Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skoj! Har ett gäng liknande, bland annat en med ändlänkar som passar min Olympos:Det här NOS-bandet dök upp igår och jag köpte det mest som kul grej och en hyllning till Sir Stirling Moss, racinglegendaren!
Det är flex i både bredd mot luggarna och handled, bärs dock inte jätteskönt!
Testar det på racingkronograf idag:
Den här länken satt på en stor Olma-dykare som jag har på renovering nu. Kallas länktypen något särskilt? Enda märkningen jag kan finna är DBGM, så tysk? Kul med ställbar clasp i alla fall.
Varför inte khakigrönt tygband dom detta ifrån Martijns bok om Enicar "Time for a change":Köpte denna idag! Den sitter på ett för trångt flexband så tänkte införskaffa något annat. Den är 33mm utan krona med 17mm mellan bandhornen.
någon som har har något förslag?
Varför inte khakigrönt tygband dom detta ifrån Martijns bok om Enicar "Time for a change":
Personligen vet jag inte så mycket mer än att det är en WW II typ av klocka men det står en del här på Martijns eminenta webbsida:Det här va ett grymt tips! Ska försöka hitta ett liknande, tack så mycket!
(vill du dela med dig av vad som står om klockan är jag intresserad av att läsa, har haft svårt att hitta information)
bandbredd?Jag har precis köpt en dinka av en annan forumit till min bättre halva och lurar nu på vilket band som skulle funka. Har ni några förslag? Jag tänker något svart och enkelt, typ!
16mm?bandbredd?
bandbredd?
Relevant fråga. Stämmer, 16 mm!
Svart cordovan för att matcha den blanka tavlan?Jag har precis köpt en dinka av en annan forumit till min bättre halva och lurar nu på vilket band som skulle funka. Har ni några förslag? Jag tänker något svart och enkelt, typ!
Jag tänkte också på ett svart cordovan men har svårt att hitta ett i 16mm. Har du något förslag på var det finns? Gärna med stygn runt bandet.Svart cordovan för att matcha den blanka tavlan?
Vill du ha original så är det väl bara att tråla Ebay. Annars säljer Uncle Seiko reproduktioner.tips på vart jag kan få tag på H länk till min 6139a?
Personligen vet jag inte så mycket mer än att det är en WW II typ av klocka men det står en del här på Martijns eminenta webbsida:
https://enicar.org/2018/02/05/wwii-soldier-b-t-jatkowski-and-his-enicar-sport/
Där får du ytterligare ett tips på passande band!
Kolla med CNS på https://www.cheapestnatostraps.comTack för länktipset, blir ett bokmärke på den hemsidan.
Tycker att ditt första förslag var bäst, men har svårt att hitta ett som passar mellan bandhornen.
Någon som har tips på vart man kan hitta bra tygarmband som är 16-17 mm för en rimlig peng? Allt jag hittar är 18 eller större.
Det klassiska svaret är väl Cordovan,gris eller kalv med lite struktur (molequin style typ).Sommaren slut. Då åker länken av och läder på.
Tips på läder till denna? Är sugen på något ostoppat, känner att dom jag har blir lite för tjocka.
Kikat på dom tidigare. Skulle nog kunna bli en fullträff. Kul att få se en bild på hur det ser ut på en likadan omega.Det klassiska svaret är väl Cordovan,gris eller kalv med lite struktur (molequin style typ).
Grained calf:
Gris:
Cordovan (hittade ingen bild när jag haft Cordovan på tjockis Seamaster)
2!1,2 el 3?
11,2 el 3?
1,2 el 3?
Är väl 17mm iofs. Körde svart cordovan på den jag hade, tyckte det var snyggt.Önskar nytt band till Musten längst till vänster.
18/14mm, Matt vinröd/burgundy. Någon som har tips?
Hirsch har ett alligator men den är alldeles för blankt.
Du har helt rätt! 17mm stämmerÄr väl 17mm iofs. Körde svart cordovan på den jag hade, tyckte det var snyggt.