• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Jag skulle inte betala detta men vad vet jag? Det är dom här priserna som begärs.
Fast det innebär väl inte att det är vad som är rimligt eller vad som betalas. Mer köparens än säljarens marknad nu.

Ett annat exempel är den svarta Explorer II:an som lades ut med släntrianmässigt ihopsamlade bilder och kort annonstext norr över 80k. Gav intrycket att säljaren trodde att den skulle gå som smör.
Den ligger fortfarande kvar med en ”sista pb” sedan ett tag tillbaks och runt 8-10k ned från ursprungspriset. Slutet av 2021 hade den varit såld nu. Men som sagt dags för säljare att vakna.

Man använder inte en klocka som man har ute till salu!!!!!!!!
Det där måste jag citera. Har tänkt en del på detta. Något i mig säger att man inte bör använda en klocka som man har till försäljning men vet inte riktigt varför? Själv tycker jag att det är ok att använda klockan så länge den uppfyller annonsbeskrivningen.

Varför tycker du motsatsen?

Det där måste jag citera. Har tänkt en del på detta. Något i mig säger att man inte bör använda en klocka som man har till försäljning men vet inte riktigt varför? Själv tycker jag att det är ok att använda klockan så länge den uppfyller annonsbeskrivningen.

Varför tycker du motsatsen?

Den kan ju få dings, repor. En köpare vill ju ha produkten 100% enligt beskrivning. Blir ju dessutom lite rörigt om säljaren, efter att ha fått en ny repa, måste uppdatera annonsen... Eller säljaren kanske inte ens märker att klockan fått en ny repa och säljer som den är.

Man använder inte en klocka som man har ute till salu!!!!!!!!
Använder du lägenheten/huset medans det är till försäljning? Använder du bilen även om den är till salu? Smycken? Solglasögon eller din TV? Sjävklart är det upp till var och en om de vill använda sina varor innan de säljs. Sen tycker jag själv att det är opassande att skylta med en klocka som ligger på k&s...

Använder du lägenheten/huset medans det är till försäljning? Använder du bilen även om den är till salu? Smycken? Solglasögon eller din TV? Sjävklart är det upp till var och en om de vill använda sina varor innan de säljs. Sen tycker jag själv att det är opassande att skylta med en klocka som ligger på k&s...
Köper resonemanget, men om man lägger upp bilder på en klocka i ett skick och sedan inte är öppen med att den använts och kan ha fått mer hairlines efter att bilderna togs känns det inte OK. Samma sak där säljare lägger upp tidigare annonsörs bilder. Då kan man knappast köra med att inte tillåta returer.

Det är ändå lite korkat att publicera bilder med klockan på sin handled efter man lagt upp en annons. Folk tar fram ens inlägg för att se vad man är för jeppe och så, dom får fram det direkt och det ger definitivt inga pluspoäng.

Det är ändå lite korkat att publicera bilder med klockan på sin handled efter man lagt upp en annons. Folk tar fram ens inlägg för att se vad man är för jeppe och så, dom får fram det direkt och det ger definitivt inga pluspoäng.
En del gör det enbart för smygreklam (Lex VincentB). Postar i olika trådar om hur fantastisk den är... Visar sig sedan att klockan ligger uppe på Köp & Sälj 😅

Appropå konstiga annonser och att hålla sig up to date. Baltic har ju nu MR01 klockorna i lager utan varken väntetid eller pre-order. Ser att det ligger ute på K&S för ett högre pris än list och ett par månader på nacken. Får Moonswatch prissättningen att framstå som logisk..... 🤷‍♂️

Appropå konstiga annonser och att hålla sig up to date. Baltic har ju nu MR01 klockorna i lager utan varken väntetid eller pre-order. Ser att det ligger ute på K&S för ett högre pris än list och ett par månader på nacken. Får Moonswatch prissättningen att framstå som logisk..... 🤷‍♂️
Får det till runt 1900 kr under list. Är det jag som lyckas kolla på fel modell eller du som glömmer att en euro är uppe i nästan 12 kr? Men oavsett det så känns det väl lite optimistiskt.

Får det till runt 1900 kr under list. Är det jag som lyckas kolla på fel modell eller du som glömmer att en euro är uppe i nästan 12 kr? Men oavsett det så känns det väl lite optimistiskt.
Den ligger på EUR680 och listas här för 7K efter prisbumpar från 8K. Så du har har rätt (1000 diff nu). Men med tanke på att säljaren köpte när den låg på runt 550EUR och kronan var lägre. Men helt rätt, jag missade att växelkursen är helt tokig nu.

Den ligger på EUR680 och listas här för 7K efter prisbumpar från 8K. Så du har har rätt (1000 diff nu). Men med tanke på att säljaren köpte när den låg på runt 550EUR och kronan var lägre. Men helt rätt, jag missade att växelkursen är helt tokig nu.
Tror det var 756 inklusive länk till och med. Lätt hänt med växelkursen iallafall. Tror jag förtränger det på grund av hur blodtrycket stiger när jag tänker på det. Det känns som jag blivit rånad på en signifikant andel av mina blygsamma besparingar.
Screenshot_20230705-150601_Chrome.jpg

Fenomenet ”ingen retur, pengarna ska till annat” känns märkligt. Fine att man inte vill erbjuda retur, men vad har användandet av pengarna med saken att göra?
Inte ett skit.

Men är väl trevligare att säga än
"Samma sekund som du betalat har jag spenderat pengarna. Så skulle du vara missnöjd är det ju tråkigt. Men några pengar kommer du aldrig få av mig"

Tillbaka
Topp