• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Jag tycker inte jag behöver utveckla detta mer. Den tråden är helt värdelös. Vi ska hänga ut våra KS polare som sätter för höga priser. Tysta kritiker = något som de gör öster ut förbi Suomi. /P
Du skriver att du är avstängd från ett forum, uppenbarligen postar du inlägg. Menar du tråd eller forumdel?

Om man nu är KS polare (vilket absolut alla här inte är) så ska man väl ha rimliga priser? Om det då är ett för högt pris bör det lyftas i lämplig tråd.

Ja pris i rubriken får man ha igen. Angående årtal så är det nog den märkligaste regeln. Fick man inkludera det skulle det ju bespara läsaren onödiga klick. Det vill säga raka motsatsen till "click bait" så som det används utanför KS regelverk. Jag föreställer mig att det finns många som till exempel vore intresserade av att köpa en Breitling Premier från 1946, men inte en från 2023, och tvärtom.

Regeln om tillbehör i rubriken däremot har jag mer förståelse för. Även om "full set" förmodligen inte stör så många gissar jag att det skulle spåra ur med rubriker i stil med "Citizen Promaster Aqualand JP2007-17W med dykartub, originalband, och bandsallad från Cheapest Nato Straps, Royal Straps och Watchwear" om regeln inte fanns.
Jasså får man ha pris nu? Var inte jättelänge sedan jag fick smisk för just det...

Han menar nog tråd.
Denna?
Ganska tydligt från början vad som gäller. Det ska jämnt vara gnäll över allt möjligt.
Jasså får man ha pris nu? Var inte jättelänge sedan jag fick smisk för just det...
Snälla någon, hur länge har du gnällt här på KS nu? Om det inte passar, skapa ett eget forum? Kanske finns redan.. Hur går det?

Denna?
Ganska tydligt från början vad som gäller. Det ska jämnt vara gnäll över allt möjligt.

Snälla någon, hur länge har du gnällt här på KS nu? Om det inte passar, skapa ett eget forum? Kanske finns redan.. Hur går det?
Jag har väl inte gnällt? Det var bara en nyhet för mig att man får ha pris nu och det tycker jag är bra.

Haha nu har du en yppelrlig möjlgihet att rannsaka dig själv 😍
Jag har redan börjat gräva djupt inom mig. Hade jag en dålig dag? Uppstod ilskan p.g.a. missförstånd? Var det min mening att reta upp någon eller var det mottagaren som reagerade på något jag skrev? Är jag en ond människa? Ja, du hör, processen är i full gång och jag ser att själen har mörkare partier här och där. Här inne måste det städas och spridas ljus.

Jag blev faktiskt portad från en tråd jag med.
Fick meddelande av admin (antar jag) att jag var blockerad från att kommentera tråd X I Y dagar.
Men läsa den kunde jag.
så då såg du att tråden fortsatte fast du inte kunde kommentera? Jag har aldrig fått något sånt meddelande från admin vad jag kan minns så kanske är jag safe. Jag utgår ifrån att är jag portad någonstans så är det gott för mitt välbefinnande.

Jag har redan börjat gräva djupt inom mig. Hade jag en dålig dag? Uppstod ilskan p.g.a. missförstånd? Var det min mening att reta upp någon eller var det mottagaren som reagerade på något jag skrev? Är jag en ond människa? Ja, du hör, processen är i full gång och jag ser att själen har mörkare partier här och där. Här inne måste det städas och spridas ljus.

så då såg du att tråden fortsatte fast du inte kunde kommentera? Jag har aldrig fått något sånt meddelande från admin vad jag kan minns så kanske är jag safe. Jag utgår ifrån att är jag portad någonstans så är det gott för mitt välbefinnande.
Jag tycker du sköter dig exemplarisk så sluta grubbla nu för f*n :heart:

Så kan det vara men vem bryr om sådant. Rädd är jag inte. Men det minsta man kan begära av Admin (som dessutom startade den tråden) är att meddela den som blir uthängd (via ett PM). Det ska jag inte behöva göra - den som är uthängd vet tydligen ingenting. /P
Vill du att jag svarar på konversationen där du kallade mig Putin att du nu är avstängd från denna tråd? Eller räcker det med ett inlägg här?

Det är starka åsikter om moderering ibland och det är såklart OK att ha åsikter. Att gå in och aktivt sabba trådar, att kalla admin/mod för diktatorer och liknande är däremot inte OK.

Till er som har åsikter om moderering ber jag jag beakta följande: Ni ser inte det som modereras bort.

Vad gäller annonsrubriker så är det för att höja kvaliteten på annonserna över ”blocketnivå”. Det är enbart klockavdelningen där det modereras aktivt. Jämför gärna med annonserna i lifestyle. Om man upprepade gånger bryter mot samma regler så raderas annonser.

Blir man upprörd över att en annons raderas så kan man skicka ett PM. Vi hinner inte ändra alla annonser i enlighet med reglerna.

//mod

Skapade inte du en tråd med ämnet "Farväl"?

Inte första och sista gången en vuxen(?) användare gör en emotionell exit och sedan kommer tillbaka och kör på som vanligt 🤡

IMG_1394.jpeg

Slog vad med mig själv att du skulle ge dig in och veva här. Jag fick rätt.

Du är verkligen ett föredöme som admin!
Jag tycker det är föredömligt att "våga" ta diskussioner med pöbeln. Bättre det än att bara mötas av tystnad. Sen är det varje persons ansvar att ta lärdom och skärpa sig så forumet behåller det som är trevligt. Kan man inte kommunicera i god ton och utan att konfrontera person istället för att fokusera på det sakliga, är det bättre att vara tyst och invänta tålamod.

Senast ändrad:
Tittar man på annonslistningarna verkar det skapas ungefär 10 annonser om dagen. Går det verkligen inte att hinna med? Känns som ett lösbart problem.

Kan man bli portad från en tråd? Jag trodde det var allt eller inget som gällde. Hur vet man att man är portad från en tråd? Man ser den inte alls eller hur funkar det?
Man ser den men kan inte posta i den. Precis som med en annan användares annans till exempel. Fråga mig inte hur jag vet det. :D

Tillbaka
Topp