Japp och tydligen uppköpta av Rolex 1998Gay Frères, en länktillverkare från förr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp och tydligen uppköpta av Rolex 1998Gay Frères, en länktillverkare från förr.
Coolt, det visste jag inte! Har ju två stycken GF-bamboos som jag är löjligt nöjd med:Japp och tydligen uppköpta av Rolex 1998
Bra skit som fortfarande är "billigt", om ett par år ska du se att många är förbannade för att de gav bort dem i stort sett gratisCoolt, det visste jag inte! Har ju två stycken GF-bamboos som jag är löjligt nöjd med:
Är det där verkligen ett GF?Gay freres, samma som satt på tidiga bubble back
Jupp!Är det där verkligen ett GF?
En oyster? Ja säkert i rätt kanal...Kostar säkert 10K eller ?
den typ av länk, tänker inte lägga 10 K för en länkEn oyster? Ja säkert i rätt kanal...
Som bonus är dom bland det bekvämaste jag har burit! Men helt klart dom dyraste banden jag äger, även fast det kanske var lite fyndpris. Mosern betalade jag en hundring mindre för än vad jag gav för länken, och Movadon kostade kanske 500 kr mer än länken.Bra skit som fortfarande är "billigt", om ett par år ska du se att många är förbannade för att de gav bort dem i stort sett gratis
Ok, tyckte det såg lite skumt ut med smalare "ytterdelar", då de på de jag har/haft varit sådana med samtliga 3 sektioner lika breda.
Skall sägas att det rörde sig om fullradigt BoR med raka ändar...När jag ändå är igång... Kör NOS gris på min Rolex 6444 just nu, men är öppen för förslag för variationens skull. Vad tror ni? Nån form av länk vore skoj.
@grodslukarenx föreslog BoR på insta.
Snyggt var har du hittat gröna armbandetGrön mocka med svart tavla. Tycker svart funkar med det mesta.
Tack! Bukten, är ett Riosband, väldigt trevligt.Snyggt var har du hittat gröna armbandet
Absolut, blir nog riktigt snyggt. Kombinera gärna med stor guldkedja, mustasch och övrig kroppsbehåring.Grönt tunt mocka tycker jag funkar till denna 1501 från 1964
Har faktiskt allt utom mustasch, ge det en vecka så är jag komplettAbsolut, blir nog riktigt snyggt. Kombinera gärna med stor guldkedja, mustasch och övrig kroppsbehåring.
(Allt ovan är alltså positivt.)
17 mm? Satsa på ett rolexoyster då dom är relativt billiga? Betalade ca 2500 för ett nitat 19 mm för ett tag sedan.Skall sägas att det rörde sig om fullradigt BoR med raka ändar...
Ah, att jag inte ens tänkte på det! Ska spana! Nä, lär ju inte vara världens rush på 17mm, så lär ju säkert att få hyfsat billigt.17 mm? Satsa på ett rolexoyster då dom är relativt billiga? Betalade ca 2500 för ett nitat 19 mm för ett tag sedan.
Men det var billigt... Hade gärna köpt ett för de pengarna. Hade passat till min nya Enicar17 mm? Satsa på ett rolexoyster då dom är relativt billiga? Betalade ca 2500 för ett nitat 19 mm för ett tag sedan.
Har ett av varje, kan hända att det med tjockare innanmäte är lite nyare än det med lika stora länkdelar.Ok, tyckte det såg lite skumt ut med smalare "ytterdelar", då de på de jag har/haft varit sådana med samtliga 3 sektioner lika breda.
Är inte det ganska marknadsmässigt? Om man inte rör sig på VRF och insta så klart.Har ett 17mm gris
Men det var billigt... Hade gärna köpt ett för de pengarna. Hade passat till min nya Enicar
Ok det har jag missat isf. Känns billigt när folk betala 1k för noname BoRÄr inte det ganska marknadsmässigt? Om man inte rör sig på VRF och insta så klart.
GF oyster...Jag köpte precis tillbaka min gamla blanka döcoola tank. Älskar verkligen boetten. Dock hittade jag aldrig ett klockrent band förra gången trots att jag lät göra ett... Kan jag få tips? 16mm. Kanske svart gris? GF bamboo?
Hmm ja kanske det! Har tyvärr inget men 16mm kan inte vara så jävla dyrt? Ingen risk att det blir för "klumpigt"?GF oyster...
Gay freres, samma som satt på tidiga bubble back
Hoppla här har vi båda sorter... tror båda kan vara balla faktiskt. Då får man börja jaga då...Coolt, det visste jag inte! Har ju två stycken GF-bamboos som jag är löjligt nöjd med:
Gillar du stilen på bamboo är det enklaste/billigaste vägen in i GF. De ät dock väldigt tunna och lite sladdrig, men väldigt bekväma. Oysterlänkarn är inte klumpiga, men designen är ju lite tooligare.Hmm ja kanske det! Har tyvärr inget men 16mm kan inte vara så jävla dyrt? Ingen risk att det blir för "klumpigt"?
Känns som länkar man har nytta av så vi får se vad som dyker upp först. Lite synd at det är 16mm då det innebär mindre användningsområde för länkarna. Men å andra sidan billigare. Drygt att jag skänkte bort en bamboo innan jag fattade...Gillar du stilen på bamboo är det enklaste/billigaste vägen in i GF. De ät dock väldigt tunna och lite sladdrig, men väldigt bekväma. Oysterlänkarn är inte klumpiga, men designen är ju lite tooligare.