Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske kan finnas. Jag brukar säga gånghjul. Men steghjul kan man nog kalla det för oxå.Hej.
Det min urmakare kallar steghjul, måste väl vara ett Escapewheel på engelska tror jag.
Har nåt ett sånt i gömmorna åt en Enicar 1140( nr 705 som reservdel)
Brukar använda cousinuk bandstift. Tycker dom funkar bra. Har inte hört nåt att dom skulle vara nåt annat. Sen köper jag stift från Verkmästarna om det ska vara nåt speciellt. Som såna for genomgående hål.Kanske inte är rätt tråd men var hittar man bandstift i bra kvalitet? Några särskilda märken?
Har en constellation Pie-pan tavla lös. Lite oklart bara till vilken cal. Vi kan ta det via pm.halloj! Jag söker en tavla till denna omega 14902 med cal 561. Är öppen för patinerade tavlor men även i bra skick
Kan nog finnas nån. Har plockat många . Men finns nog nån enstaka . Du kan plocka hem ett 7002 verk eller nåt från speedtimerkollektion på en vecka oxå men kostar ju lite mer.. Så kan nog lösa det .Söker diashock spring (svenskt namn?) till Seiko 7005 (nr. 014217). Börjar här för att ev skona mig från en månads lev tid.
thx!
Lite svag aning om att jag kan ha lösa delar. Utan mittenpinnen och det lösa röret . Men kommer inte ihåg hur dom ser ut och var jag har dom . Men kan kolla imorgonHej
Köpte mig en Omega Pre Bond men den sitter lite tight så jag behöver några länkbitar. Blir nog enklare att försöka hitta här och köpa än att jag ska banta ner mig några kilo Är den som kallas Integrated Nr 1455.
Finns det någon som ligger på sådana & är villig att sälja?
Svårt att se hur skadad din minutvisare är. Är det bara lysmassan som trillat av kan du bara få visarna relumeade också.Hej allihopa!
Jag har, efter mycket sökande, lyckats köpa en fin rolex dj 1603. Men som med många andra vintageklockor är inte allt "perfekt"...
Är därför på jakt efter reservdelar i form av visare (särskillt minutvisaren verkar tagit stryk av "tiden")
Skulle även behöva en extra länkbit till jubilee (555)
/Oscar
Tyvärr. Det var inte till annan modell av länk. Såg att Cousinsuk har . Åtminstone hellänkar.Hej
Köpte mig en Omega Pre Bond men den sitter lite tight så jag behöver några länkbitar. Blir nog enklare att försöka hitta här och köpa än att jag ska banta ner mig några kilo Är den som kallas Integrated Nr 1455.
Finns det någon som ligger på sådana & är villig att sälja?
SnyggtHallå kamrater, kom över en mycket trevlig Visodate, desvärre med lite kort sekundvisare. Någon som har en till övers i någon låda, och som kanske även kan bistå med montering för skälig ersättning?
ping @JoakimS och andra duktiga klockpulare.
Tack för det! Återkommer ifall jag lyckas. Efter lite snabb googling känns det inte säkert att de andra är riktigt rätt heller, eller så fanns det olika varianter. Ska forska lite mer och höra mig för. Charm har den oavsett, kul med roulettedatum och korrekt krona iaf.Snyggt
Tyvärr har jag inga visare på lager. Men skulle kunna sätta dit den åt dig om du lyckas hitta någon som passar
Lycka till!
Har nog nån kvar .Jag söker gummiring/packning till bezeln till min Seiko 6309-7290. Någon som har eller vet vart man kan köpa?