• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Är det händelsevis någon som har en vit fickursbygel över?
received_2596137773758591.jpeg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Tja, försöker hitta ändlänkar till en 78350 länk (19mm) jag har som ska lira med min 6564:
IMG_20190904_133031879_HDR.jpg

Har någon såna ändlänkar eller vet vilken ref som ska passa? Det jag sett verkar ändlänkar märkta "57" funka? Haha förlåt, mycket frågor nu men vet någon vad ett rimligt pris är för såna?
57 ends är till nitade länkar, funkar inte till en 78350.
 

rogart-63

Patek
Hitta en bygel som var lite över 8 mm i diameter. Det var den största jag hade. Sen var det guld byglar. Sen hitta jag denna? Suttit på en UMF fickur.
15698583728918357311374270716229.jpg
 

Matte78

Omega
Någon vet bra ställe att köpa ett äkta Omega spänne ifrån? Det är till min Seamaster med cal 601 från ca 1968.

Hittat på ebay från Italien tex som ser fina ut, för några hundra. Men kanske inte äkta. Vill ha ett äkta spänne till den.

Orginal läderband Omega märkt inte lika nödvändigt kanske. Ett trevligt Hirsch funkar nog men spänne vore kul hitta ett äkta Omega.

Mycket tacksam för tips om var man kan köpa det.

Mvh
Matte
Screenshot_20191008-095441_Chrome.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Någon vet bra ställe att köpa ett äkta Omega spänne ifrån? Det är till min Seamaster med cal 601 från ca 1968.

Hittat på ebay från Italien tex som ser fina ut, för några hundra. Men kanske inte äkta. Vill ha ett äkta spänne till den.

Orginal läderband Omega märkt inte lika nödvändigt kanske. Ett trevligt Hirsch funkar nog men spänne vore kul hitta ett äkta Omega.

Mycket tacksam för tips om var man kan köpa det.

Mvh
Matte
Screenshot_20191008-095441_Chrome.jpg

Samma ställe som klockan köptes ifrån?
https://www.tradera.com/item/191501/367739303/omega-originaldel-omega-spanne-16mm-
Nu är ju detta betydligt nyare än din klocka, men det spelar kanske inte så stor roll? I annat fall så brukar det dyka upp Omega-spännen på Tradera i tid och otid, så du behöver nog inte vänta alltför länge innan det dyker upp ett vintage-spänne också.
Men man får givetvis vara lite vaksam över om spännet är korrekt eller ej. Finns lite guider på Omegaforums efter vad man ska kolla efter.
 

Matte78

Omega
Samma ställe som klockan köptes ifrån?
https://www.tradera.com/item/191501/367739303/omega-originaldel-omega-spanne-16mm-
Nu är ju detta betydligt nyare än din klocka, men det spelar kanske inte så stor roll? I annat fall så brukar det dyka upp Omega-spännen på Tradera i tid och otid, så du behöver nog inte vänta alltför länge innan det dyker upp ett vintage-spänne också.
Men man får givetvis vara lite vaksam över om spännet är korrekt eller ej. Finns lite guider på Omegaforums efter vad man ska kolla efter.

Tack, får hålla utkik på Tradera och här på KS. Vill gärna ha ett tidsenligt 60-tal. De på Ebay jag sett är troligen inte äkta, känns alltför nya. Hade ju funkat med nyare bara det är äkta.

Mvh
Matte
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någon vet bra ställe att köpa ett äkta Omega spänne ifrån? Det är till min Seamaster med cal 601 från ca 1968.

Hittat på ebay från Italien tex som ser fina ut, för några hundra. Men kanske inte äkta. Vill ha ett äkta spänne till den.

Orginal läderband Omega märkt inte lika nödvändigt kanske. Ett trevligt Hirsch funkar nog men spänne vore kul hitta ett äkta Omega.

Mycket tacksam för tips om var man kan köpa det.

Mvh
Matte
Screenshot_20191008-095441_Chrome.jpg
Kolla med @theargonaut han samlar på spännen. :)
 

Misch89

Breitling
C07700EF-C2C4-4C4E-8B10-DBCE457F7CA6.jpeg
Hej!

Har ett akut behov av ett klockglas. Någon som vet var i Stockholm man eventuellt kan hitta ett glas till det här gamle arvegodset (se bild)? Tanken är att jag ska bära det på fredag kväll, ser det som 2% chans att jag lyckats med detta.

Klockan är fabrikat zenith (ej viktigt för mig med fabrikat på ersättningsglas eller ens skick på glaset). Glaset var i plexi/plast innan det föll av någonstans, innerdiameter 32mm, oval form och skulle gissa på på ca 5mm djup.

Stort tack på förhand för eventuella tips och svar!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
C07700EF-C2C4-4C4E-8B10-DBCE457F7CA6.jpeg
Hej!

Har ett akut behov av ett klockglas. Någon som vet var i Stockholm man eventuellt kan hitta ett glas till det här gamle arvegodset (se bild)? Tanken är att jag ska bära det på fredag kväll, ser det som 2% chans att jag lyckats med detta.

Klockan är fabrikat zenith (ej viktigt för mig med fabrikat på ersättningsglas eller ens skick på glaset). Glaset var i plexi/plast innan det föll av någonstans, innerdiameter 32mm, oval form och skulle gissa på på ca 5mm djup.

Stort tack på förhand för eventuella tips och svar!
Saknar du inte glasring också, eller ser jag i syne?
 
Topp