt klocka för pengen tbh! Kastar upp någon bild imorgon på nykomlingen :)
 

DrKlocka

Audemars
Ja precis verkar finnas några olika reffar. Min tror jag är en 130tt cal 1489k med skruvad krona yes!

Undrar ifall dessa kontikis ligger lite efter i priståget.. känna som mkt klocka för pengen tbh! Kastar upp någon bild imorgon på nykomlingen :)
Eterna överlag är undervärderat med tanke på hur bra kvalitet man får för den pengen.
 

rogart-63

Patek
Söker rotorskruvar+bleck till AS 1700/1701. Alltså den delen som håller fast rotorn, två skruvar och ett bleck typ.
@rogart-63 kanske har något?
Tror jag ska ha ett bleck iallafall. Ser ut som ett T har jag för mig . Nä nu ser jag . Det ska finns här .
DSC09851.JPG
 
Senast ändrad:

Mukt

Cartier
Om någon sitter på en friktions bezelfjäder (bezel spring) till en vostok amphibia släng iväg ett dm! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tavelpelare vid 32 min och 03 min. 16mm mellan tavelpelarna (ytterkant till ytterkant) och 19mm diameter på tavlan.
 
Topp