• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

D

Deleted member 4412

Guest
Blev kasst. Kan köpa Taupe billigt så misströsta inte.

Edit: ironi såklart även om jag iofs också röstar för länk.
Taupe’n va tänkt till Speedy’n:)
Men ville/vågade inte röra den o kommer nog aldrig att göra det heller så..
Men kan hända att man hittar nån beater Speedy:)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Någon som har tips eller idéer på andra länkar till denna? SharkMesh ( grövre mesh ) vore drömmen. Men blir säkert svårt att hitta i 19mm..
B56D1C20-0DD8-4A8F-9F74-C6E5A08982CB.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Några tips på band till denna?
20mm mellan luggarna och cirka 36mm diameter.
Funder lite på racingband(?) med små hål, svart eller mörkbrunt. Men inte varit supersåld på racing tidigare.
Tänkte mig något lite mer ”rufft” samt en chronohraph därav tanken på racing :)
A0D47EA5-8BBA-4A2A-9596-68203AF5B5FD.jpeg
 
  • Like
Reactions: bvb

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lyxläder på dykarur. Tyvärr inte godkänt i min bok. Fint läder, fin klocka men hör i inte ihop.
Håller lite med samtidigt som Hermesbanden inte ser så lyxiga ut. Enkla utan det vulgära även om de såklart håller hög kvalitet. Frågan är hur ett läderband som hade tagits fram till suben på 60-talet hade sett ut? Borde varit cordovan pga sin vattentålighet.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Håller lite med samtidigt som Hermesbanden inte ser så lyxiga ut. Enkla utan det vulgära även om de såklart håller hög kvalitet. Frågan är hur ett läderband som hade tagits fram till suben på 60-talet hade sett ut? Borde varit cordovan pga sin vattentålighet.
För mig är det nog tropic eller nato som gäller om man behöver variation men inget kommer nära nitad länk ändå... :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nåväl, ändå vare sej klocka eller läder kommer att brukas särskilt ofta o de få gånger den kommer att luftas kommer nog länken att sitta på:)
Nato på en mer härjad gilt är sjukt coolt men inget som passar den här. Tropic sjukt snyggt men inget jag gillar på en Sub..
Men det är jag o min smak:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tråkiga är ju bara att jag har ett taupé färgat över just nu som inte passade ihop med Subben..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Håller lite med samtidigt som Hermesbanden inte ser så lyxiga ut. Enkla utan det vulgära även om de såklart håller hög kvalitet. Frågan är hur ett läderband som hade tagits fram till suben på 60-talet hade sett ut? Borde varit cordovan pga sin vattentålighet.
Svart cordovan tror jag oxå skulle va snyggt men bränt all deg i min strapbudget nu:(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Svart cordovan tror jag oxå skulle va snyggt men bränt all deg i min strapbudget nu:(
Annars är ju Fluco/Nomos eller Rios prisvärda på ebay? Ligger väl runt 30 euro? Om man kan leva med bygelbredden då.

Ett lite slitet/blekt nato skulle säkert funka helt ok? Klockan är ju ändå lite använd så hade lätt kunnat äta sig igenom natoband under sitt liv om den velat.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Annars är ju Fluco/Nomos eller Rios prisvärda på ebay? Ligger väl runt 30 euro? Om man kan leva med bygelbredden då.

Ett lite slitet/blekt nato skulle säkert funka helt ok? Klockan är ju ändå lite använd så hade lätt kunnat äta sig igenom natoband under sitt liv om den velat.
Blir ett svart cordovan förr eller senare o jakoxx? här på ks gör väl fina:)
Jag gillar det här stuket om det ska va nato:
4D70FE82-D744-48FF-A5DC-8D6FA7238CE1.jpeg

F680321D-A1C4-4635-AB70-D95872DA9A37.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Blir ett svart cordovan förr eller senare o jakoxx? här på ks gör väl fina:)
Jag gillar det här stuket om det ska va nato:
4D70FE82-D744-48FF-A5DC-8D6FA7238CE1.jpeg

F680321D-A1C4-4635-AB70-D95872DA9A37.jpeg
Tåler inte nya naton. Välslitna (sandpapper), kanske vaxade och helst utan extraflärpen blir det för min del. De nya ser precis så posörmässiga ut som de är när vi bär dem... Tycker inte jakoxx är något speciellt så kör hellre på konfektion från Fluco till det priset.
 
Topp