• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tänkte ge min de luca en chans till. Är 22 mm mellan luggarna. Tar gärna tips på band!

7666C835-8E8B-450C-B586-E59FCEB112A2.jpeg


Kanske ”finhålat racing”? Hittade detta på Google:
EC9750BE-91DC-4FA4-8607-A385EE3D1ED2.jpeg
 

Oskar2070

Breitling
Hej, jag skulle behöva hjälp att välja ett band till denna Certina. 18mm mellan luggarna.
IMG_20190731_154245.jpg
IMG_20190731_154331.jpg


Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_20190731_154245.jpg
    IMG_20190731_154245.jpg
    58.4 KB · Visningar: 2

Dondon

Cartier
Vad ska man ha på denna? 18mm.
Kom igen, rädda klockan från att hamna på något fruktansvärt!
Ostoppat känns ju klart bäst, kan man få tag på något ostoppat gris eller dylikt med öppna ändar?
IMG_20190805_101357.jpg
 
Senast ändrad:

OddD

Panerai
2-Faktor
Vad ska man ha på denna? 18mm.
Kom igen, rädda klockan från att hamna på något fruktansvärt!
Ostoppat känns ju klart bäst, kan man få tag på något ostoppat gris eller dylikt med öppna ändar?
IMG_20190805_101357.jpg
Svårt med fasta bandstift, men kanske svart lite gammalmodigt perlon, men kanske känns lite för modernt/fel.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Svårt med fasta bandstift, men kanske svart lite gammalmodigt perlon, men kanske känns lite för modernt/fel.
Perlonband är ju en lastgammal uppfinning.
Vad ska man ha på denna? 18mm.
Kom igen, rädda klockan från att hamna på något fruktansvärt!
Ostoppat känns ju klart bäst, kan man få tag på något ostoppat gris eller dylikt med öppna ändar?
IMG_20190805_101357.jpg
Brun gris, du kan värma/skära upp ett vanligt band och limma ihop det runt stiftet igen. :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Något tips på band till denna klockan?
Det som sitter på är väl inte så dumt? Hade kanske kunnat vara lite tunnare om man får vara petig (tycker jag). Gris kan också passa. Framförallt tycker jag klockan ska få lite kärlek - det verkar vara en del mög på eller innanför glaset, så fixa eller byt glaset tycker jag. Då hade jag också passar på att reluma den ena visaren så det matchar. Eller är det gröna i tavlan?
 

appelito

Breitling
Det som sitter på är väl inte så dumt? Hade kanske kunnat vara lite tunnare om man får vara petig (tycker jag). Gris kan också passa. Framförallt tycker jag klockan ska få lite kärlek - det verkar vara en del mög på eller innanför glaset, så fixa eller byt glaset tycker jag. Då hade jag också passar på att reluma den ena visaren så det matchar. Eller är det gröna i tavlan?

Tack för tipset. Gris vad menar du då?

Tror dessvärre att det är lite mögel.

Skall framöver nog fixa till den så att den är lite fräschare.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har en sån här påväg hem men inga band. Vad tror ni passar bra? Den har 18mm mellan bandhornen.
Screenshot_20190812_211415.jpg

Har man något halvslitet passande band hemma man vill bli av med så hojta gärna till. Visst kan jag köpa ett nytt men tror de kommer skära sig med patinan.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hittade precis en Certina Mayfair med box som är tänkt att min mor ska få. Hon fick en från Volvo när det begav sig 1977. Sen tappade hon tyvärr bort den på en badstrand. Men nu till frågan; vad hade den för originalband? Någon som vet? Vill gärna hitta något liknade.
318423032_4353f001-285b-43a3-b92d-9ac4cb4f1b1a.jpg

Och Certinakatalogen från -77 är ju svartvit så den är inte mycket till hjälp. :(
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Skulle vilja ha något liknande band till min Omega T17. Gillar hur det är sytt. Något tips? och heter det något speciellt när det är sytt såhär? (kommer inte på något bättre sett att beskriva det men menar det inringade. Bandet får gärna vara rätt kort också.
InkedSkärmklipp_LI.jpg

Klockan ifråga
17588744640269804104.JPG
 

Dondon

Cartier
När man ska öppna upp ett band för att fästa på fasta luggar nämns ofta att man ska värma det för att loppet ska släppa antar jag? Hur gör man det enklast? Tycker att skära upp dem är svårt utan att sabba banden.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
När man ska öppna upp ett band för att fästa på fasta luggar nämns ofta att man ska värma det för att loppet ska släppa antar jag? Hur gör man det enklast? Tycker att skära upp dem är svårt utan att sabba banden.
Beror på hur bandet ser ut om det är lätt eller inte. Ibland går det knappt. Visst värmer man för att limmet skall släppa.
 
Topp