• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Letar länk/ändlänkar till Omega 1125/560, 1067/532, 1069/524 eller 1098/520 (alt 540). Ska på en 70-tals 166.022/166.028. Är det någon som mot förmodan sitter på eller har kännedom om var jag kan få tag på det?

Söker del nr: 1494-1 till Universal Geneve 138SS de verkar kallas Pawl Bearing Yoke, tror även från cal 139 ska passa.
Även helt verk är såklart intressant

275559231_10159044853411758_4415986477674684027_n.jpg

Kanske inte är specifikt vintagedelar men är det någon som sitter på en flaska med Bergeon Rust Remover och antingen vill sälja hela flaskan eller kanske sälja halva innehållet? 🙂
1657440768545.png

På jakt efter nytt glas till en Constellation 168.005. Nån som har på lager eller som vet vilken ref av omegaglas man ska googla efter?

På jakt efter nytt glas till en Constellation 168.005. Nån som har på lager eller som vet vilken ref av omegaglas man ska googla efter?
Är det inte lättare att be en auktoriserad byta åt dig? Är ju överpriser på glas du köper på nätet. Blir nog bara något dyrare att lämna in och få det monterat...

Är det inte lättare att be en auktoriserad byta åt dig? Är ju överpriser på glas du köper på nätet. Blir nog bara något dyrare att lämna in och få det monterat...
Ja, får kolla upp det alternativet med. Men har de auktoriserade gamla delar? Tänker att det kanske är bättre med ABC eller liknande urmakare?

Ja, får kolla upp det alternativet med. Men har de auktoriserade gamla delar? Tänker att det kanske är bättre med ABC eller liknande urmakare?
Ja, glas finns till samtliga modeller i nyproduktion. Om jag hade varit du hade jag gått till någon av de mindre auktoriserade verkstäderna och frågat efter pris. Du kan ju höra med ABC också.

Jag kan få tag på orignalglas via en kontakt i Österrike, fick dock senast pris på original glas från Omega, 140 Euro + frakt bara för glaset.. Jag valde att köpa ett generiskt (utan omega logga) för 7 euro istället.

Om du behöver ett glas kan jag ordna fram det nästa gång jag beställer reservdelar. Annars kan du säkerligen prata med en lokal urmakare och få tag på det den vägen.

Jag kan få tag på orignalglas via en kontakt i Österrike, fick dock senast pris på original glas från Omega, 140 Euro + frakt bara för glaset.. Jag valde att köpa ett generiskt (utan omega logga) för 7 euro istället.

Om du behöver ett glas kan jag ordna fram det nästa gång jag beställer reservdelar. Annars kan du säkerligen prata med en lokal urmakare och få tag på det den vägen.
Tack! Ska höra mig för, 140E bara för glaset låter onekligen saftigt.

Söker tim- och minutvisare till ETA/Peseux 7001

Diameter: 1,4 respektive 0,8 mm, längd 7 och 11mm (mätt från hålets centrum)

Stål/Silverfärgade!

Hilfe?

Senast ändrad:
Hej
Är ute efter ett urverk till en Favre-Leuba Twin Power. Är tydligen 2-3 kugghjul direkt kopplade till axeln som är problemet, min vän urmakaren hade svårt att finna reservdelar så jag tänkte om någon satt inne med ett urverk/hel klocka som man ville bli av med så skulle jag kunna vara rätt köpare 😊
Är lite osäker på beteckningen på verket men kanske finns någon som kan identifiera verket utifrån bifogad bild.

Mvh
Patrik
100C9323-A266-434D-96E3-E6FDECB3B30E.jpeg

Hej
Är ute efter ett urverk till en Favre-Leuba Twin Power. Är tydligen 2-3 kugghjul direkt kopplade till axeln som är problemet, min vän urmakaren hade svårt att finna reservdelar så jag tänkte om någon satt inne med ett urverk/hel klocka som man ville bli av med så skulle jag kunna vara rätt köpare 😊
Är lite osäker på beteckningen på verket men kanske finns någon som kan identifiera verket utifrån bifogad bild.

Mvh
Patrik
100C9323-A266-434D-96E3-E6FDECB3B30E.jpeg
Jag har denna på väg hem som jag endast köpte för länkens skull. Klockan ska säljas igen. Ska vara fungerande men datum-funktionen sitter fast.
1658406255213.png
1658406298622.png

Jag har denna på väg hem som jag endast köpte för länkens skull. Klockan ska säljas igen. Ska vara fungerande men datum-funktionen sitter fast.
1658406255213.png
1658406298622.png
Hej
Ser ju snarlikt ut, dock saknar jag datumfunktionen, glömde posta en bild på framsidan. Jag ska höra med min urmakare när han är tillbaka från semestern på måndag om det kan vara samma. I sådant fall är jag intresserad 😊👍

Mvh
Patrik
4EE96A27-32A9-4315-9F58-31B6C5AC57D9.png

Hej
Ser ju snarlikt ut, dock saknar jag datumfunktionen, glömde posta en bild på framsidan. Jag ska höra med min urmakare när han är tillbaka från semestern på måndag om det kan vara samma. I sådant fall är jag intresserad 😊👍

Mvh
Patrik
4EE96A27-32A9-4315-9F58-31B6C5AC57D9.png
Ahh okej! Bara att höra av dig om du är intresserad. Det dröjer nog i alla fall en vecka till innan jag har den hemma 👍

Jag söker en krona av typen
“A1. 24 (taggar) Narrow Flat feet”
till en omega speedmaster 145.012-67.

Är det någon som sitter på en eller vet var jag kan få tag på en så tar jag tacksamt emot tips!

Nu letar jag efter ett glas till min Nivada Antarctic nr 10. Troligen en klocka som kan ha flera olika beteckningar men frågan är om någon sitter inne med något glas med kvadratisk förstoring för datum? Är lite oklar över storleken och jag kan troligen få en grov uppskattning av min urmakare som också letar glas men han har inte vågat ta bort glaset ännu då han inte vill paja det helt innan han vet att han har en ersättare, och därför har han heller inte något exakt mått.
Men är det någon som sitter på ett eller flera glas så skicka mig gärna ett meddelande då jag gärna skulle vilja återställa denna fina klocka 😊
Allt bäst!
/Patrik
ED081841-BD31-412A-9C7C-FBDD89C980D2.jpeg
8A944EBD-C164-4A11-9678-C3384C026B30.jpeg
9859BA49-E8AE-4FD3-9A95-6059C58280CD.jpeg

(6/8: Efter en ungefärlig mätning så rör det sig troligen om ett 285 glas med ”guldig” spännring. Kommer sätta ett glas utan förstoring i nästa vecka om inget glas dyker upp men då få ett exakt mått i alla fall tills dess att något dyker upp. Men springer någon på ett glas med kvadratisk förstoring så hojta till, jag kommer vara på jakt efter ett tills jag hittar 😊

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp