RangeRover
Basic
Tack!Det är Rios Shell Cordovan som finns på ebay. Detta var rätt ljust innan jag mättade det med fett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Det är Rios Shell Cordovan som finns på ebay. Detta var rätt ljust innan jag mättade det med fett.
Tack, ska kolla där!Via forumet faktiskt. Tidochting.se
Tog några snabba bilder på min Lemania för att försöka visa på tjockleken.Det är ju uppenbarligen lite stoppat men jag hade aldrig reflekterat över det innan jag läste det.Jag har köpt några Graf Piggy (de heter faktiskt så). De är rätt ljusa men jag gillar dem.
Det är Rios Shell Cordovan som finns på ebay. Detta var rätt ljust innan jag mättade det med fett.
Via forumet faktiskt. Tidochting.se
Svårt med fasta bandstift, men kanske svart lite gammalmodigt perlon, men kanske känns lite för modernt/fel.Vad ska man ha på denna? 18mm.
Kom igen, rädda klockan från att hamna på något fruktansvärt!
Ostoppat känns ju klart bäst, kan man få tag på något ostoppat gris eller dylikt med öppna ändar?
Perlonband är ju en lastgammal uppfinning.Svårt med fasta bandstift, men kanske svart lite gammalmodigt perlon, men kanske känns lite för modernt/fel.
Brun gris, du kan värma/skära upp ett vanligt band och limma ihop det runt stiftet igen.Vad ska man ha på denna? 18mm.
Kom igen, rädda klockan från att hamna på något fruktansvärt!
Ostoppat känns ju klart bäst, kan man få tag på något ostoppat gris eller dylikt med öppna ändar?
Är det bukten/tradera som gäller? Några tips? På jakt själv till min tankPerlonband är ju en lastgammal uppfinning.
Brun gris, du kan värma/skära upp ett vanligt band och limma ihop det runt stiftet igen.
https://www.ebay.com/itm/18mm-Town-...809510?hash=item546e1037e6:g:ROQAAOSwBwNct5LeÄr det bukten/tradera som gäller? Några tips? På jakt själv till min tank
Snyggt! Tack!https://www.ebay.com/itm/18mm-Town-...809510?hash=item546e1037e6:g:ROQAAOSwBwNct5Le
Detta är väl billigaste varianten - men ja, bukten. Här syns bandet i länken på min tank.
Tänker att det skulle kunna passa bra på denna helst kanske ett lite ljusare?https://www.ebay.com/itm/18mm-Town-...809510?hash=item546e1037e6:g:ROQAAOSwBwNct5Le
Detta är väl billigaste varianten - men ja, bukten. Här syns bandet i länken på min tank.
https://www.ebay.com/itm/18mm-Town-...809510?hash=item546e1037e6:g:ROQAAOSwBwNct5Le
Finns inom Europa också - inte just denna varianten men andra grisband.Tack!
Får väl köpa ett par stycken om tull och post ändå ska jävlas med mig.
Det som sitter på är väl inte så dumt? Hade kanske kunnat vara lite tunnare om man får vara petig (tycker jag). Gris kan också passa. Framförallt tycker jag klockan ska få lite kärlek - det verkar vara en del mög på eller innanför glaset, så fixa eller byt glaset tycker jag. Då hade jag också passar på att reluma den ena visaren så det matchar. Eller är det gröna i tavlan?Något tips på band till denna klockan?
Det som sitter på är väl inte så dumt? Hade kanske kunnat vara lite tunnare om man får vara petig (tycker jag). Gris kan också passa. Framförallt tycker jag klockan ska få lite kärlek - det verkar vara en del mög på eller innanför glaset, så fixa eller byt glaset tycker jag. Då hade jag också passar på att reluma den ena visaren så det matchar. Eller är det gröna i tavlan?
Grisband menade jagTack för tipset. Gris vad menar du då?
Tror dessvärre att det är lite mögel.
Skall framöver nog fixa till den så att den är lite fräschare.
Blev ju grymt med ny lume på den!Grisband menade jag
Om det är mögel på glaset/boetten spelar det ju ingen roll, bara synd om det är i tavlan.
Tropic Sport bör väl fungera klockrent på den!Har en sån här påväg hem men inga band. Vad tror ni passar bra? Den har 18mm mellan bandhornen.
Har man något halvslitet passande band hemma man vill bli av med så hojta gärna till. Visst kan jag köpa ett nytt men tror de kommer skära sig med patinan.
Sant, men de brukar väl kosta en slant?Tropic Sport bör väl fungera klockrent på den!
Ja kostar lite men 18mm är betydligt billigare än 19 eller 20.Sant, men de brukar väl kosta en slant?
Är jäkligt dålig att jaga utanför KS
Skulle vilja ha något liknande band till min Omega T17. Gillar hur det är sytt. Något tips? och heter det något speciellt när det är sytt såhär? (kommer inte på något bättre sett att beskriva det men menar det inringade. Bandet får gärna vara rätt kort också.
Klockan ifråga
Beror på hur bandet ser ut om det är lätt eller inte. Ibland går det knappt. Visst värmer man för att limmet skall släppa.När man ska öppna upp ett band för att fästa på fasta luggar nämns ofta att man ska värma det för att loppet ska släppa antar jag? Hur gör man det enklast? Tycker att skära upp dem är svårt utan att sabba banden.