• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag letar efter en bezel till en Timex Rally / Grand Prix / F1 från 1975.
Vilken bezel som helst med en innerdiameter på ca 32.5mm kan fungera men originalet ser ut
som på bilderna nedan.
Timex Rally.jpg

Aluminium är förmodligen original men det verkar också finnas en variant i plast.
Timex Rallye 1977_mini.jpg

Timex Rallye 1975_5_mini.jpg

Kelton är vad jag förstår det franska Timex.
Kelton Rallye 1977_mini.jpg



/Pär
 

Von_vettet

Omega
2-Faktor
Hej!
Har en gammal Omega geneve cal. 1030 som behöver lite kärlek. Själva metallringen som sitter runt urverket saknas, vilket gör att verket rör sig fritt i boetten och ibland stört omöjligt att ställa tiden då kronan inte hamnar i rätt läge. Som jag förstått det ska det finnas en version i plast och en i metall. Metallen är jag på jakt efter. Om någon har ett vrak liggandes så skulle jag vara evigt tacksam om de hade delen jag letar efter! :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någon vänlig själ som råkar ha ett baklock och kan tänka sig sälja till denna boett. Är lite osäker på boetttilverkare men det är en boett som förekommer bland flera klockmärken.
2EB76AAF-BF72-43D0-9318-313CACDC60E2.jpg

9776BB49-DD82-4EF9-8896-9516737543B0.jpg
 

Fadershan

Patek

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Kanske. Ungefär hur stor är diametern.
? Är Zackes så liten? Tänkte du på Certinan, den är dam isf. Zacke vad är det för diameter osv?
31,5 mm från gänga till gänga, det ser ut som att locket har en läpp som täcker över gängan. Så isf skulle locket vara 34,5mm brett och innergängan 31.5, gissar att locket är något tjockare än vanliga baklock.

Edit: Jag hittade en annan klocka jag har med exakt samma baklock, nu är det en klocka jag använder så jag vill inte ta locket därifrån, men det passar. Måtten är 31.85 vid gängan och 34.6 i diameter, så här ska det se ut.
vBt4nbLQQ3aerGXrVAwjHg.jpg
fullsizeoutput_37dd.jpeg
fullsizeoutput_37e0.jpeg
fullsizeoutput_37e1.jpeg
fullsizeoutput_37de.jpeg

fullsizeoutput_37df.jpeg
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
31,5 mm från gänga till gänga, det ser ut som att locket har en läpp som täcker över gängan. Så isf skulle locket vara 34,5mm brett och innergängan 31.5, gissar att locket är något tjockare än vanliga baklock.

Edit: Jag hittade en annan klocka jag har med exakt samma baklock, nu är det en klocka jag använder så jag vill inte ta locket därifrån, men det passar. Måtten är 31.85 vid gängan och 34.6 i diameter, så här ska det se ut.
vBt4nbLQQ3aerGXrVAwjHg.jpg
fullsizeoutput_37dd.jpeg
fullsizeoutput_37e0.jpeg
fullsizeoutput_37e1.jpeg
fullsizeoutput_37de.jpeg

fullsizeoutput_37df.jpeg
Hitta ett par stycken som är i närheten . Men vet att det kan vara lurigt med gänga och höjd. Har en som är 31,5 i gängan men 33 mm utvändigt. Kan lägga upp en bild om en stund
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gränsfall om denna går som vintage, värt ett försök? Söker heliumventil till denna. Sitter någon am på nu. Visare är också från fel modell men det har jag hittat beggade.
75343726-009B-405A-B286-94F409E3803A.png
 
Senast ändrad:
15693892162177038238656097856312.jpg
Någon som vet om man kan köpa lösa vridringar i Sverige eller är eBay som gäller?

Söker hur som en till den här dykaren. Behöver inte nödvändigtvis vara original.
 

deddas

Rolex
Tja, försöker hitta ändlänkar till en 78350 länk (19mm) jag har som ska lira med min 6564:
IMG_20190904_133031879_HDR.jpg

Har någon såna ändlänkar eller vet vilken ref som ska passa? Det jag sett verkar ändlänkar märkta "57" funka? Haha förlåt, mycket frågor nu men vet någon vad ett rimligt pris är för såna?
 
Topp