• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Börjar bli väldigt trött på konton som skickar PM om en annons med diverse frågor och aldrig återkommer. Vad är grejen med att lägga tid på att skriva om man ändå inte tänkt köpa?

Exempel: -Vill bara dubbelkolla att det är varianten i 41mm, det är den jag vill ha
-Ja det stämmer

Sen knäpptyst i en vecka

Jadu, kan vuxna människor bete sig värre än barn på dejtingappar så är det väl inte så konstigt om beteendet sprider sig till k&s 💩?

Börjar bli väldigt trött på konton som skickar PM om en annons med diverse frågor och aldrig återkommer. Vad är grejen med att lägga tid på att skriva om man ändå inte tänkt köpa?

Exempel: -Vill bara dubbelkolla att det är varianten i 41mm, det är den jag vill ha
-Ja det stämmer

Sen knäpptyst i en vecka
Jo tack. Eller ”hur mycket kan du tänka dig vid en snabb affär?”. Sedan inte ett ord. Rätt sugen på att dra upp en svart lista för allmän åskådning.

När man haft en klocka till salu så länge att "nyligen fått service" blir en klocka som är nästan återigen inom vad vissa tillverkare har för serviceintervall så kanske man borde känna att man ligger lite fel i pris?

Senast ändrad:
Med tanke på sanktionsavgifterna mot Nymans, Robb å LW så är företagarna defenitivt väldigt benägna att ta emot knark pengar
Konstig och ganska drastisk slutsats tre år senare. Nu var ju revisionen 2020 och de tre fallen väldigt olika. Allvarligast var Rob, LW och Nymans var långt ifrån lika allvarliga. Men jag utgår ifrån att du läst igenom domarna.

Med tanke på sanktionsavgifterna mot Nymans, Robb å LW så är företagarna defenitivt väldigt benägna att ta emot knark pengar

De blev dömda det räcker bra för mig
Ja fast du hävdar ju i ditt inlägg att de skulle ta emot knarkpengar som att det vore praxis.

Problemet var ju inte att de tog emot kontanter i sig. Snarare att man inte upprättat kundregister för 100% av kontantköpen som översteg 50K. Dessutom var domarna grundande på tre olika grader. Sedan skedde det 2019, mycket har hänt sedan dess. Vi kan diskutera det på ett klockforum och tro att det bara är för klockor, men att företag åker dit för att man inte följt penningtvättlagen till 100% är vanligare än man tror om man ser till alla branscher. Det betyder inte att man är benägen att ta emot knarkpengar för det.

Ja fast du hävdar ju i ditt inlägg att de skulle ta emot knarkpengar som att det vore praxis.

Problemet var ju inte att de tog emot kontanter i sig. Snarare att man inte upprättat kundregister för 100% av kontantköpen som översteg 50K. Dessutom var domarna grundande på tre olika grader. Sedan skedde det 2019, mycket har hänt sedan dess. Vi kan diskutera det på ett klockforum och tro att det bara är för klockor, men att företag åker dit för att man inte följt penningtvättlagen till 100% är vanligare än man tror om man ser till alla branscher. Det betyder inte att man är benägen att ta emot knarkpengar för det.

Hade de haft kundkännedom hade de antagligen inte tagit emot en del av pengarna

Säg att den
a. legat ute i en månad,
b. bumpats ett par gånger per vecka,
c. är prissatt omkring 35 tkr,
d. en vanligt förekommande modell från Tudor, Omega eller IWC.

Vad är en rimlig eller fördelaktig prisbump sett från köparperspektiv?
Vet inte riktigt, beror väl på hur prisbilden ser ut för liknande objekt.

Säg att den
a. legat ute i en månad,
b. bumpats ett par gånger per vecka,
c. är prissatt omkring 35 tkr,
d. en vanligt förekommande modell från Tudor, Omega eller IWC.

Vad är en rimlig eller fördelaktig prisbump sett från köparperspektiv?
Fattar inte om du förespråkar en sänkning på 100kr för en klocka för 35k?

Tycker det är fullt rimligt att bumpa med 0kr. Anledningen är ju först och främst att lyfta den så fler ser den. Personligen kollar jag bara första sidan med annonser. Vissa dagar tar det inte många timmar innan de försvinner.

Misstänker att @rickards menar att prisbumpa (pb) med 100 kr och inte själva bumpandet (som gör att annonsen åker fram till första sidan).

Känns väl sådär att kränga försvarsmateriel via KS?
Skulle vilja säga att korrekt och ordentligt överskott har Försvarsmaktens M-nummer borttaget eller makulerat.

Kan väl inte vara så allvarligt? Överskott av försvarets-kläder gick att kränga i ÖB en gång i tiden.
Är det inte riktigt överskott så är det straffbart.
Sen hur många som börjar jaga någon för kläder är en annan fråga men det händer.

T.ex: https://www.expressen.se/gt/militar-forsokte-salja-militarjacka-pa-natet/

Känns väl sådär att kränga försvarsmateriel via KS?
Skulle vilja säga att korrekt och ordentligt överskott har Försvarsmaktens M-nummer borttaget eller makulerat.
Det har sålts massor av kläder och annat med intakt märkning genom åren. Det här tramset har ältats och förpestat mången tråd i MÖP-grupperna på Facebook. Jag fattar inte om ni som skriver sådant här tror på det själva eller om ni bara vill förtala och jävlas. Oavsett hoppas jag att det här blir den enda gången jag behöver se det på KS.

Det har sålts massor av kläder och annat med intakt märkning genom åren. Det här tramset har ältats och förpestat mången tråd i MÖP-grupperna på Facebook. Jag fattar inte om ni som skriver sådant här tror på det själva eller om ni bara vill förtala och jävlas. Oavsett hoppas jag att det här blir den enda gången jag behöver se det på KS.
Försöker absolut inte djävlas eller förtala (då hade jag väl hängt ut vederbörande?)
Jag ställde mig frågande till om KS är rätt forum för att annonsera ut sådant?

Du får bli hur sur du vill men det är bevisligen inte glasklart när Polisen gör hembesök och försöker lagföra 16 åringar för en hjälm t.e.x.
sen att de inte lyckats gör det inte mindre tveksamt.

Tillbaka
Topp