Vet inte. Såhär ser den ut. Fel/böjd?
Tycker den ser böjd ut!?
Känns som att det kanske måste vara lite annan vinkel på "plattan" i mitten, då den krokar i bättre? Kan jag få närbilder på din eller annans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte. Såhär ser den ut. Fel/böjd?
Tycker den ser böjd ut!?
Kroken ser överböjd ut.Vet inte. Såhär ser den ut. Fel/böjd?
Känns som att det kanske måste vara lite annan vinkel på "plattan" i mitten, då den krokar i bättre? Kan jag få närbilder på din eller annans?
Kan du visa närbild på hur det ska se ut så jag förstår? den jag refererar till som plattan i mitten?Kroken ser överböjd ut.
Du märker om den krokar i. Ska ju rätt mycket till för att den skall kroka ur om den är lagom böjd. Sedan ser den första länkbiten efter lite misshandlad ut. Min länk verkar vara tunnare men där är sista mittlänkbiten tillplattad så länken inte kan böjas där.Kan du visa närbild på hur det ska se ut så jag förstår? den jag refererar till som plattan i mitten?
Tack! Ser ut som att jag behöver göra som med min illustration ovan?Du märker om den krokar i. Ska ju rätt mycket till för att den skall kroka ur om den är lagom böjd. Sedan ser den första länkbiten efter lite misshandlad ut. Min länk verkar vara tunnare men där är sista mittlänkbiten tillplattad så länken inte kan böjas där.
Precis, det borde räcka. Nästa steg är första länkbiten.Tack! Ser ut som att jag behöver göra som med min illustration ovan?
Varför skulle det bli svårt? Är väl ingen speciellt märklig infästning?Letar efter en BOR länk till min King Seiko 5626-7110 likt den som @North hade på sin KS (eller lik den på Omegan nedan). Gissar att det blir rätt svårt att hitta en länk vars "end links" kommer passa. Tänkte därför på en med raka end links. Någon som har något tips?
Du har en poäng där Antar att jag syftade på en "perfect fit".Varför skulle det bli svårt? Är väl ingen speciellt märklig infästning?
Tack! Verkar låsa mkt bättre nu!Precis, det borde räcka.
BUMP!
Vad säger ni här?
Inga tips?Tacksam för tips till denna Lemanian som kom hem idag?
18mm? Tropic Sport kanske skulle funka? Ligger ett par ute på köp och sälj.Inga tips?
Även en DS-2 som jag undrar vad man borde sätta på. Inte helt optimal på läder tycker jag.
Tänker mig nåt annat än länk på min Candino-dykare. Vad tror panelen skulle funka i gummi- eller canvasväg? Eller nåt helt annat?
21mm bandbredd.
Självklart tips, tack!Tropic? Har samma boett som du och tycker att det fungerar fint både utseendemässigt och med komforten i åtanke. Saknas 1mm då mitt tropic är 20mm men tycker inte att det syns lika mycket att det saknas bredd som på en "vanlig" boett.
Du har en poäng där Antar att jag syftade på en "perfect fit".
Tar gärna tips gällande både raka och vanliga end links som bör passa någorlunda.
Tycker inte om de banden speciellt mycket, var enkla band från Hong Kong. Det var vikta kanter och jag gillar skurna. Sök på pigskin eller peccary på ebay.Får strax in en 50-tals seamaster med feta luggar och svart tavla. Tyckte denna kombo från @Aurum var fin. https://klocksnack.se/threads/50-tals-omega-seamaster.31122/page-2#post-788581 Så har någon tips på ett svinläder likt detta, eller minns du Aurum vad detta var för band? Eller andra kombinationer för den delen.
https://www.ebay.com/itm/XS-Cordova...z-braun-Germany/351818883691?var=621240815034
Haft funderingar på denna. Gillar att det är knottrigt. Skulle nog vara snyggare med svarta varianten kanske men vill inte ha svart. Vill ha ett ljusare band.
https://www.cheapestnatostraps.com/collections/vintage-watchbands/products/premium-vintage-oak
Tips på andra band (om inte det är bra) under 400kr mottages helhjärtat.
Såg bra ut. Vad tycker du om den jag länka? Glömde skriva att jag helst vill ha med tyg uppe. Gärna knottrigt också. Lutar åt den jag länka men är alltid rätt kassa bilder på cns. Finns en brun variant också.
Tycker de modebanden är hemska och detta var ett av de sämre jag sett. Men smaken är ju olika, så är det vad du gillar ska du såklart köpa.Glömde skriva att jag vill ha med
Såg bra ut. Vad tycker du om den jag länka? Glömde skriva att jag helst vill ha med tyg uppe. Gärna knottrigt också. Lutar åt den jag länka men är alltid rätt kassa bilder på cns.
Okej. Uppskattar ärligheten. Vad är det som är "mode" i det?Tycker de modebanden är hemska och detta var ett av de sämre jag sett. Men smaken är ju olika, så är det vad du gillar ska du såklart köpa.
Tyg?Såg bra ut. Vad tycker du om den jag länka? Glömde skriva att jag helst vill ha med tyg uppe. Gärna knottrigt också. Lutar åt den jag länka men är alltid rätt kassa bilder på cns. Finns en brun variant också.
Ja alltså det uppe vid bandstiften. Vet inte vad man kallar det.