temps perdu
Basic
Jag brukar gilla band utan stoppning, så då kanske det är vintage som gäller.Jag har bara köpt vintage, inte testat något modernt gris. Moderna brukar vara tjockare och inte lika följsamt är min uppfattning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag brukar gilla band utan stoppning, så då kanske det är vintage som gäller.Jag har bara köpt vintage, inte testat något modernt gris. Moderna brukar vara tjockare och inte lika följsamt är min uppfattning!
Ha, hittade ett mörkblått 17mm croco i lådan. Orginalbandet till en Raymond Weil där jag har annan länk nu. Lite fel med spännet men funkar hyfsat tycker jag, så kör på det ett tag...Har en guld(färgad) som passar men då blir den "för mycket" för att jag skall tycka att den funkar att ha på jobbet en vanlig tisdag - och det är så jag vill ha mina klockor...
Var nog inne på brunt, tunnt ödla men gillade skarpt iden att hitta något som kan ta upp / matcha det blåa i stenen...
@Fredrik (Swe) - vad tror du? Skulle det gå att fixa?
Trevligt! Snygga allihop, men blev särskilt förtjust i det helorangea bandet.Fick hem några band extremt fort från CNS igår och testade lite idag.....när banden är så billiga kan man kosta på sig att experimentera lite!
Vad roligt att du gillar dem och jag känner likadant!Trevligt! Snygga allihop, men blev särskilt förtjust i det helorangea bandet.
Känner jag @Aurum rätt fnyser han åt s.k. "modeband".
Haha, det tror jag med men han brukar gilla kopplingen band-tavla så jag väntar med spänning på ett mysigt svar!Känner jag @Aurum rätt fnyser han åt s.k. "modeband".
Bandet är ju inte sytt så det är väl bara att öppna med kniv/värme och limma ihop över stiften?Har en omvänd fråga. Har ett vintage Hirsch Elefant i 18mm, något ihoppressat dock (finns det bra sätt att mjuka upp och bredda det igen?). Vad för klocka tror ni blir bäst på det. Samlingen just nu på understa bilden. Hade en tanke kring tanken men den har fasta stift tyvärr. Tacksam för tips!
Bandet:
Samlingen:
Ja absolut en tanke, hur fixar man lagom värme? Hårtork?Bandet är ju inte sytt så det är väl bara att öppna med kniv/värme och limma ihop över stiften?
Har bara gjort det med kniv! Tror @Aurum gjort det med värme?Ja absolut en tanke, hur fixar man lagom värme? Hårtork?
Testade med rakblad. Blev schysst tycker jag. Passar bra till klockan.Har bara gjort det med kniv! Tror @Aurum gjort det med värme?
Snyggt!Testade med rakblad. Blev schysst tycker jag. Passar bra till klockan.
Isf är det väl bara vintage gris som gäller? De flesta är långa men tror det finns korta också.Hej,
Kom gärna med tips på vart jag kan hitta ett band till denna Tudor 34mm med 19mm mellan bandhornen. Klockan är till min sambo med smala handleder så gärna ett kortare band.
Min tanke är att det ska likna bandet som satt på grönlandsexpeditionen.
Ett annan krux är att det är riktigt tight mellan stiften och boetten så där behöver det vara smalt.
Bild på klockan från Grönlandsexpeditionen
Fin klocka och rätt bandval. Kika på EBay.Hej,
Kom gärna med tips på vart jag kan hitta ett band till denna Tudor 34mm med 19mm mellan bandhornen. Klockan är till min sambo med smala handleder så gärna ett kortare band.
Ett annan krux är att det är riktigt tight mellan stiften och boetten så där behöver det vara smalt.
Lite samma stuk.Hej,
Brunt äldre ostoppat band som lirar med patineringen på visarna. Fin klocka förresten.Putsat upp detta loppisfynd som jag köpte idag. Vad hade ni satt på för band?
Tack! Fortfarande novis på klockor, vad innebär ostoppat?Brunt äldre ostoppat band som lirar med patineringen på visarna. Fin klocka förresten.
Att bandet inte har någon stoppning, dvs bandet är tunt. Det flesta moderna band är för tjocka imo. Därför föredrar jag äldre band till vintageur.Tack! Fortfarande novis på klockor, vad innebär ostoppat?
Stort tack för de fina orden och din beställning.Efter tips från @Clark Kent så fick jag hem detta Cordura idag från Strapped.se, extremt snabb leverans med!
...och ja, strapped.se kanske inte är helt lyckat namn på en site men den funkar, testa själva!
Jag får känslan av ungdomens kromade stålrörsstolar med orange stoppning så det gifter sig perfekt med en funky 70-tals-klocka tycker jag!
Haha, men vad roligt...visste inte att ni huserade här men det kanske man skulle gissat på!Stort tack för de fina orden och din beställning.
Jag tänkte först köpa domännamnet strapped.on men det kanske var lite väääääl långt att ta det haha
Väldigt läckert matchat med din Grapho Matic!
Du kan nog köra lite vad som helst. Tror nog att den där skulle kunna passa på kanvas eller liknande. Se bara till att det är tunnare än det som sitter på!Tips på band till denna Svala, är det svart skinn som gäller eller passar även annat?
Tips på band till denna Svala, är det svart skinn som gäller eller passar även annat?