foppa13
Silver
Snyggt, det där var en jättebra bild med bra förklaringar också.Dom här sidorna kan kanske vara till lite hjälp, visserligen inte specifikt för Seiko 7005 i o f s.
Tack!
/Foppa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, det där var en jättebra bild med bra förklaringar också.Dom här sidorna kan kanske vara till lite hjälp, visserligen inte specifikt för Seiko 7005 i o f s.
Bump , ingen som har en aning ?Hejsan älskade klockmännsikor
Behöver er hjälp med att laga upp morfars gamla omega Genève.
Är det någon som har eller vet vart man kan vända sej för att hitta original krona / Axel ?
tacksam för alla tips .
Väl mött // Kricar
Urdelar.se har en del Omega delar, du behöver dock veta vilket verk för Axel och boett nr för krona.Bump , ingen som har en aning ?
Har du referensnummer kan du ta reda på vilken krona som ska sitta på den. Sen är det bara ge sig ut att söka. Kan hända urdelar har eller verkmästarna. Bom följer med kronan eller använd den gamla. Klockan har en så kallad delad bom. Så den ska tryckas tillbaka . Om inte den inre delen är trasig.Bump , ingen som har en aning ?
Tusen tackHar du referensnummer kan du ta reda på vilken krona som ska sitta på den. Sen är det bara ge sig ut att söka. Kan hända urdelar har eller verkmästarna. Bom följer med kronan eller använd den gamla. Klockan har en så kallad delad bom. Så den ska tryckas tillbaka . Om inte den inre delen är trasig.
Tusen tackUrdelar.se har en del Omega delar, du behöver dock veta vilket verk för Axel och boett nr för krona.
Så får öppna den och kolla!
Om inte han har så är det Cousins.uk i England men blir momsen med, samt kolla på EBay.
Dom här sidorna kan kanske vara till lite hjälp, visserligen inte specifikt för Seiko 7005 i o f s.
Kan ha ett reservdelsverk, kikar ikväll.Dåligt väder idag så då började jag kika efter delar till min Seiko 7005-8052.
Det som eftersöktes var (inom parantes original nr jag letat fram:
- Gånghjul (251 012)
- Gånghake (301 009)
- Balans (310 020)
Så det som är kvar är vad urmakaren beskriver som fjäderhus komplett, då tänker jag vilka delar är det som ingår i ett komplett fjäderhus?
Fjäderhus?
Fjäderhusbom?
Fjäderhusbrygga?
Fjäder?
Som hjälp har jag denna bild, samt den bilden som är med i inlägget jag svarade på.
Tacksam för lite vägledning.
/Foppa
Om jag inte missminner mig såldes fjäderhuset komplett som reservdel (201024) tre delar för utom bryggan då, står ibland typ: Do Not Open på trumman, men det går att öppna men lite pilligt.Dåligt väder idag så då började jag kika efter delar till min Seiko 7005-8052.
Det som eftersöktes var (inom parantes original nr jag letat fram:
- Gånghjul (251 012)
- Gånghake (301 009)
- Balans (310 020)
Så det som är kvar är vad urmakaren beskriver som fjäderhus komplett, då tänker jag vilka delar är det som ingår i ett komplett fjäderhus?
Fjäderhus?
Fjäderhusbom?
Fjäderhusbrygga?
Fjäder?
Som hjälp har jag denna bild, samt den bilden som är med i inlägget jag svarade på.
Tacksam för lite vägledning.
/Foppa
Vad är det för klocka?Söker ett nytt bezel-insert till ett vintage-ur. Problemet är bara att måttet som behövs är 30x33 mm som verkar helt omöjligt att finna. Någon som har tips?
Vet inte var man hittar det men det heter Nr 7 i en äldre tabell jag har. Tänkte att det kanske kan underlätta om du hittar äldre glas någonstans med gammal beteckning på förpackningen.
Nån som sitter på ett glas passande en Omega 2639?
…alternativt vet var det går att finna?
Behöver inte nödvändigtvis vara original, men om det går att finna till annat än helt hutlösa pengar så är det onekligen skoj.
Tack!
PZ5005 . cousisnuk generic glas är helt okej tycker jag . Om inte man stör sig på att Omega loggan saknas.
Nån som sitter på ett glas passande en Omega 2639?
…alternativt vet var det går att finna?
Behöver inte nödvändigtvis vara original, men om det går att finna till annat än helt hutlösa pengar så är det onekligen skoj.
Tack!
Kan ha en del. De flesta med ring dock!Någon som sitter på runda plexi 26.x-27.x? Flera olika storlekar av intresse.
Kan ha en del. De flesta med ring dock!