Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har till constellation, vet du om de är samma storlek?Hej, söker en uppsätning visare Omega cal 503
Har till constellation, vet du om de är samma storlek?
Kan lägga med det i min cousinsuk order . Ska skicka den asapBehöver ett nytt urverk,
Shiojiri VX13
Nån som har en bra quartzkran?
Enligt min urgamla tabell ska den ha ett glas med nr 7 men de har längre nummer nuförtiden.Någon som sitter på ett plexi till en Omega 2639 - alternativt vet vad jag bör leta efter?
…för visst finns det ganska tydliga förteckningar över vad som passar när det gäller just Omega?
Tack på förhand!
Tror jag har ett bättre begagnat nr7.Någon som sitter på ett plexi till en Omega 2639 - alternativt vet vad jag bör leta efter?
…för visst finns det ganska tydliga förteckningar över vad som passar när det gäller just Omega?
Tack på förhand!
Hej!Såå äntligen fick jag tag på ett orginalglas till min Citizen Super Crystal Date. Mycket nöjd!
Glaset heter 54-6011. Men jag har nog inga jättebra tips on var man bör leta förutom ebay.Hejsan!
Undrar om någon kan ha ett glas liggande som passar till en Citizen Crystal Date 62-5299 eller kan tipsa om var man ska leta vidare. Lyckades spräcka glaset vid polering med våtslipapper. Hade precis avslutat poleringen med Autosol då glaset sprack…….
Tack för tipset med artikelnumret. Hittade på nätet, sdmanuele.com har på lager för 25 Euro.Glaset heter 54-6011. Men jag har nog inga jättebra tips on var man bör leta förutom ebay.
Detta hjulet?Nån som har ett Poljot 3133 delar liggande. Blir tokig snart. Byt det mesta. Nu hitta jag en spricka i detta hjul. Varje gång det kommer till sprickan stannar klockan.
Diafix fjädrar har jag. Men om 812560 finns kvar. Men kan kolla. 812560 finns i andra verk . Så inte omöjligt det finns ändå.Söker några seikodelar till ett 56xx-urverk. Setting wheel lever spring (812560) och 2x Diafix-fjädrar(015113).
Det var tyvärr inget 812560 påmitt skrotverk. Finns lite andra fina delar. Såg dock att Mehima Singh har den.Diafix fjädrar har jag. Men om 812560 finns kvar. Men kan kolla. 812560 finns i andra verk . Så inte omöjligt det finns ändå.
Diafix tar jag gärna emot. Skickar pm!Det var tyvärr inget 812560 påmitt skrotverk. Finns lite andra fina delar. Såg dock att Mehima Singh har den.
Dom små diafix kan jag nog fixa.
Seiko Part 812560 - mehima-singh.com
Seiko Part 812560 Seiko Part 812560 for cal.5606 (mehima-singh.com