Kan ordna både skrotverk eller servat verk.Köpt klocka med eta 955.411 som inte mår så bra. Går knappt och går inte att ställa. Tror kretsen är ok så om någon har ett skrotverk får ni gärna säga till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ordna både skrotverk eller servat verk.Köpt klocka med eta 955.411 som inte mår så bra. Går knappt och går inte att ställa. Tror kretsen är ok så om någon har ett skrotverk får ni gärna säga till.
Är det inte lättare att be en auktoriserad byta åt dig? Är ju överpriser på glas du köper på nätet. Blir nog bara något dyrare att lämna in och få det monterat...På jakt efter nytt glas till en Constellation 168.005. Nån som har på lager eller som vet vilken ref av omegaglas man ska googla efter?
Ja, får kolla upp det alternativet med. Men har de auktoriserade gamla delar? Tänker att det kanske är bättre med ABC eller liknande urmakare?Är det inte lättare att be en auktoriserad byta åt dig? Är ju överpriser på glas du köper på nätet. Blir nog bara något dyrare att lämna in och få det monterat...
Ja, glas finns till samtliga modeller i nyproduktion. Om jag hade varit du hade jag gått till någon av de mindre auktoriserade verkstäderna och frågat efter pris. Du kan ju höra med ABC också.Ja, får kolla upp det alternativet med. Men har de auktoriserade gamla delar? Tänker att det kanske är bättre med ABC eller liknande urmakare?
Jag kan få tag på orignalglas via en kontakt i Österrike, fick dock senast pris på original glas från Omega, 140 Euro + frakt bara för glaset.. Jag valde att köpa ett generiskt (utan omega logga) för 7 euro istället.På jakt efter nytt glas till en Constellation 168.005. Nån som har på lager eller som vet vilken ref av omegaglas man ska googla efter?
Tack! Ska höra mig för, 140E bara för glaset låter onekligen saftigt.Jag kan få tag på orignalglas via en kontakt i Österrike, fick dock senast pris på original glas från Omega, 140 Euro + frakt bara för glaset.. Jag valde att köpa ett generiskt (utan omega logga) för 7 euro istället.
Om du behöver ett glas kan jag ordna fram det nästa gång jag beställer reservdelar. Annars kan du säkerligen prata med en lokal urmakare och få tag på det den vägen.
Jag har denna på väg hem som jag endast köpte för länkens skull. Klockan ska säljas igen. Ska vara fungerande men datum-funktionen sitter fast.Hej
Är ute efter ett urverk till en Favre-Leuba Twin Power. Är tydligen 2-3 kugghjul direkt kopplade till axeln som är problemet, min vän urmakaren hade svårt att finna reservdelar så jag tänkte om någon satt inne med ett urverk/hel klocka som man ville bli av med så skulle jag kunna vara rätt köpare
Är lite osäker på beteckningen på verket men kanske finns någon som kan identifiera verket utifrån bifogad bild.
Mvh
Patrik
HejJag har denna på väg hem som jag endast köpte för länkens skull. Klockan ska säljas igen. Ska vara fungerande men datum-funktionen sitter fast.
Ahh okej! Bara att höra av dig om du är intresserad. Det dröjer nog i alla fall en vecka till innan jag har den hemmaHej
Ser ju snarlikt ut, dock saknar jag datumfunktionen, glömde posta en bild på framsidan. Jag ska höra med min urmakare när han är tillbaka från semestern på måndag om det kan vara samma. I sådant fall är jag intresserad
Mvh
Patrik
Men toppen att du hörde av dig , jag återkommer när jag har pratat med urmakaren, oavsett om det är intressant eller inteAhh okej! Bara att höra av dig om du är intresserad. Det dröjer nog i alla fall en vecka till innan jag har den hemma
Har några i stål kvar, skicka PM vid intresse.Söker ett äldre omega-spänne i stål. 16mm.
Helst likt det på bilden.
söker ett low-dome glas 283 likt dessa på bild. Har typiskt nog bara 282 och 284.
Skriver till dig!
Kan detta komma till användning?
Är detta fortfarande aktuellt? Jag kan ha ett. Skall kolla när jag kommer hem senare idag. Bara för att klargöra. Det är del 227 vi pratar om?Någon som har ett centrumsekundhjul till Certina 25-661 (25-651 borde passa också)?