Håller med. Snygg kombo.Tycker det passade rätt bra ändå. Vad tänker du dig för band?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Snygg kombo.Tycker det passade rätt bra ändå. Vad tänker du dig för band?
Ja precis, finns ungefär 1 mm över så kanske går att få dit ett 20mm band men vill fortfarande ha nått som är lite större eller tjockareSom i inte avsmalnande eller? För det ser ju inte ut att finnas mycket mer plats i bredd mellan luggarna.
Menar du att du har 18mm band på 19mm luggar? Isåfall skulle iallafall jag satsa på ett 19mm band, det ser alltid bäst ut med rätt storlek.Ja precis, finns ungefär 1 mm över så kanske går att få dit ett 20mm band men vill fortfarande ha nått som är lite större eller tjockare
Nitad oyster låter snyggt, men lär inte hitta bra ends så lika bra köra på raka?Nu gör sig den här typen av klocka väldigt bra på ett tropic men jag är ute efter länk.
Så vilken länktyp tror ni skulle passa en sådan boett? Tror BoR blir lite för "mjukt" så lutar mer åt nitad oysterstil eller var säger ni? Och vilka ändlänkar? Har dremel hemma som jag inte använt än så behöver inte passa rakt av
Sista frågan. Är det bara jaga på ebay som gäller? Har förstått att folk aldrig säljer såna grejer här på KS
Jag tror du har rätt. Tycker det ju ser ruggigt snyggt ut med vintagepjäser där ändlänkarna möter boetten. Men har aldrig sett en boettyp likt denna med "raka" luggar där en länk suttit mot boetten så får nog bli raka rör.Nitad oyster låter snyggt, men lär inte hitta bra ends så lika bra köra på raka?
Nu gör sig den här typen av klocka väldigt bra på ett tropic men jag är ute efter länk.
Så vilken länktyp tror ni skulle passa en sådan boett? Tror BoR blir lite för "mjukt" så lutar mer åt nitad oysterstil eller var säger ni? Och vilka ändlänkar? Har dremel hemma som jag inte använt än så behöver inte passa rakt av
Sista frågan. Är det bara jaga på ebay som gäller? Har förstått att folk aldrig säljer såna grejer här på KS
Jag tror du har rätt. Tycker det ju ser ruggigt snyggt ut med vintagepjäser där ändlänkarna möter boetten. Men har aldrig sett en boettyp likt denna med "raka" luggar där en länk suttit mot boetten så får nog bli raka rör.
Vad tror vi om denna? Köpa i 20mm sen fram med dremel och ev, ta bort översta länkbitarna för att få den mer 19mm ish?Håller med om att det är trevligt när länken möter boetten, kanske undantag lite äldre enklare klockor.
Om du hittar ett par "långa" svängda ends förespråkar jag ändå mekket med att slipa till en bra passform mot boetten,sjuk kul och otroligt tillfredställande när det går hem
Vad tror vi om denna? Köpa i 20mm sen fram med dremel och ev, ta bort översta länkbitarna för att få den mer 19mm ish?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/372484401628
En stor utmaning med de flesta skindiversboetterna, frånsett att de ofta har 19 mm lugs , är att de oftast kräver relativt långa/djupa ändlänkar, mätt från lugholes fram till den raka boettkanten. Den du länkar till ser tyvärr inte ut att ha speciellt långa ändlänkar.Vad tror vi om denna? Köpa i 20mm sen fram med dremel och ev, ta bort översta länkbitarna för att få den mer 19mm ish?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/372484401628
Hm alltså jag syftade mer på om du har ett par ends med rätt bredd och sedan kör du med dremel för att få till passformen emot boetten. Dock tyckte jag iofs att avslutet på den bifogade såg ganska rimligt ut, var ju inte heller någon jätteinvestering
Mm jag förstår vad ni menar båda två. Kände mig lite djärv så beställde hem en ändå. Vi får se om de blir pannkaka eller ej angående ändlänkarna.En stor utmaning med de flesta skindiversboetterna, frånsett att de ofta har 19 mm lugs , är att de oftast kräver relativt långa/djupa ändlänkar, mätt från lugholes fram till den raka boettkanten. Den du länkar till ser tyvärr inte ut att ha speciellt långa ändlänkar.
För tjockt, hade satsat på ett helt ostoppat som inte är präglat i exotiskt mönster.Hej igen!
Såhär blev resultatet, gick till den lokala butiken och fick tag i ett Condor band. Tyckte det blev bra, vad tyckte ni?
MVH Erik
För tjockt, hade satsat på ett helt ostoppat som inte är präglat i exotiskt mönster.
Hej Erik,Okej, vad tråkigt att inte ni var lika nöjda
Tips på märke och mm då? Tycker det är svårt när min butik inte har något dirket utbud. Hittade något på nätet de var 2,7 mm är det lagom eller för stort? De hette Kvarnsjö.
Med vänlig hälsning, Erik
Hej Erik,
Ganska säker på att det ska vara 18mm i bredd. Det är främst tjockleken på bandet som är lite för tjockt. Ett tunnare band kommer att få det att se mer proportionerligt ut. Försök hitta ett som inte är stoppat med en inre vaddering.
Hade rekommenderat LS Italian Accessories eller Swiss Watch Time på Ebay, har erfarenhet av båda, bra band. Tror det finns 19mm i äkta svart kroko för typ 350kr på LS.Hej igen!
Såhär blev resultatet, gick till den lokala butiken och fick tag i ett Condor band. Tyckte det blev bra, vad tyckte ni?
MVH Erik
Hej Eriksson!
Okej han i butiken sa 19 fast de hade bara 20 mm inne så han tog det. Jag tänkte givetvis på en tjocklek på 2,7 mm.
Med vänlig hälsning, Erik
Detta? https://klocksnack.se/threads/18-mm-tropic-sport.118536/Den här tar jag tacksamt emot förslag till. Ny- och välservad av @JohanSA. Nu på trist modernt perlon i total brist på 18mm-band. En favoritklocka som förtjänar något bra. Länk eller band?
Taget. Ser bra ut.
Fy fan vad häftig!Noen har sikkert sett det før da jeg har delt det på andre forum. Men dette er en ganske unik sølv klokkelenke
Koolt! Har ju sådana plaketter hemma, tyvärr senare och i mässing ist solitt silver.Noen har sikkert sett det før da jeg har delt det på andre forum. Men dette er en ganske unik sølv klokkelenke
Fy fan vad häftig!
Koolt! Har ju sådana plaketter hemma, tyvärr senare och i mässing ist solitt silver.
Phoenix? Har själv svårt för nato så hade kört runt canvas men nato blir nog snyggt!Tar gärna emot tips var jag handlar nato till denna. Mörkgrönt eller sand hade jag tänkt. 18mm
Typ:Tar gärna emot tips var jag handlar nato till denna. Mörkgrönt eller sand hade jag tänkt. 18mm