macallan
Basic
Till DS-2 är det ATCT 312 som passar bäst. Kan tyvärr inte hjälpa dig med själva glaset dock.. Har 31,0 men de är för små.Någon som har glas till certina ds2? ATCT Sternkreuz 31.0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till DS-2 är det ATCT 312 som passar bäst. Kan tyvärr inte hjälpa dig med själva glaset dock.. Har 31,0 men de är för små.Någon som har glas till certina ds2? ATCT Sternkreuz 31.0
Tror jag har ett Certina 13.50 verk som har 270.03 fjäder.Incablocfjäder 270.03 någon? Den enda delen som saknas till en liten Tissot...
Skit i batteriet och jobba vidare på partikelgrejen. Du kommer ha råd att köpa en helt ny klocka sedan.
Inte nödvändigtvis vintage-specifikt. Eller ens särskilt specifikt öht.
Men är det någon som sitter på en skruv till batterifjädern/batterihållaren till ett Bulova 218? ...eller råkar veta vad det är för dimensioner och vad man kan jaga rätt på en?
Utan att vara alldeles för specifik kring vad som gick fel så lät det fjoi-oi-oi-ng och sen, eftersom den faktiskt är lättare än en knappnål, ingenting.
Tycker att jag gått igenom hela rummet otroligt noggrant, så jag kan egentligen inte komma på något annat än att jag, av misstag, skulle lyckats uppfinna partikelteleportation.
Bild skamlöst lånad från nätet.
Är det inte samma dimensioner som skruven under?
Men är det någon som sitter på en skruv till batterifjädern/batterihållaren till ett Bulova 218? ...eller råkar veta vad det är för dimensioner och vad man kan jaga rätt på en?
Utan att vara alldeles för specifik kring vad som gick fel så lät det fjoi-oi-oi-ng och sen, eftersom den faktiskt är lättare än en knappnål, ingenting.
Tycker att jag gått igenom hela rummet otroligt noggrant, så jag kan egentligen inte komma på något annat än att jag, av misstag, skulle lyckats uppfinna partikelteleportation.
Skit i batteriet och jobba vidare på partikelgrejen. Du kommer ha råd att köpa en helt ny klocka sedan.
Är det inte samma dimensioner som skruven under?
Fram med dammsugaren o trä frugans strumpbyxa över röret.
Hade varit otroligt uppskattat!Har ett skrotverk. Kan kolla om det finns några skruvar.
NOS fjäder hittad till ett Certina 25-011 verk som sitter i dessa, ingen som har en trevlig originalkrona liggande enligt bild som kan tänkas sälja?Hallå, jag gav bort en Certina Blue Ribbon Volvo jubileumsklocka till en god vän, den har använts flitigt därefter så skulle därför vilja ordna så den servas.
Jag söker därför en original krona och en NOS fjäder då reserven upplevs som lite dålig idag. Om ingen har en fjäder tar jag gärna emot info om vilket verk det sitter i klockan så kan jag nog leta fram en fjäder på ebay...
Tack på förhand!
Sorry det tog lite tid. Hitta verket tillslut. Dåligt uppmärkt . Tror jag hitta rätt skruv. Har batterihållaren som ligger över. Men satt ingen skriv i hålet. Men låg ett gäng skruvar som fastnat i magneten.Hade varit otroligt uppskattat!
Är inte det där i princip ett Seiko 7546 verk. Så bom från 6309/7548 eller i dessa serier borde funka.Söker winding stem som passar till quartzverk SNH y503A samt gängad krona 6,5 mm.
Okej, det låter ju lite lovande och då vet jag vad jag ska leta efter och borde ju inte vara helt omöjligt att få tag i?Är inte det där i princip ett Seiko 7546 verk. Så bom från 6309/7548 eller i dessa serier borde funka.
Kan ev ha nån gammal bom. Men beror ju lite på hur lång den måste vara. Tittar man på bilden ser det ut som det sitter en bom i den redan. Bara kronan som gått sönder.Okej, det låter ju lite lovande och då vet jag vad jag ska leta efter och borde ju inte vara helt omöjligt att få tag i?
Tack för hjälpen!
Ser att det sitter ett sånt verk i en monnin boett. Undrar om dom använt samma krona som brukar sitta i andra monnin boetter . Så finns det generic kronor. Dom brukar vara 6 eller 6,5 mm. Som passar.Okej, det låter ju lite lovande och då vet jag vad jag ska leta efter och borde ju inte vara helt omöjligt att få tag i?
Tack för hjälpen!
Ja, kronan har gått av från bomen samt att bomen har gått av ochså och sitter kvar en bit som jag inte vet om jag kan få ut.Kan ev ha nån gammal bom. Men beror ju lite på hur lång den måste vara. Tittar man på bilden ser det ut som det sitter en bom i den redan. Bara kronan som gått sönder.
Ja, är 6,5 mm krona samma som i heuer monnin boetten. Hittade en heuer krona men lite onödigt dyrt och behöver ju inte vara signerad. Men som sagt är det samma skruvad krona i dom här monnin boetterna från 70-80 talet.Ser att det sitter ett sånt verk i en monnin boett. Undrar om dom använt samma krona som brukar sitta i andra monnin boetter . Så finns det generic kronor. Dom brukar vara 6 eller 6,5 mm. Som passar.
Ska försöka få ut bomen och mäta längden.Kan ev ha nån gammal bom. Men beror ju lite på hur lång den måste vara. Tittar man på bilden ser det ut som det sitter en bom i den redan. Bara kronan som gått sönder.
Hade endast 6 mm kronan hemma. Finns såna på Cousinsuk. Om inte halsen är sliten så brukar kronan passa rakt av. Den heter C9042 på Cousinsuk.Ja, är 6,5 mm krona samma som i heuer monnin boetten. Hittade en heuer krona men lite onödigt dyrt och behöver ju inte vara signerad. Men som sagt är det samma skruvad krona i dom här monnin boetterna från 70-80 talet.
Ska ge mig på ett försök. Har lyckats gänga ut resterna från kronhalsen och bara fixa en liten mejsel för att få ut sista delen av bomen. Stort tack för hjälpen.Hade endast 6 mm kronan hemma. Finns såna på Cousinsuk. Om inte halsen är sliten så brukar kronan passa rakt av. Den heter C9042 på Cousinsuk.
Tror du kan få ut bommen och resterna av kronan om du kan gänga ur den delen som sitter kvar i kronhalsen. Om du kan få tag med nåt så du kan skruva upp den. Sen är det bara att ta ut bom och kronresterna.
Sent svar. Men jag har nya 270.03 fjäderbrickor.Incablocfjäder 270.03 någon? Den enda delen som saknas till en liten Tissot...
Har ett 620 på ingång . Kan det vara samma delar i det? Eller är det just det hjulet som driver sekundpinionen.Jag söker tredje hjulet till en Omega 630. Delen heter 630.1240. Inga andra tredje hjul från den serien av urverk passar tyvärr. Så det måste vara från ett 630.
Tack på förhand.