• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Vet inte var man hittar det men det heter Nr 7 i en äldre tabell jag har. Tänkte att det kanske kan underlätta om du hittar äldre glas någonstans med gammal beteckning på förpackningen.

PZ5005 . cousisnuk generic glas är helt okej tycker jag . Om inte man stör sig på att Omega loggan saknas.

Tack, boys!
Blir nog ett generiskt medan jag letar efter ett Omega-dito.
Vet inte var jag förlagt mitt skjutmått nånstans - men vem behöver det när man får exakta beteckningar här på KS? :)

Jo, men glas utan ring går ju att köpa nya även idag för billig peng. Jag kan kolla om jag har något nästa gång jag besöker platsen för mina reservdelar @Corgi, jag har en del gamla generiska nos 40-50 tals glas.

Kan dock dröja några veckor...

Sant och tack! Jag har en stor samling gamla vintage glas/plexi men ett glapp just i strl mellan 24-28 så tänkte mer en smidig lösning. Det är f.ö denna Cyman i fin silverstämplad boett som behöver ett nytt glas. Passade på att mäta mer exakt också.
A1446591-4B61-4829-81DF-BC54E1593898.jpeg

Senast ändrad:
Sant och tack! Jag har en stor samling gamla vintage glas/plexi men ett glapp just i strl mellan 24-28 så tänkte mer en smidig lösning. Det är f.ö denna Cyman i fin silverstämplad boett som behöver ett nytt glas. Passade på att mäta mer exakt också.
A1446591-4B61-4829-81DF-BC54E1593898.jpeg
Jag har nog gamla plexi enligt det måttet, ska kolla efter angivet mått ovan, kring 24,50 mm. Är inte 100 men kan kika :)

Vänder mig hit i brist på bättre trådalternativ. Hoppa det är ok.

Jag undrar var man hittar den a typ av läderband?
52FC61BB-54F9-43F8-BFB2-B2A1E267127C.jpeg

Vänder mig hit i brist på bättre trådalternativ. Hoppa det är ok.

Jag undrar var man hittar den a typ av läderband?
52FC61BB-54F9-43F8-BFB2-B2A1E267127C.jpeg
Ser ut som att den övre delen(kl 12-sidan) har tappat bandfästet? Ser lite märkligt ut men verkar ju hålla ihop bandet.
Du kan väl ta i stort sett vilket band som helst som passar i fästet och skära ut delen i mitten.

Ser ut som att den övre delen(kl 12-sidan) har tappat bandfästet? Ser lite märkligt ut men verkar ju hålla ihop bandet.
Du kan väl ta i stort sett vilket band som helst som passar i fästet och skära ut delen i mitten.
haha ja det är en märklig klocka men jag tror faktiskt det är så den ska se ut? kan ha fel dock

Söker glas till Seiko 6105-8000/8010.

Postnord/USPS har fuckat upp leveransen av mitt beställda glas och jag vill komma framåt med mitt projekt.

F77904C3-CA3F-4DD5-940C-6D5AED703A95.jpeg

Senast ändrad:
Någon som sitter på ett par patinerade (helst ej relumed) visare till en militär Hamilton MIL-W-4637A? Visarna på min känns tyvärr lite out of place jämfört med resten av klockan
BFF18C86-CBB2-4C59-9648-C23443894112.jpeg

Tillbaka
Topp