• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Tejpen på värde är borttagen sen ett tag tillbaka.
Man får även notis i appen att ett paket finns men inga uppdateringar nu för tiden.
Ja, varit lite olika bud ang tejpen. Någon rapporterade förra året att tejpen var borttagen men när jag senast (och efter detta) skickade Värde i sent November så blev det tejpat.

Ja, varit lite olika bud ang tejpen. Någon rapporterade förra året att tejpen var borttagen men när jag senast (och efter detta) skickade Värde i sent November så blev det tejpat.
Togs bort i våras/tidig sommar. Mina senaste 4 paket har varit utan. Frågade vid första och fick besked att de slutat med den.

Alltid samma företagcenter.

Låt dem hålla på så slipper de snatta entrecote.
nedladdning (1).jpeg

Märks att Swatch bilen är i stan när folk blir så glada över att lägga vantarna på en Moonswatch att de generöst samma dag lägger ut dem till 1300 över list exkl frakt. 🙃

Måste ändå säga att jag imponeras av att man orkar engagera sig så pass för 1300 spänn. Men detta är väl också skälet till att jag aldrig kommer bli ekonomiskt oberoende.

En kanske skulle säga upp sig från sitt jobb och bli Moonswatch jägare istället 🤓
Skrämmande dock om dom där plastbitarna säljs för över 4 papp 😬

Måste ändå säga att jag imponeras av att man orkar engagera sig så pass för 1300 spänn. Men detta är väl också skälet till att jag aldrig kommer bli ekonomiskt oberoende.
Utgångspriser… det prutas och frakten prutas med... kanske slutar med en femhundring plus? Tror inte på att någon ger över 4K+frakt ens för Mercury längre.

Ja, på auktionhusen är det inte alls ovanligt att de landar på 5k+.
Då avgår så klart lite från säljarens summa, men lite tillkommer också på köparens.
Hajpen är således inte riktigt död.

Vid presentation tyckte jag att det var en rolig produkt, men jag undrar om den ändå inte kommer att falla i glömska rimligt snart.
Det sagt... Har någon en Moonswatch så har jag ett auktionshus. ;)

Skämt åsido. Jag kan väl också tycka att det ger en lite fadd smak i munnen att klockor (oaktat märke) som är en dag gamla säljs med premium på ett entusiastforum.

Ja, på auktionhusen är det inte alls ovanligt att de landar på 5k+.
Då avgår så klart lite från säljarens summa, men lite tillkommer också på köparens.
Hajpen är således inte riktigt död.

Vid presentation tyckte jag att det var en rolig produkt, men jag undrar om den ändå inte kommer att falla i glömska rimligt snart.
Det sagt... Har någon en Moonswatch så har jag ett auktionshus. ;)

Skämt åsido. Jag kan väl också tycka att det ger en lite fadd smak i munnen att klockor (oaktat märke) som är en dag gamla säljs med premium på ett entusiastforum.
Jag trodde inte heller det var någon hype, tycker det är helt galet. Man verkar ju kunna köpa dem nya titt som tätt så varför skulle de kosta mer beg?

Jag trodde inte heller det var någon hype, tycker det är helt galet. Man verkar ju kunna köpa dem nya titt som tätt så varför skulle de kosta mer beg?
Kanske för att influensers som lever på att sälja dem skriver att de får kämpa för de få exemplar de får tag i och att de verkligen fått använda sitt inflytande och kontaktnät för att nå de åtråvärda plastbitarna?

Kanske för att influensers som lever på att sälja dem skriver att de får kämpa för de få exemplar de får tag i och att de verkligen fått använda sitt inflytande och kontaktnät för att nå de åtråvärda plastbitarna?
Ja det är möjligt, jag följer inga influencer. Pratar vi inom klockvärden nu eller "vanliga" influencers?

Ja det är möjligt, jag följer inga influencer. Pratar vi inom klockvärden nu eller "vanliga" influencers?
Jag läser inte heller vad influensers skriver men ibland råkar man på dem i andra sammanhang där de beskriver hur de gör. De som finns inom klockvärlden har ett bredare fält de jobbar över så jag får svara både och där. Nu när jag funderar så är det inte säkert att man inte läser det influensers har skrivit eftersom de kan ha flera personligheter på nätet.

Jag tror nog ändå att den breda uppfattningen är att de är tämligen svåra att få tag i.
”Titt som tätt” är ju trots allt inte riktigt detsamma som att bara plocka ut den i butik.

Men jag hade som sagt inte köpt plastklockor som pensionsförsäkring. Nyhetens behag lär mattas av.

Om du är helt oförstående inför människor som hustlar lite för 1300 spänn har jag en känsla av att du klarar dig rätt bra ekonomiskt ändå ;).

Om du är helt oförstående inför människor som hustlar lite för 1300 spänn har jag en känsla av att du klarar dig rätt bra ekonomiskt ändå ;).

Njae jag är inte så värst oförstående till att 1300 spänn är en ansenlig summa.
Men det förefaller en gnutta märkvärdigt att försöka krama ur den ur denna sortens transaktion.
Dels är det väl knappast en given affär och sedan gissar jag att tiden som spenderats på att lösa den hade kunnat sätta mer effektiva kuggar i rullning.

Men åter igen - jag imponeras.
I viss mån.

Klockan är nu såld.

Ser dock inte problemet med det.
Satte en tidsgräns då jag hade planerat att lägga ut den på auktion, vilket hände.

Sen blev det en dag på KS för att kolla intresset innan auktionen skulle startas om.

För egen del så tycker jag att det är ett ofog att jämföra med C24 i parti och minut, C24 är ju en internationell marknad och vem vet vad slutpriset blir där eller om objektet säljs överhuvudtaget 🤔.
Vill man sälja på inhemsk marknad så är det nog svårt med C24-priser många gånger men däremot eventuellt ett bra svepskäl till sitt eget överprisade objekt.
"Billigare än på C24" ser man tyvärr ofta, är det lika med ett bra pris då? Nej det tycker nog inte dom flesta skulle jag tro.
Säger inte att jag har rätt men vad jag tycker och tror 🤔.

Är en klocka värd lika mycket om säljaren kan bevisa att den är köpt av AD vs avsändare okänd? Hur ser man på sånt idag? Personligen vill jag betala mindre till en privatperson än till en företagare som har butik och anställda. Dessutom vill jag säkerställa att klockan inte används för att tvätta kriminella/brottligt anskaffade pengar. Är jag konstig och annorlunda som vill ha det sjyst och transparent? Nu tänker jag mig dyrare klockor.

Saknar den gamla goda (?) tiden då det gick att kommentera direkt i annonserna. Som gröngöling lärde jag mig sjukt mkt i säljes-tråden genom att se andra kunniga användare ställa frågor och påpeka ev brister i annonserna som låg ute. DET var konsumentupplysning det.
Jag antar forumets ledning ej skulle vara öppna för det igen då annonserna nu är låsta för utomstående? Gissar på att det kanske blev ”kladdigt” i annonserna och omständigt med moderering i varje enskild annons? Tycker personligen annars det låter som en bra variant. @Leben @hook @yonsson

Jag antar forumets ledning ej skulle vara öppna för det igen då annonserna nu är låsta för utomstående? Gissar på att det kanske blev ”kladdigt” i annonserna och omständigt med moderering i varje enskild annons? Tycker personligen annars det låter som en bra variant. @Leben @hook @yonsson

Problemet var att annonsen bumpades varje gång någon kommenterade
Det här har jag också funderat på. Är okunnig om vilka möjligheter forumplattformen har men skulle man kanske kunna stänga av att en kommentar leder till att tråden bumpas, så att TS fortfarande skulle behöva aktivt välja att bumpa? (Gärna med betydligt längre intervall än ett dygn, som jag brukar tjata om. Tror två veckors bumpkarens vore lagom. Tänk er, en förstasida på säljes full av relativt färska annonser, istället för några färska annonser strösslade bland annonser med de mest optimistiska priserma, av de mest desperata säljarna...)

Börjar bli väldigt trött på konton som skickar PM om en annons med diverse frågor och aldrig återkommer. Vad är grejen med att lägga tid på att skriva om man ändå inte tänkt köpa?

Exempel: -Vill bara dubbelkolla att det är varianten i 41mm, det är den jag vill ha
-Ja det stämmer

Sen knäpptyst i en vecka

Tillbaka
Topp