Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr måste det vara från 630. 620 Har inte den förlängda tappen som drivhjulet sitter på. Men tack för visat intresse.H
Har ett 620 på ingång . Kan det vara samma delar i det? Eller är det just det hjulet som driver sekundpinionen.
Hitta du bom sen. Jag hade 7546 bommar i en ask.Okej, det låter ju lite lovande och då vet jag vad jag ska leta efter och borde ju inte vara helt omöjligt att få tag i?
Tack för hjälpen!
Beställde en bom Seiko 354.651 och får se om den passar.Hitta du bom sen. Jag hade 7546 bommar i en ask.
Jasså?! Jag har dålig koll på Felsa i allmänhet o 279 i synnerhet, så ingen koll på motsvarande delar. Verkar dock som det finns på eBay så lösning finns ju, tänkte om det fanns närmare till hands!Inga delar från nåt annat felsa verk som passar. Inte jättevanliga 279
Det är samma hjul på 25-661 om någon har något åt linus_pa_linjen. Jag sålde nyligen det jag hade över.Hej gänget!
Restaurerar en Certina Blue Ribbon men kan inte fästa centrumsekund-visaren då axeltappen den ska fästa på har gått av. Är nu därför i akut behov av ett sekundhjul till Certina 25-651. Någon som kan hjälpa till?
Tack på förhand!
Linus
Fick tag på ett här förra veckan Tack för hjälp!Det är samma hjul på 25-661 om någon har något åt linus_pa_linjen. Jag sålde nyligen det jag hade över.
Hej! Vi kan diskutera när vilken krona kom och vilket år för att komma fram till vilken DS-krona du ska ha på den där...men det blir irrelevant om du ändå vill ha bättre grepp. Ditt förslag på krona passar ändå ok med visarna tkr jag. Jag kan byta krona med sig då jag är i större behov av din typ och har många av den då föreslår. F.ö. ska den vara 5.5mmSöker en Certinakrona till en 60-tals DS. Nuvarande krona är lite för pillig för ett handjagat verk! Diameter på 5,0-5,2mm.
Andra bild är ungefär vad jag tänkte mig.
@DrKlocka hade en Certinakrona på just 5,5 till mig faktiskt så den är på g att bli monterad För min egen del kompromissar jag hellre lite på look än funktionsduglighet när det gäller bruksvintage som ändå ska användas Men gött att det skulle vara 5,5 enligt dig när det var det som erbjöds!Hej! Vi kan diskutera när vilken krona kom och vilket år för att komma fram till vilken DS-krona du ska ha på den där...men det blir irrelevant om du ändå vill ha bättre grepp. Ditt förslag på krona passar ändå ok med visarna tkr jag. Jag kan byta krona med sig då jag är i större behov av din typ och har många av den då föreslår. F.ö. ska den vara 5.5mm
Det kan vara så att jag har ett B2 liggandes som jag tagit lite delar från förut. Det kan också vara ett B1. Jag kollar när jag kommer hem i kväll.Söker ett tredje hjul till en Tissot 27B-2. Det där med den långa axlen som det sen sitter ett hjul som driver sekunden. Är det nån som har nåt sånt liggande.
Tror jag har hittat en.Det kan vara så att jag har ett B2 liggandes som jag tagit lite delar från förut. Det kan också vara ett B1. Jag kollar när jag kommer hem i kväll.