• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

dagnydigger

Cartier
Det här (relativt nytt band):
IMG_20190706_114452.jpg
Eller detta äldre bruna bandet?
IMG_20190708_171853.jpg

IMG_20190708_171435.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Rekomenderar CousinsUK enormt mycket! Typ 30kr styck för armband av hög kvalité. Kommer köpa fler band där. Antagligen ett brunt till den nedan.

Fick just hem ett i alligatorstil. Är färgen för mycket för denna klocka kanske? Vad tycks?
IMG_20190709_215944.jpg

IMG_20190709_220536.jpg
 

feffe79

Cartier
Jag skulle behöva inspirationshjälp för ett band åt denna skönhet. Kromat boett, plexiglas, ring i guld/mässingsnyans och silvergrå burst-tavla. Halvtaskigt ljus på bilderna.
IMG_6007.JPG
IMG_6008.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle behöva inspirationshjälp för ett band åt denna skönhet. Kromat boett, plexiglas, ring i guld/mässingsnyans och silvergrå burst-tavla. Halvtaskigt ljus på bilderna.
IMG_6007.JPG
IMG_6008.JPG
Håller med om länk! Vad är det för bandbredd? Kan ha en Sicuralänk liggandes hemma :)
Tips på högkvalitativt svart läderband gärna under 700-800 kr ? :)
1EF5F4AD-A050-4671-B1F7-F14A2B6326C5.jpeg
Har Du testat den på länk? Blir grym på passande länk IMHO :)

Någon som har ett bra tips på vad man kan sätta på den här lilla saken? :)
PSX_20190710_132151.jpg
Länk! :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om länk! Vad är det för bandbredd? Kan ha en Sicuralänk liggandes hemma :)
Har Du testat den på länk? Blir grym på passande länk IMHO :)

Länk! :)
Vad föreslår du för länk? Helst hade jag velat ha en Squale original med ändlänkar som passar boetten men de är svåra att få tag på. Ett BoR med raka ändlänkar kanske? :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det där är ju min klocka nu. :D Edit: Hur vet man att man får tag på ändlänkar som passar?
Aha, där ser man :) Det kan man ju inte veta helt säkert, men man brukar i varje fall kunna få en känsla av om det är hyfsat "normala" luggar, eller om det är extra långa eller korta ändlänkar som passar bäst, eller om det krävs ovanligt platta eller höga.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Aha, där ser man :) Det kan man ju inte veta helt säkert, men man brukar i varje fall kunna få en känsla av om det är hyfsat "normala" luggar, eller om det är extra långa eller korta ändlänkar som passar bäst, eller om det krävs ovanligt platta eller höga.
Jag får chansa helt enkelt. Optimalt hade som sagt varit att hitta en originallänk men de växer inte precis på träd! :)
 

feffe79

Cartier
Fixade till ett nytt band till min Rambo då ja inte diggade det gamla plastbandet. Denna tycker jag får till ett lite råare combatstuk. Inte helt hundra kanske men det funkar. Ska utöva lite weathering på bandet.
 
Topp