• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Men ett år utan intressenter på det begärda priset pekar väl åt att den ligger tämligen (för) högt satt i pris? Om den ändå är så pass intressant att handlare kan vara intresserade av den fast till ett lägre pris tyder väl på det skulle gå att få ett marknadsvärde på den på en auktion lr annons på rätt ställe. Annars skulle handlaren inte vilja ha den. Man behöver inte skicka internationellt eller använda sig av blocket.

Alla gör som de vill förstås men det är inte en helt felaktig tanke då att det sätts ut på k&s ibland för priser man befarar inte ska gå att få. En del från början känner det som att på k&s kan man räkna med det inte är överprisat, i regel, eller inte varit så rättare sagt kanske. Det behöver inte vara fel då kanske klockan är värd det man begär, men förmodligen finns kundkretsen någon annanstans om det är rimlig prissättning.

Jag har själv satt ut för pris som varit svårt att få här och haft andra klockor som jag förstått inte haft sin kundkrets på vissa ställen men då har jag avyttrat på andra ställen där de uppskattas till sitt värde. Förstår inte meningen bara med att ha något rullandes i åratal på en och samma plats i väntan på köparen som vill betala mer men som aldrig verkar dyka upp.

Jag vet inte varför det är ett problem om man inte ligger och bumpar upp dem i topp varje dag? Efter 2-3 dagar så ligger de nere och skvalpar på sida 9 där ingen människa bläddrar och störs av dem iaf. Jag har en sådan annons som legat ute ett år nu som jag väl bumpat typ 10 ggr. Det är en icke-Rolex med antagligen ganska smal marknad som jag signalerar jag vill släppa men som jag samtidigt inte är säljmotiverad nog att ge bort till nån nasare för för mycket underpris. (priset har trots det legat en bra bit under lägsta C24 pris). Personligen vill jag inte hålla på med blocketannonsering eller behöva skicka internationellt.

Börjar bli seriöst trött på att se en viss Certina bumpas dag ut och dag in, månad efter månad, utan en tillstymmelse till prissänkning. Mest envisa och ekonomiskt lagda annonsören någonsin?

Edit: Det är dessutom en användare som inte skrivit ett enda inlägg i övriga forum på 8-9 månader.

Börjar bli seriöst trött på att se en viss Certina bumpas dag ut och dag in, månad efter månad, utan en tillstymmelse till prissänkning. Mest envisa och ekonomiskt lagda annonsören någonsin?

Edit: Det är dessutom en användare som inte skrivit ett enda inlägg i övriga forum på 8-9 månader.
Om användaren i fråga inte bidrar till forumet i övrigt så är mitt tips är blockera denna så slipper du se annonsen igen.

Är det @månljus annons du syftar på?

Två, tre veckor i sträck borde räcka innan man får dra tillbaka med ett uppehåll på en eller ett par månader i väntan på att tiderna ska förändras. kanske svårt att få att fungera i praktiken iofs. men det kunde vara ett sätt att motivera säljare att bemöda sig om att ha rimliga och vettiga annonser.
Jag hade nyligen en sub ute i 2-3x så lång tid, men under hela tiden så hörde intressenter av sig men kom aldrig till skott. Kan pågå saker bakom kulisserna som andra användare inte ser :)

Köpesannonser med vanföreställningar om priser gör mig less.
Skriv gärna på en gång att vill max betala halva priset för ditt objekt i nyskick och det ska vara med gratis hemleverans till dörr.
Det skulle spara en massa tid för båda parter.
Inte alltför sällan har däremot dessa däcksparkare hyfsat optimistiska säljpriser i sina egna annonser.
Har även noterat att det finns en hel del köpesannonser där man efterfrågar klockor som det redan finns ett flertal av ute på sälj ?
Är det så att man anser att priserna, skicket etc ej är enligt önskemål för dessa befintliga annonser eller är det så att förhandlingsläget är till köparens fördel när en säljare hör av sig ?
Jag blir nyfiken.
670A1948-5ACF-424B-A0EA-6EEBD96C8134.gif

Kanske inte om annons i sig men väl om handhavande av dem vilket går in under rubriken.

Nog känns det aningen underligt om en tämligen nybliven medlem (lr annan för den delen) inte svarar på pm när man visar intresse för en klocka utsatt till försäljning på k&s?
En användare vars enda kontak man haft med är att tipsat personen som svar på en fråga i en frågetråd på ett hyfsat vis, och som användaren tycktes nöjd med och tackade för hjälpen för. 2 hövliga pm efter konstens alla etikettsregler och utan budförslag, det andra efter drygt ett dygn ifall det missats att jag kan vara intresserad.

Jo jag vet. Det klart man säljer till vem man vill. Absolut, men utan synbar anledning ghostar, utan rimligt skäl, det är knepigt enl mig. Kanske inte gillar avataren eller nåt?

En gång tidigare har jag varit med om liknande kom jag på, hade glömt det först. En användare hade en klocka som låg ute i evinnerlighet vilken jag upptäckte vid sökning, osåld vad man kunde se. Användaren hade heller inte varit inloggad på flera månader såg det ut som. Just den modellen planerade jag att köpa. Antagligen har personen glömt att avsluta annonsen tänkte jag men vad farao, fråga skadar inte. Är rätt konservativ när jag pm.ar så ingen framfusighet, bla, bla.. Inget svar. Noll. Nä, då är den väl såld tänkte jag och struntade i annonsen och köpte en ny av en handlare/butik istället. Efter ytterligare ett par månader om jag minns rätt dök säljaren/användaren upp på forumet igen. Hur jag märkte det? Denne bumpade annonsen jag var intresserad av... inget svar på pm;et. Vet ej om den blev såld...

Själv har jag aldrig vägrat sälja förutom till några mycket få som visat upp en dokumenterad opålitlighet och misskötsel vid affärer och det har inte varit på detta forumet. Och det under 30+ års tid.

Tycker det är knepigt beteende Men knepiga personer ska man å andra sidan inte handla med heller så det är väl lika bra det visar sig före. Tanken kommer även att det kunde vara nåt med klockorna ifråga också, som inte framgått så det känns bäst att sälja till nån newbie som lättare går att "hantera".

Vad vet jag...

Köpte en likadan fast med svart tavla här på forumet för 1800kr förra året och så himla svårt är det inte att se om man googlar vad dom går för.

Ibland sätter man fel pris av okunskap men man brukar ju upptäcka att man är snett ute ganska snart.

Köpte en likadan fast med svart tavla här på forumet för 1800kr förra året och så himla svårt är det inte att se om man googlar vad dom går för.

Ibland sätter man fel pris av okunskap men man brukar ju upptäcka att man är snett ute ganska snart.
Håller med till fullo. Folket som hänger på KS är ju inte precis lättlurade stackare. Tvärtom har de allra flesta väldigt bra koll på vad olika modeller är värda.

Inte den först eller den sista. Men förstår inte att man envisas med att basera sin prissättning efter C24
"Pris: 92 000 SEK Justerar ner priset till: 87 000 SEK.
Kommit en billigare på C24 så jag sänker priset rejält: 80 000 SEK"

Ännu lustigare blir det när man sedan justerar efter dagspriser på samma site. Visst priset kan vara en indikation på vad kunderna på C24 kan tänkas betala, men man glömmer att det är inte samma som säljaren får i fickan efter C24's påslag.

Inte den först eller den sista. Men förstår inte att man envisas med att basera sin prissättning efter C24

Ännu lustigare blir det när man sedan justerar efter dagspriser på samma site. Visst priset kan vara en indikation på vad kunderna på C24 kan tänkas betala, men man glömmer att det är inte samma som säljaren får i fickan efter C24's påslag.
Ja det e väl 6,5% dom tar i provision va?

Det är också en sajt med betallösningar, kundsupport mm mm. En privathandlare på KS eller Blocket kan inte förvänta sig att få lika mycket betalt.

Det är också en sajt med betallösningar, kundsupport mm mm. En privathandlare på KS eller Blocket kan inte förvänta sig att få lika mycket betalt.
Instämmer, poängen med C24 är ju hela tryggheltsupplevelsen med kringtjänster som du nämner. Om KS haft de tjänsterna hade sannolikt priserna även här varit högre.

Iof fri prissättning så man får hoppas att köpare är uppmärksamma istället. 🙂

Edit: Alltid intressant med optimistisk prissättning, i detta fallet en GMT Batman för ca 120k över list, uttagen i maj. Det må råda fri prissättning men skaplig förtjänst må man säga.
Eftersom annonsören utlovar verifiering av klockan från valfri AD så kan man undra om det är OK att köra verifieringen hos samma AD som den är utplockad på. 😉

Senast ändrad:
Det må råda fri prissättning men skaplig förtjänst på denna.

Undrar om det är OK att köra verifieringen hos samma AD som den är utplockad på. 😉
Beskrivning:
Ämnet är alltså saker man reagerar på som är mer eller mindre förekommande i annonser på K&S, alternativt i någon annons. Men utan att peka ut någon särskild annons eller annonsör, som då inte nämns eller taggas, eftersom den modellen ansågs spåra ur tidigare.

Senast ändrad:
Inte för att det är relevant för mig, men jag är nyfiken hur det går till när man gör upp affär på bankkontor. Är det nåt som är kutym och vad tycker personalen på banken om sånt?

Inte för att det är relevant för mig, men jag är nyfiken hur det går till när man gör upp affär på bankkontor. Är det nåt som är kutym och vad tycker personalen på banken om sånt?
Det har väl bara levt med sedan förr då man dels gjorde själva insättningen/transaktionen på banken och bl.a. fick verifierat att sedlarna var äkta samt att det ansågs som en säker plats med tanke på väktare/kameror.

• Like
Reactions: Jpg
Nej. Är du kund så funkar det kanske på din bank.
Men det är lika mycket kutym som att "Affärs görs upp hos AD". Vilket är rent trams. Om man inte får tillåtelse och har en bra relation med denne AD. Det är något skrivelse som har förekommit mycket, säkert mindre idag.

Tillbaka
Topp