Om du behöver ett glas likt dina första bilder kommer det inte bli bra med ett armerat.Skriver till dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du behöver ett glas likt dina första bilder kommer det inte bli bra med ett armerat.Skriver till dig!
Att bara plocka av armeringsringen är inte aktuellt eller? Glas är inget jag kan så mycket omOm du behöver ett glas likt dina första bilder kommer det inte bli bra med ett armerat.
Det kommer inte bli rätt. De har en annan form.Att bara plocka av armeringsringen är inte aktuellt eller? Glas är inget jag kan så mycket om
Okej. Tack ! Då söker jag fortfarande rätt sort om någon harDet kommer inte bli rätt. De har en annan form.
Det blir bäst så.Okej. Tack ! Då söker jag fortfarande rätt sort om någon har
Jag hör av mig om det blir aktuellt. Letar i första hand ett glas själv men skriver om jag inte hittar ett Tack igenDet blir bäst så.
Tror jag har hemma men jag säljer inte glas löst tyvärr. Hjälper däremot att byta..
Fortfarande aktuellt! Precis, del 227.Är detta fortfarande aktuellt? Jag kan ha ett. Skall kolla när jag kommer hem senare idag. Bara för att klargöra. Det är del 227 vi pratar om?
Jag kan ha, är dock sjuk så får se om jag orkar kika ikväll eller imorgon Återkommer i pm. 283 var det.Okej. Tack ! Då söker jag fortfarande rätt sort om någon har
Det hade varit grymt! 283 yes. kika när du har ork vi hörs i PMJag kan ha, är dock sjuk så får se om jag orkar kika ikväll eller imorgon Återkommer i pm. 283 var det.
Ursäkta dröjsmålet på mitt svar. Jag håller på att bygga om klockverkstaden. Men jag har delen du söker. Skicka PM för mer info.Fortfarande aktuellt! Precis, del 227.
Bump.Jag söker ett balanshjul till ett Lemania 3000. Det behöver bara vara själva hjulet med sin axel. Resten har jag. En hel balans med brygga kan också vara intressant vid rätt pris.
Jeg har et 99% komplett urverk som tikker og går. Send meg gjerne en PM om du ikke
Har ett hjul och lösa axlar. Kan knacka i en axel om du vill.
Knacka dit axeln kan jag göra själv. Vad skall du ha hjulet och en axel?Har ett hjul och lösa axlar. Kan knacka i en axel om du vill.
Skickar dig ett PM. Ska kolla med boken så det är rätt axel bara. Står 3000 på burken men man vet aldrig.Knacka dit axeln kan jag göra själv. Vad skall du ha hjulet och en axel?
Saknar några balans skruvar ser jag nu. Axeln verkar vara rätt. Går ju flytta över men lite mer jobb. Och måste balanseras och trimmas inKnacka dit axeln kan jag göra själv. Vad skall du ha hjulet och en axel?
Jag har en del gamla kronor att leta bland. Har du hittat några referensbilder på vad som kan misstänkas vara originalkronan?Halloj! Eftersöker en krona i lita annorlunda dimensioner. Ropat hem en del från eBay men det blir inte riktigt bra. Det är till en Movado Curviplan jag är på slutfasen med att få till.
Tror kronan behöver vara c:a 6.8mm bred och gärna väldigt låg, alltså slimmad mot case. Som binder på bilderna så är det utstansat i boett där kronan så gott som ska lilla i våg med boett.
Halsen på kronan bör vara c:a 1.7mm Max ochbjag tror själva bommen är 1mm.
Ni hör ju, knepigt men kanske har någon något.
På bilden är en krona jag har men som är lite för liten och har fel mått mot bom.
Absolut, verkar variera något. Men typ så här:Jag har en del gamla kronor att leta bland. Har du hittat några referensbilder på vad som kan misstänkas vara originalkronan?
Tjena Roger! Är den bredare än 1,7 så går den inte in i boetten tyvärr. Vad är måtten på mittenkronan? Lite fundersam om att det är en sån jag redan har.Skulle den vänstra funka. 6,7 mm i diameter och helt slätt på insidan. Visserligen lite bredare än 1,7
Tyvärr var. Bara den i mitten 1,0 gänga ser jag nu.
Den är 6,63 mm i diameter . Men kanske är lite bred oxå. Dvs sticker ut för mycket. Där bommen sitter är den 1,6 mm i ytterdiameterTjena Roger! Är den bredare än 1,7 så går den inte in i boetten tyvärr. Vad är måtten på mittenkronan? Lite fundersam om att det är en sån jag redan har.
Spontant låter det ju jättebra! Ska mäta hur bred utfasningen i boetten faktist är när jag kommer hem.Den är 6,63 mm i diameter . Men kanske är lite bred oxå. Dvs sticker ut för mycket. Där bommen sitter är den 1,6 mm i ytterdiameter
Jag kan kika, återkommer. Svar, nej hade ingen sådan smal och de måtten tyvärr.Denna kanske förklarar lite bättre vad jag söker.