Hittade en ödla som är helt ok men skall kolla efter ett nytt, det kan bli bättre.Kommer blir superbra!
Förslag av alla de slag mottages tacksamt !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade en ödla som är helt ok men skall kolla efter ett nytt, det kan bli bättre.Kommer blir superbra!
Tycker det där var snyggt.Hittade en ödla som är helt ok men skall kolla efter ett nytt, det kan bli bättre.
Förslag av alla de slag mottages tacksamt !
Fin! Jag skulle köra länk . Annars är du rätt ute med ostoppat.Har skaffat en vintage Oyster Precision som har 52 år på nacken. Men vill nog köra på läder istället för länk.
Ni som kan, vad hade ni kört? Ostoppat och mörkare brunt tänker jag.
Ett tropic hade varit snyggt annars!Vilket band passar bäst? Är även ute efter en 20mm bor länk om någon skulle ha en liggandes
Vilket band passar bäst? Är även ute efter en 20mm bor länk om någon skulle ha en liggandes
Ett tropic hade varit snyggt annars!
Inte stoppat, kommer inte bli snyggt! Är du sugen på brun kroko kan jag rekommendera LS Italian Accessories på Ebay, 18mm krokodil till vettiga priser med bra avsmalning.Jag är sugen på brunt "stoppat" band till min vintage Omega. Vad säger panelen; Är det no-no? Andra tips på band till klockan? Jag har en annan vintage med klassisk tunt svart rem så därför jag funderar på något mer åt brunt..
Inte stoppat, kommer inte bli snyggt! Är du sugen på brun kroko kan jag rekommendera LS Italian Accessories på Ebay, 18mm krokodil till vettiga priser med bra avsmalning.
Edit:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/201988272750
Finns i mörkbrunt också, men verkar vara slut i 18mm i nuläget.
Ah, alright - då funkar inte dessa, de är 18/14.Alright, ja 18/16 är det som gäller för jag vill flytta spännet. Mörkbrunt. Ok ska kika på lite ostopppat och se vad som finns.
Gillar färgen på bandet. Jag skulle dock vilja hitta en länk som passar dessa klockor med smala bandhorn, on det nu går.Vad tror vi till denna? 20mm, fasta luggar, lite inne på svart cordovan själv - men denna är ju lite av ett bandmonster. Tyvärr har den fast horn vilket gör att de flesta band måste modifieras.
Är väl ett fullradigt BoR som funkar då, annars inte tror jag.Gillar färgen på bandet. Jag skulle dock vilja hitta en länk som passar dessa klockor med smala bandhorn, on det nu går.
Kanske ett grått gris skulle passa på den där? Det måste vara rejält tunt och elegant dock!Vad tror vi till denna? 20mm, fasta luggar, lite inne på svart cordovan själv - men denna är ju lite av ett bandmonster. Tyvärr har den fast horn vilket gör att de flesta band måste modifieras.
Kom på att jag hade ett band liggandes som jag kunde modda, duger för stunden.Kanske ett grått gris skulle passa på den där? Det måste vara rejält tunt och elegant dock!
Funkar, tycker det hade varit ännu snyggare med ett slätt band som är lite tunnare och mindre grovt till den rena och avskalade designenKom på att jag hade ett band liggandes som jag kunde modda, duger för stunden.
Ett blått get från bandninjan @Fredrik (Swe)?Vad tror vi till denna? 20mm, fasta luggar, lite inne på svart cordovan själv - men denna är ju lite av ett bandmonster. Tyvärr har den fast horn vilket gör att de flesta band måste modifieras.
Har sneglat mot både get och shrunken calf faktiskt! Kanske får dra ett pm till @Fredrik (Swe)
Kanske ett sandfärgat single pass nato?Tredje posten av denna klocka idag (sorry). Tycker gris passar men funderar på tunt olivgrönt canvas. Vad tror ni? Tips på specifika sådana band?
Klarar inte natoKanske ett sandfärgat single pass nato?
Inte ens single pass?Klarar inte nato
Tips på ngt specifikt sådant?Inte ens single pass?
Isåfall sandfärgat kanvas, tror det blir mkt. snyggare än olivgrönt.
Kanske detta? https://klocksnack.se/threads/corduraband-morellato-har-flera-20-mm-kvar-men-bara-ett-18-mm.118680/
Se annonsen jag länkat!Tips på ngt specifikt sådant?
De såg bra ut. Tapering 2mm = total tjocklek?Se annonsen jag länkat!
https://www.ebay.com/itm/Localtime-...hash=item5d7b0cc408:m:mvnmK3kfzToIvzJqy83L3Sg
Har ingen erfarenhet av Localtimes canvasband, men har köpt gummi därifrån och varit väldigt nöjd.
Kanske ett sandfärgat single pass nato?
Har beställt ett sånt här till min: https://www.ebay.com/itm/Repro-Brit...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649Klarar inte nato
Det där tycker jag ser bra ut!Har det motsatta problemet; vet inte vad för klocka jag ska sätta bandet på...
Kromad dinka, kommer lämna snarast.Det där tycker jag ser bra ut!