Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan du klura ut vad den ska ha för mått så kan jag kolla om det går att plocka från något vrak med 9361/2.Hej, ngn som sitter på en verkhållare till ESA9362 för Monnin/MRP SA 42mm?
Tack! ska ta innerdiameter samt höjd på boetten när barnen somnatKan du klura ut vad den ska ha för mått så kan jag kolla om det går att plocka från något vrak med 9361/2.
Vad är det för mått på bandet du behöver? Har detta som är 19,5 mellan bandhorn. Tyvärr är
Hej, någon som kan tipsa om var man kan få tag på ett guldplätterat Certina-spänne på 16mm samt en Certina-krona till denna? Någon urmakare i Stockholm som man ska kolla med? (Har frågat på några ställen som säljer nya Certinor, men det var svalt)
Tack på förhand
Klockan är 18mm mellan bandhornen så tyvärr. Men tack ändåVad är det för mått på bandet du behöver? Har detta som är 19,5 mellan bandhorn. Tyvärr är
Spännet fast och kan inte enkelt plockas av.
Innerdiametern verkar vara ca 29mm och höjden runt 3mm. Svårt att veta exakt hur den sitter i förhållande till tavlan djupmässigt.Kan du klura ut vad den ska ha för mått så kan jag kolla om det går att plocka från något vrak med 9361/2.
Har detta i 16mm, om det fortfarande är aktuellt?
Hej, någon som kan tipsa om var man kan få tag på ett guldplätterat Certina-spänne på 16mm samt en Certina-krona till denna? Någon urmakare i Stockholm som man ska kolla med? (Har frågat på några ställen som säljer nya Certinor, men det var svalt)
Tack på förhand
Har en som är 3,0 mm hög och kommer ur en boett som är 28,8 mm invändigt en av de tre fjädrande flärparma saknas men om inte annat så kanske den duger att testa med för att se om måtten funkar eller om det behövs andra mått. Skicka din adress i pm om du vill testa den.Innerdiametern verkar vara ca 29mm och höjden runt 3mm. Svårt att veta exakt hur den sitter i förhållande till tavlan djupmässigt.
Yes! Tack!Har en som är 3,0 mm hög och kommer ur en boett som är 28,8 mm invändigt en av de tre fjädrande flärparma saknas men om inte annat så kanske den duger att testa med för att se om måtten funkar eller om det behövs andra mått. Skicka din adress i pm om du vill testa den.
Du har PMHar detta i 16mm, om det fortfarande är aktuellt?
Någon som har en länkbit till en vikt Rolex-länk 7835? Länkbiten näst längst ut som är ca 17.2 mm i bredaste änden.
Drygt om man skulle tvingas köpa en ny (begagnad) länk enbart för denna del. Hur brukar folk göra? Finns det något tips vart man annars kan vända sig, AD lär väl knappast ha?
Till Certinan finns.Söker sekundvisare till Tissot cal.782-1 och Certina cal. 25-66M
Lite svårt att veta utan att öppna den, men ett 25-651/M eller 25-011 (ETA 2783) eftersom det är ett automatverk i den enligt tavlan i a f.Hallå, jag gav bort en Certina Blue Ribbon Volvo jubileumsklocka till en god vän, den har använts flitigt därefter så skulle därför vilja ordna så den servas.
Jag söker därför en original krona och en NOS fjäder då reserven upplevs som lite dålig idag. Om ingen har en fjäder tar jag gärna emot info om vilket verk det sitter i klockan så kan jag nog leta fram en fjäder på ebay...
Tack på förhand!
31,1 har jag ett . Kan det funka?Någon som har glas till certina ds2? ATCT Sternkreuz 31.0