• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Nån som har delar till ett FHF 29 verk. Jag kan nog få till den hyfs men är det nån som har ett centrumhjul och en regelfjäder. Så vore det kanon .
Hittat :)
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Ok håller tummarna! :)
Jodå hitta ett . Skicka mig ett Pm med adress så lägger jag det på lådan. Lite rostig var den på undersidan . Men alla kuggarna är okej . Och går säkert rengöra med glasfiberborsten. Skruven var lite ful men det har jag säkert en som är ok.
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Fan vad grym du är @rogart-63 sitter med en kyrkogård av begagnade delar/verk och hjälper alltid till!
Var bara tvungen att säga det! :)
Vad ska man med alla delarna man samlat på sig till . Kan lika gärna dela med mig. Om de inte är nån supersvår hitta del eller sällsynt så är det helt okej . Händer ju ibland att jag söker oxå . Ofta finns det nån som har så då byter man delar kan man säga, Sist nu var det @alexndr som hjälpte mig med delar till FHF 29 :) Värsta är att jag har sån oordning på mina delar att jag får leta länge innan jag hittar. Funderar på lite nya sortiment skåp. Sen om ni kommer ihåg så köpte jag en stor låda med skrotverk.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Vad ska man med alla delarna man samlat på sig till . Kan lika gärna dela med mig. Om de inte är nån supersvår hitta del eller sällsynt så är det helt okej . Händer ju ibland att jag söker oxå . Ofta finns det nån som har så då byter man delar kan man säga, Sist nu var det @alexndr som hjälpte mig med delar till FHF 29 :) Värsta är att jag har sån oordning på mina delar att jag får leta länge innan jag hittar. Funderar på lite nya sortiment skåp. Sen om ni kommer ihåg så köpte jag en stor låda med skrotverk.

Du har ju räddat mig mer än en gång @rogart-63 :). Otroligt värdefullt det här. Undrar om heltidsurisar har något liknande (slutet?) forum? Eller är det så att de flesta av dem fortfarande jobbar med papper och penna? Jag glömmer aldrig @bjrn :s urmakarbesök (https://klocksnack.se/threads/problem-med-jaeger-lecoultre-master-quartz.65744/#post-1762576).
 

rogart-63

Patek
Du har ju räddat mig mer än en gång @rogart-63 :). Otroligt värdefullt det här. Undrar om heltidsurisar har något liknande (slutet?) forum? Eller är det så att de flesta av dem fortfarande jobbar med papper och penna? Jag glömmer aldrig @bjrn :s urmakarbesök (https://klocksnack.se/threads/problem-med-jaeger-lecoultre-master-quartz.65744/#post-1762576).
Finns på Facebook men inte i Sverige . Och långt ifrån lika vänligt som här . Priserna är högre än Cousinsuk den flesta fall.
 
Du har ju räddat mig mer än en gång @rogart-63 :). Otroligt värdefullt det här. Undrar om heltidsurisar har något liknande (slutet?) forum? Eller är det så att de flesta av dem fortfarande jobbar med papper och penna? Jag glömmer aldrig @bjrn :s urmakarbesök (https://klocksnack.se/threads/problem-med-jaeger-lecoultre-master-quartz.65744/#post-1762576).
Jorå vi har våra låsta forum, dagens reservdelstillgång kräver att vi samarbetar!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag är i desperat behov att ett LONGINES 22A verk - eller donatorklocka. All hjälp mottages tacksamt och är såklart villig att betala....
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad är felet och vad behöver åtgärdas?
Detta är vad jag vet...
Har hållt på med Longinesen hela dagen och nu ger jag upp. Fått nya lagersäten från Micke på Urdelar , nu balansaxel m.m. m.m. - inget hjälper! Den har dock lite "skrapmärken" vid nedre juvelen för balansen => misstänker den har anpassats under årens lopp on iom strulet som medförde balansaxelbyte så har vi öppnat en burk ¤%&#! :(

Antar typ verkbyte...?
 

DrKlocka

Audemars
Detta är vad jag vet...
Har hållt på med Longinesen hela dagen och nu ger jag upp. Fått nya lagersäten från Micke på Urdelar , nu balansaxel m.m. m.m. - inget hjälper! Den har dock lite "skrapmärken" vid nedre juvelen för balansen => misstänker den har anpassats under årens lopp on iom strulet som medförde balansaxelbyte så har vi öppnat en burk ¤%&#! :(

Antar typ verkbyte...?
Du kan ju skicka den till mig så kan jag göra en bedömning.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Du kan ju skicka den till mig så kan jag göra en bedömning.
Tack! Den är faktiskt redan på väg till @rogart-63 som hjälp mig många gånger innan. Den kanske dock får åka en tredje sväng till dig om det inte funkar. Jag är dock helt beredd att köpa ett helt verk eller en hel donatorklocka bara för att läsa problemet. Jag kan inte komma tillbaka från pappaledighet utan hans klocka.
 

DrKlocka

Audemars
Tack! Den är faktiskt redan på väg till @rogart-63 som hjälp mig många gånger innan. Den kanske dock får åka en tredje sväng till dig om det inte funkar. Jag är dock helt beredd att köpa ett helt verk eller en hel donatorklocka bara för att läsa problemet. Jag kan inte komma tillbaka från pappaledighet utan hans klocka.
Förstår det. Allt går att lösa, känns synd med verkbyte.
 
Topp