Tavlan är ommålad/gafflad, ser ren och fin ut men kikar man närmare ser man att inget stämmerFör en novis på DS. Vad är det för fel på denna som gör den till ett vrak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tavlan är ommålad/gafflad, ser ren och fin ut men kikar man närmare ser man att inget stämmerFör en novis på DS. Vad är det för fel på denna som gör den till ett vrak?
Då är jag med - såg onekligen väl fräsch ut.Tavlan är ommålad/gafflad, ser ren och fin ut men kikar man närmare ser man att inget stämmer
Men unik!Tavlan är ommålad/gafflad, ser ren och fin ut men kikar man närmare ser man att inget stämmer
Ja det är inte mycket iaf, se bilder. Ja det borde väl gå?Diff på en millimeter? Kanske går att svarva ut?
Tavlan är inte en DS tavla och man har försökt få det att se ut som en.För en novis på DS. Vad är det för fel på denna som gör den till ett vrak?
Fan vad synd! Ångrar att jag inte köpte den själv borde ju gå att lösa?Ja det är inte mycket iaf, se bilder. Ja det borde väl gå?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/323907661024Någon vänlig själ som råkar ha ett baklock och kan tänka sig sälja till denna boett. Är lite osäker på boetttilverkare men det är en boett som förekommer bland flera klockmärken.
Någon vänlig själ som råkar ha ett baklock och kan tänka sig sälja till denna boett. Är lite osäker på boetttilverkare men det är en boett som förekommer bland flera klockmärken.
Miss av mig, såg inte att den var dam!? Är Zackes så liten? Tänkte du på Certinan, den är dam isf. Zacke vad är det för diameter osv?
Jag ska mäta så får vi se. Jag har ett svagt minne av att dessa baklock är generiska, alltså inte märkta med tillverkare.? Är Zackes så liten? Tänkte du på Certinan, den är dam isf. Zacke vad är det för diameter osv?
Annars hade den nog varit köptMiss av mig, såg inte att den var dam!
Kanske. Ungefär hur stor är diametern.Någon vänlig själ som råkar ha ett baklock och kan tänka sig sälja till denna boett. Är lite osäker på boetttilverkare men det är en boett som förekommer bland flera klockmärken.
Kanske. Ungefär hur stor är diametern.
31,5 mm från gänga till gänga, det ser ut som att locket har en läpp som täcker över gängan. Så isf skulle locket vara 34,5mm brett och innergängan 31.5, gissar att locket är något tjockare än vanliga baklock.? Är Zackes så liten? Tänkte du på Certinan, den är dam isf. Zacke vad är det för diameter osv?
Hitta ett par stycken som är i närheten . Men vet att det kan vara lurigt med gänga och höjd. Har en som är 31,5 i gängan men 33 mm utvändigt. Kan lägga upp en bild om en stund31,5 mm från gänga till gänga, det ser ut som att locket har en läpp som täcker över gängan. Så isf skulle locket vara 34,5mm brett och innergängan 31.5, gissar att locket är något tjockare än vanliga baklock.
Edit: Jag hittade en annan klocka jag har med exakt samma baklock, nu är det en klocka jag använder så jag vill inte ta locket därifrån, men det passar. Måtten är 31.85 vid gängan och 34.6 i diameter, så här ska det se ut.
Tack @rogart-63 ! Kan bli på järsgårn med gängan, mindre diameter på locket går nog att leva med.Hitta ett par stycken som är i närheten . Men vet att det kan vara lurigt med gänga och höjd. Har en som är 31,5 i gängan men 33 mm utvändigt. Kan lägga upp en bild om en stund
Här är 2 lock.Tack @rogart-63 ! Kan bli på järsgårn med gängan, mindre diameter på locket går nog att leva med.
Båda ser ut att kunna fungera, jag klipper gärna dom. Stort tack för hjälpen, mycket uppskattat!Här är 2 lock.
Kan lägga dom på lådan så får du testa om nån av dom passar .Båda ser ut att kunna fungera, jag klipper gärna dom. Stort tack för hjälpen, mycket uppskattat!
Lycka till . Det är inte lätt att hitta bezel till såna här boetter . Kolla Ebay.Någon som vet om man kan köpa lösa vridringar i Sverige eller är eBay som gäller?
Söker hur som en till den här dykaren. Behöver inte nödvändigtvis vara original.