Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ precis vad som helst. Klä upp eller ned?Vad ska en ha till denna?
Brunt cordovan vore snyggtVad ska en ha till denna?
Typ precis vad som helst. Klä upp eller ned?
Vad har du för bandbredd? Nomosbanden från fluco säljs till ok priser på ebay. Både cordovan och mocka. Annars är mitt tips ostoppade men inte speciellt tunna med skurna kanter. Naturfärgat passar väldigt bra till ljusa tavlor tex.Klä ned; upp är enklare känns det som. Gillar även meshet.
Tycker att det bruna var grymt till.Blanktanken hemma igen. Provade svart och brunt gris. Svart kanske snyggast men det är slitet och lite krympt... Brunt gav dock rätt skön toolig känsla. Vad tycker ni?
Om ngn har ett svart 16mm grisband i bra skick köper jag gärna det...
Grymt bra med brunt ju!Blanktanken hemma igen. Provade svart och brunt gris. Svart kanske snyggast men det är slitet och lite krympt... Brunt gav dock rätt skön toolig känsla. Vad tycker ni?
Tycker att det bruna var grymt till.
Tack!Grymt bra med brunt ju!
Nån snajsig GF-länk, bamboo eller oyster, vore ju ett alternativ. Men om du absolut ska köra på läder så kan det inte bli fel med brun gris.
Jag söker sådana länkar men inte hittat några änNån snajsig GF-länk, bamboo eller oyster, vore ju ett alternativ. Men om du absolut ska köra på läder så kan det inte bli fel med brun gris.
Läder, förmodligen. Snygg klocka i övrigt!Nytillskott i den lilla samlingen! Vet någon vad det skulle kunna ha suttit på denna från början? Sitter för tillfället på vintage nivadalänk som är nedfilad för att passa en DS så ändlänkarna får ett rätt unsightly glapp.
Har inga förslag, men åker snålskjuts på din fråga då jag är i samma sits med min svarttavlade Polerouter!Denna underbara UG vill jag ge ett toppenband. Tänkte skaffa originallänk men tydligen kom de senare och denna modell kom endast på läder. Jag har beställt ett 19mm Cordovan för att ha ngt, men om jag ska skala upp, vad ska det vara?
Köpte ett billigt på Ebay. Blanksvart band blev bra till blanksvart tavla men det verkar vara 19/18. 19/16 hade varit bättre då detta ger lite Natokänsla...Har inga förslag, men åker snålskjuts på din fråga då jag är i samma sits med min svarttavlade Polerouter!
Visa gärna upp den igen på cordovan när du får hem det. Har funderat på det själv.
Håller med om bredden, men stilen ser ju helt klart bra ut!Köpte ett billigt på Ebay. Blanksvart band blev bra till blanksvart tavla men det verkar vara 19/18. 19/16 hade varit bättre då detta ger lite Natokänsla...
Snyggt, det är taget!
Möjligtvis någon som sitter på liknande band i 16mm för en rimlig peng? Har precis hämtat ut en mattsvart liten Eterna men skinnbandet tycker jag är lite so-soBlanktanken hemma igen. Provade svart och brunt gris. Svart kanske snyggast men det är slitet och lite krympt... Brunt gav dock rätt skön toolig känsla. Vad tycker ni?
Tycker att det som sitter ser bra ut! Men vill du ha nåt elegantare så kanske ödla kan funka?Ohoj, jag behöver lite hjälp och inspiration. Vad skulle ni sätta för band på den här? (18mm mellan hornen)
Det som sitter på är väldigt bra, lite smalt bara.Ohoj, jag behöver lite hjälp och inspiration. Vad skulle ni sätta för band på den här? (18mm mellan hornen)
Kul att du blev nöjd. Tycker bandet gör sig superfint till klockan.
Har ett välanvänt svinläder i naturfärg på en av mina i guld, hade nog passat din fint.Skulle behöver lite bandtips till den här tanken 18 mm. Fasta bandhorn.
Bra tips. Har du någon bild att bjuda på?Har ett välanvänt svinläder i naturfärg på en av mina i guld, hade nog passat din fint.