• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi får hjälp att välja band till våra vintageklockor

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Vill du ha originalspänne så är det 17/16 som gäller, så du vet. Har själv två stycken.
Kunde nästan gissa att detta inte var originalspänne. Min är 14mm. Visst ska originalspännet ha ett Cartier-märke?
B23DCAA5-720E-46B8-821C-B9834FB2A5A9.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon vänlig själ som vågar uttala sig om det här är korrekt vintage och ingen nyproduktion?

Tog fram ett NOS 19 mm och jämförde med. Tycker det ser bra ut. Optimistiskt pris tror jag. Men säljaren öppnar ju för bud så det borde väl gå att få loss för en lite rimligare slant.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tog fram ett NOS 19 mm och jämförde med. Tycker det ser bra ut. Optimistiskt pris tror jag. Men säljaren öppnar ju för bud så det borde väl gå att få loss för en lite rimligare slant.

Tack! Jo, det är saftigt men det finns inte många blå 22mm att välja på men jag provar med ett lägre bud. Har ett vintage Corfam-band idag till min Chronolympic som jag tycker passar utmärkt, men skulle vilja komplettera med ett Tropic Sport. Första bilen lånad av @Vintage92

c1.jpg
IMG_2292.JPG
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Jo, det är saftigt men det finns inte många blå 22mm att välja på men jag provar med ett lägre bud. Har ett vintage Corfam-band idag till min Chronolympic som jag tycker passar utmärkt, men skulle vilja komplettera med ett Tropic Sport. Första bilen lånad av @Vintage92

c1.jpg
IMG_2292.JPG
Ja det vore ju grymt bra på den där. Med en rejäl reservation om att jag inte har koll på prisbilden på dylika band så kanske jag hade varit beredd att sträcka mig till 150 euro om jag haft en lika ball klocka att sätta det på. Då hade jag varit optimistisk om att säljaren skulle tacka ja men man vet ju aldrig.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Tack! Jo, det är saftigt men det finns inte många blå 22mm att välja på men jag provar med ett lägre bud. Har ett vintage Corfam-band idag till min Chronolympic som jag tycker passar utmärkt, men skulle vilja komplettera med ett Tropic Sport. Första bilen lånad av @Vintage92[/USER
[/QUOTE]
Ett tips är att hålla koll på den här ebay säljaren. Han brukar lägga upp band (och annat) då och då och jag har köpt rätt många NOS Tropic Sport av honom. Betalade 90 USD för ett NOS 22mm blått för ett par veckor sedan.

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror jag har ett vitt 22 mm Tropic, om det skulle vara något?

Tack för erbjudandet. Vitt kan vara riktigt snyggt, framförallt på sommaren. Men jag ber att få återkomma, jag tänkte göra ett försök på huvudsåpret med blått Tropic Sport först.

Ett tips är att hålla koll på den här ebay säljaren. Han brukar lägga upp band (och annat) då och då och jag har köpt rätt många NOS Tropic Sport av honom. Betalade 90 USD för ett NOS 22mm blått för ett par veckor sedan.


Super, tack för tipset! Det blir till att hålla utkik. Men USD? Ser ut att vara en tysk säljare, eller?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Tack för erbjudandet. Vitt kan vara riktigt snyggt, framförallt på sommaren. Men jag ber att få återkomma, jag tänkte göra ett försök på huvudsåpret med blått Tropic Sport först.



Super, tack för tipset! Det blir till att hålla utkik. Men USD? Ser ut att vara en tysk säljare, eller?
Säljaren är från Schweiz så priset var nog i euro eller schweizerfranc. Men motsvarande 90 USD.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Lite sugen på ett ljusbrunt/brunt struts till den här klockan? Kan de bli bra tror ni? Vart hittar man ett med OK kvalite. Runt 500kr hade jag tänkt?
 

Bilagor

  • 42EE5980-C507-43C5-A27D-47DA5D995BAA.jpeg
    42EE5980-C507-43C5-A27D-47DA5D995BAA.jpeg
    333.2 KB · Visningar: 8

Corgi

Rolex
2-Faktor
Lite sugen på ett ljusbrunt/brunt struts till den här klockan? Kan de bli bra tror ni? Vart hittar man ett med OK kvalite. Runt 500kr hade jag tänkt?

Det här är ett jättefint strutsband som jag själv använder. Känner inte till denna återförsäljaren men det är betydligt billigare än mitt var.

 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Watchbandc... hade för ett par hundra till. Är bandet mjukt o följsamt? Tycker du att de är ett band värt 6-700kr?

Jag betalade 600kr med lite trogen-kundrabatt hos en urmakare, så det tycker jag ju. Det är både mjukt och följsamt, men inte sladdrigt. Organisk känsla och föränderligt över tid. Jag är nöjd. Kolla upp lite alternativ, men tyckte det passade bra eftersom du ville ha ett ljusbrunt.

Hirsch har ett liknande som säkert någon på forumet har, men jag har aldrig testat det själv.

 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag betalade 600kr med lite trogen-kundrabatt hos en urmakare, så det tycker jag ju. Det är både mjukt och följsamt, men inte sladdrigt. Organisk känsla och föränderligt över tid. Jag är nöjd. Kolla upp lite alternativ, men tyckte det passade bra eftersom du ville ha ett ljusbrunt.

Hirsch har ett liknande som säkert någon på forumet har, men jag har aldrig testat det själv.

Blir nog de här. Rios brukar ha bra band. 399kr nu. Gör nog inget att de är lite mörkare brun med tanke på guld/rosé boett
 

Bilagor

  • 377DFCF7-2B7A-4205-B123-135124E690A3.png
    377DFCF7-2B7A-4205-B123-135124E690A3.png
    50.9 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:

Doc_152

Omega
Köpte nyligen denna, har inte fått den ännu. Från bilderna verkar den sitta på original rolex/tudor läderband. Så den vill jag bevara.

Jag har funderat på vintage läder typ som tidochting har. Har en HMT led likande design som sitter på en ljusbrun mocka. Tips?

42D56FD1-10F9-4B15-94E9-AA42DCFD0134.jpeg
 
Topp