dagnydigger
Basic
Det här (relativt nytt band):
Eller detta äldre bruna bandet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker dessa boetter med dålda bandfästen passar bra på länk. Annars kanske ett brunt läder.Jag skulle behöva inspirationshjälp för ett band åt denna skönhet. Kromat boett, plexiglas, ring i guld/mässingsnyans och silvergrå burst-tavla. Halvtaskigt ljus på bilderna.
Har du kollat i säljtråden för tillbehör? Där finns massor från 100 kr och uppåt.Tips på högkvalitativt svart läderband gärna under 700-800 kr ?
Tips på högkvalitativt svart läderband gärna under 700-800 kr ?
Håller med om länk! Vad är det för bandbredd? Kan ha en Sicuralänk liggandes hemmaJag skulle behöva inspirationshjälp för ett band åt denna skönhet. Kromat boett, plexiglas, ring i guld/mässingsnyans och silvergrå burst-tavla. Halvtaskigt ljus på bilderna.
Har Du testat den på länk? Blir grym på passande länk IMHOTips på högkvalitativt svart läderband gärna under 700-800 kr ?
Länk!Någon som har ett bra tips på vad man kan sätta på den här lilla saken?
Har Du testat den på länk? Blir grym på passande länk IMHO
Vad föreslår du för länk? Helst hade jag velat ha en Squale original med ändlänkar som passar boetten men de är svåra att få tag på. Ett BoR med raka ändlänkar kanske?Håller med om länk! Vad är det för bandbredd? Kan ha en Sicuralänk liggandes hemma
Har Du testat den på länk? Blir grym på passande länk IMHO
Länk!
Håller med om länk! Vad är det för bandbredd? Kan ha en Sicuralänk liggandes hemma
Vad för länk tror du är passande?
Nitad vintage no-name Oyster... https://klocksnack.se/threads/okända-high-end-verk.56580/#post-1457150Vad för länk tror du är passande?
Kan kolla vad det är för bredd på den jag har hemma...Tack, har kollar på lite länkar under dagen. Det är 18mm luggmått. Köpte en mesh som ja tyckte passa men ja mätte som en idiot och fick hem ett 16mm.
Vintage no-name oyster, president eller jubilee, med passande ändlänkar så klart... https://klocksnack.se/threads/hjälp-med-att-finna-originalkrona-till-squale.47298/#post-1164063Vad för länk tror du är passande?
Det där är ju min klocka nu. Edit: Hur vet man att man får tag på ändlänkar som passar?Vintage no-name oyster, president eller jubilee, med passande ändlänkar så klart... https://klocksnack.se/threads/hjälp-med-att-finna-originalkrona-till-squale.47298/#post-1164063
Cool klocka! Skulle använda gummi. Tropic eller storhålat gummiband.Någon som har ett bra tips på vad man kan sätta på den här lilla saken?
Tack så mycket! Gummi tror jag skulle sitta fint. Funderar på ett tropic eller tropic star till den. Vad menar du för variant när du säger storhålat?Cool klocka! Skulle använda gummi. Tropic eller storhålat gummiband.
Typ som ett racingband. Diameter ca 6-7 mm.Tack så mycket! Gummi tror jag skulle sitta fint. Funderar på ett tropic eller tropic star till den. Vad menar du för variant när du säger storhålat?
Ja, det skulle kunna funka! Jag har precis satt ett sånt här på min andra Squale (sorry för OT men boettdesignen är i alla fall vintage). Något liknande i svart skulle kanske kunna bli bra?Typ som ett racingband. Diameter ca 6-7 mm.
Hade denna, som har 19 mm ändar, som går att fila ner. Intresserad, så kan du skicka ett PM.Tack, har kollar på lite länkar under dagen. Det är 18mm luggmått. Köpte en mesh som ja tyckte passa men ja mätte som en idiot och fick hem ett 16mm.
Ja det tycker jag. Det finns ju tunnare vintageband med dessa hål.Ja, det skulle kunna funka! Jag har precis satt ett sånt här på min andra Squale (sorry för OT men boettdesignen är i alla fall vintage). Något liknande i svart skulle kanske kunna bli bra?
Aha, där ser man Det kan man ju inte veta helt säkert, men man brukar i varje fall kunna få en känsla av om det är hyfsat "normala" luggar, eller om det är extra långa eller korta ändlänkar som passar bäst, eller om det krävs ovanligt platta eller höga.Det där är ju min klocka nu. Edit: Hur vet man att man får tag på ändlänkar som passar?
Jag får chansa helt enkelt. Optimalt hade som sagt varit att hitta en originallänk men de växer inte precis på träd!Aha, där ser man Det kan man ju inte veta helt säkert, men man brukar i varje fall kunna få en känsla av om det är hyfsat "normala" luggar, eller om det är extra långa eller korta ändlänkar som passar bäst, eller om det krävs ovanligt platta eller höga.
Kan leta fram lite vintagelänkar, som du kan få testa om du vill? Vilken luggbredd är det?Jag får chansa helt enkelt. Optimalt hade som sagt varit att hitta en originallänk men de växer inte precis på träd!
Det vore väldigt snällt! Den mäter 18mm mellan bandhornen. Försökte ta lite bilder för att visa formen på bandhornen men det var inte helt enkelt.Kan leta fram lite vintagelänkar, som du kan få testa om du vill? Vilken luggbredd är det?
Hmmm... Hittade dessa och tror nog att den översta funkar bäst, men man vet aldrig säkert förrän man testat...Det vore väldigt snällt! Den mäter 18mm mellan bandhornen. Försökte ta lite bilder för att visa formen på bandhornen men det var inte helt enkelt.
Ja, den första eller andra ser ut att kunna fungera bäst även om den sista är mest lik originalet. Jag skickar PM.Hmmm... Hittade dessa och tror nog att den översta funkar bäst, men man vet aldrig säkert förrän man testat...