• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Psykel

Patek
Japp och tydligen uppköpta av Rolex 1998 ;)
Coolt, det visste jag inte! Har ju två stycken GF-bamboos som jag är löjligt nöjd med:
F09A5EBB-2A63-4274-A461-AFCD0BCE16B3.jpeg

AB200B61-9E1C-45AB-B8E9-BA7164C20FF0.jpeg
 

Psykel

Patek
Bra skit som fortfarande är "billigt", om ett par år ska du se att många är förbannade för att de gav bort dem i stort sett gratis ;)
Som bonus är dom bland det bekvämaste jag har burit! Men helt klart dom dyraste banden jag äger, även fast det kanske var lite fyndpris. Mosern betalade jag en hundring mindre för än vad jag gav för länken, och Movadon kostade kanske 500 kr mer än länken.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Gillar du stilen på bamboo är det enklaste/billigaste vägen in i GF. De ät dock väldigt tunna och lite sladdrig, men väldigt bekväma. Oysterlänkarn är inte klumpiga, men designen är ju lite tooligare.
Känns som länkar man har nytta av så vi får se vad som dyker upp först. Lite synd at det är 16mm då det innebär mindre användningsområde för länkarna. Men å andra sidan billigare. Drygt att jag skänkte bort en bamboo innan jag fattade... :banghead:

Edit. Hittade några gamla band som är värda att prövas :)
IMG_20190419_113257.jpg
 
Senast ändrad:
Topp