• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Scipio

Patek
2-Faktor
Det satt ett tropic på när jag köpte denna Enicar. Det passar bra, men mu köpte jag ett nytt i gröngrått (lät sådär) i något mockaaktigt. Jag tycker själv att det känns mycket passande då det tar upp färgen i index. Så det får bli mitt tips till den som letar efter band för att kunna variera.
48C8D125-51BF-4B9B-9709-FEAD62FB129D.jpeg
FBB50D83-B0E0-40F4-8722-2A20586DFC3D.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Det satt ett tropic på när jag köpte denna Enicar. Det passar bra, men mu köpte jag ett nytt i gröngrått (lät sådär) i något mockaaktigt. Jag tycker själv att det känns mycket passande då det tar upp färgen i index. Så det får bli mitt tips till den som letar efter band för att kunna variera.
48C8D125-51BF-4B9B-9709-FEAD62FB129D.jpeg
FBB50D83-B0E0-40F4-8722-2A20586DFC3D.jpeg
Färgen och tonen bra! Kanske jag kan tycka det är lite för tjockt men man kan inte få allt alltid :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Mycket bra det blåa bandet, gör han band på beställning bara? Vad får man betala för ett?
Gillar det ostoppade griset också, något tips på märket eller så man ska söka efter? Eller är alla gris ungefär samma? :)
Han gör bespoke på beställning. Inte gratis men du kan nog dra ett pm och fråga om pris. Toppen att kunna välja allt själv - färg på läder och söm, typ av söm, ca tjocklek, bandbredd och bredd vid spännet, längd etc. Håller mkt hög kvalitet - bättre än mina Molequin. Gris får man försöka hitta vintage. Inte så lätt men forumfolk har tidigare haft extra som jag kunnat köpa. Har aldrig hittat några själv...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tips på liknande crocodile till en vintage Speedy? Tyckte kombon va sjukt nice o funderar på att skaffa nåt liknande till nån av mina..
Ref 145.012 67
92A56115-2C82-458F-A3C8-A870686CF55B.jpeg

D20299A0-E978-4000-9099-4678D79F0456.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tips på liknande crocodile till en vintage Speedy? Tyckte kombon va sjukt nice o funderar på att skaffa nåt liknande till nån av mina..
Ref 145.012 67
92A56115-2C82-458F-A3C8-A870686CF55B.jpeg

D20299A0-E978-4000-9099-4678D79F0456.jpeg
Tycker personligen det är skitfult med krokodil på speedy :D
Hermesbandet du har är mkt bättre! Länk är bäst. Vill du ha variation av läder tänker jag snarare ngt med lite mindre hål - racing eller vad det nu heter.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tycker personligen det är skitfult med krokodil på speedy :D
Hermesbandet du har är mkt bättre! Länk är bäst. Vill du ha variation av läder tänker jag snarare ngt med lite mindre hål - racing eller vad det nu heter.
Letar 1039 länk då jag inte gillar 1171-1 länken men det var bara nåt som gjorde att kombon flög i mina ögon. Racing/Corfarm flyger inte lika högt på Speedy enligt mej..
71D76BDD-31F0-4302-BE98-A5CA4E2DA397.jpeg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men visst, Hermes strapsen sitter fint dom med även om jag gillar dom mer på Sub-Gmt duon..
 
Senast redigerad av en moderator:
Hej
Kan någon ge mig förslag på ett roligt somrigt band, gärna nato. Vågar man på orange eller skall man safea med grönt? Eller är det för militäriskt till denna ? Grått-lättburet men tråkigt?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    144.5 KB · Visningar: 4

Fadershan

Patek
Hej
Kan någon ge mig förslag på ett roligt somrigt band, gärna nato. Vågar man på orange eller skall man safea med grönt? Eller är det för militäriskt till denna ? Grått-lättburet men tråkigt?
Personligen tycker jag du ska hoppa idén på nato. Om något på en vintagedressare förutom läder eller länk tycker jag ett äldre perlon eller liknande isf :) svart skulle jag nog röstat på då eller grått.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om denna Mido? Den är ca 35 mm så inte jätteliten för att vara vintage, men luggarna är 16 mm. Funderar på metallarmband enlig bild, eller kanske ett halvgrovt mesh. Någon som har idéer? Eller kanske tom något passande att sälja? :) IMG_20190611_154303.jpg B38639_GroupFull_cmyk.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad tror ni om denna Mido? Den är ca 35 mm så inte jätteliten för att vara vintage, men luggarna är 16 mm. Funderar på metallarmband enlig bild, eller kanske ett halvgrovt mesh. Någon som har idéer? Eller kanske tom något passande att sälja? :) IMG_20190611_154303.jpg B38639_GroupFull_cmyk.jpg
Fin! Skulle föredra ett ostoppat läder alla dagar.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Någon som har en bandkran? Söker 18/14mm band till en massa dressare... Get, gris och kalv i olika nyanser av brunt samt svart tack!
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Fin! Skulle föredra ett ostoppat läder alla dagar.
Tack!
Tänkte även köpa ett tunt ostoppat läder, tror också det kommer vara snyggt och klassiskt.
Blev dock sugen på att testa en länk/metallarmband också, vet inte om det blir konstigt med tanke på att det "bara" är 16 mm bredd..?
 
Topp