• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

@grodslukarenx det blir ganska dressat ja, men smaksak skulle jag säga ;) Bandet ser riktigt bra ut, men jag tänkte gå efter en two-tone, vill man då inte ha guld istället för metall?

Tropic kan säkert se bra ut, men skulle tippa på ett äkta skulle kosta mer än klockan.
Kanske något slags canvas, @Ostberg?
Hade ett armband av tropical-stuk. Tycker det ser ganska sjysst ut. Helt klart bättre än natot iaf.

Bilagor

• IMG_20190404_161113.jpg
    IMG_20190404_161113.jpg
    219.2 KB · Visningar: 6
  • IMG_20190405_111013.jpg
    IMG_20190405_111013.jpg
    136 KB · Visningar: 8
  • IMG_20190404_160949.jpg
    IMG_20190404_160949.jpg
    241.6 KB · Visningar: 8
Någon som har tips på lite billigare typ Molequin i ljusbruna toner? Grained calf antar jag att jag ska gå på?
Finns det något bra sökord man kan slå på eBay tex? :)
upload_2019-3-26_17-13-15.jpeg
Någon som har tips på lite billigare typ Molequin i ljusbruna toner? Grained calf antar jag att jag ska gå på?
Finns det något bra sökord man kan slå på eBay tex? :)
upload_2019-3-26_17-13-15.jpeg

Ja du kan söka på courchevel eller Epsom (Hermes produktnamn för detta läder) Eller på någon av de större tillverkarna av detta läder. Haas Derby, Weinheimer Waprolux, Perlinger Noblessa

Tråden fokuserar på band, men jag frågar ändå, någon som har tips en 18mm länk med böjda ändlänkar? Tänker mig jubilee eller oyster.
Den som jag har håller inte måttet, riktigt risig kvalitet på den :(
heuer.jpeg

Ja den är trevlig, funkar perfekt också nu.
Lutar åt grisen helt klart, om någon har tips på bra inköpsställen vore nice, vet att jag klickat hem från ebay innan.
Är nog bästa sökstället skulle jag säga. Om du sedan har problem med storleken tycker vissa att bund hjälper.
En länk av bonklip-typ hade säkert sett trevligt ut, likaså en gammal oysterliknande länk. Blir att testa sig fram lite.

Är nog bästa sökstället skulle jag säga. Om du sedan har problem med storleken tycker vissa att bund hjälper.
En länk av bonklip-typ hade säkert sett trevligt ut, likaså en gammal oysterliknande länk. Blir att testa sig fram lite.
Nej, inga problem med storleken, detta var korrekt storlek för sin tid, ser inga problem med det. tycker det blir ännu mysigare på något sätt.

Tillbaka
Topp