ConElPueblo
Silver
Har denna 40-tals Tissot som jag är rätt säker har radium lysmassa som också är åt det gröna hållet.
IMO er de to toner af grøn meget forskellige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har denna 40-tals Tissot som jag är rätt säker har radium lysmassa som också är åt det gröna hållet.
Jo, ville bara bidra med fler exempel på att ”radium antagligen även kan få en grön färg”.IMO er de to toner af grøn meget forskellige.
Jag har nyligen köpt 3 nya Seiko för att ersätta flera andra sålda klockor som jag kännde trött med i min samling.. Orient, San Martin, Tag... En av dem jag köpte har jag letat så länge efter.
Och äntligen hittade jag en som passade mig. (Tack för att ni tål min fransk accent)
En 6309-7040 Turtle. Jag ska få den om några dagar...
Den är inte precis den jag köpte men en jag hittade på Google bilder.Beklagar om jag kommer med dåliga nyheter men tavlan är fejk och Insertet hör heller inte hemma på klockan
Jaha, ok. Trodde det var den du köpt. Ser du skrivit till nu att det inte är det.Den är inte precis den jag köpte men en jag hittade på Google bilder.
Jag ska fota min när den kommer hit.
Hoppas min är helt äkta
Tack för tipset. Jag har bara upptäckt Seiko märket och har säkert mycket att lära mig.
Jaha precis.. Det stämmer ! Tyckte det var mer lämpligt så här.Jaha, ok. Trodde det var den du köpt. Ser du skrivit till nu att det inte är det.
Hoppas din inte ser ut som den på bilden, inte många rätt därJag har nyligen köpt 3 nya Seiko för att ersätta flera andra sålda klockor som jag kännde trött på i min samling.. Orient, San Martin, Tag... En av dem jag köpte har jag letat så länge efter.
Och äntligen hittade jag en som passade mig. (Tack för att ni tål min fransk accent)
En 6309-7040 Turtle. Jag ska få den om några dagar...
Fotot nedan är inte den jag köpte men en likadan. Jag ska fota min när den levereras.
Jag skulle nog säga ommålad och relume.Vad säger panelen om denna?
Något kladdigt tryck i subdialen? Har dålig koll på dessa, men jävligt trevlig om den är ok.
Tack för det. Enligt annons ska visare vara relumade men inte tavla, tycker det är svårt med radium, blir ju lätt att se lite kladdigt ut med tiden. Men man har säkert tvättat bort allt för att tavlan ska bli så blank och fin som möjligt.Jag skulle nog säga ommålad och relume.
Ser väl rimlig ut tycker jag i alla fall. Tillverkad i juli 1983.En 4205 38 mm från 80/90 talet. Vad tror ni om denna? Äkta? Skum?
En 4205 38 mm från 80/90 talet. Vad tror ni om denna? Äkta? Skum?
En 4205 38 mm från 80/90 talet. Vad tror ni om denna? Äkta? Skum?
Nån expert är jag inte, men man hittar lätt exempel på andra exemplar som ser tämligen exakt likadana ut från samma tidsepok (82-85 är de jag sett). Färgen på lumen verkar vara åt det gulgröna hållet, men kvaliteten på olika bilder varierar och har ofta färgstick, så svårt att veta hur den egentligen ser ut.Jag är ingen expert på den men den ser inte ut som jag skulle förvänta mig. Insertet lär inte vara till den klockan om det inte funnits i flera utföranden, inte det som brukar vara åtminstone. Tavlan har klumpiga index, speciellt klockan tolv och ser "nygjord" ut.
Men som sagt, lita inte på mig för mycket i detta fallet men jag skulle hoppa den. Blir mkt förvånad om den är original.
@pemlock här ovan har kanske bättre kläm på modellen.
Jaha ok. Då är det nog så.Nån expert är jag inte, men man hittar lätt exempel på andra exemplar som ser tämligen exakt likadana ut från samma tidsepok (82-85 är de jag sett). Färgen på lumen verkar vara åt det gulgröna hållet, men kvaliteten på olika bilder varierar och har ofta färgstick, så svårt att veta hur den egentligen ser ut.
Nu blir jag osäker...Jaha ok. Då är det nog så.
De kanske hade olika utföranden olika årgångar som sagt.
Edit:
Har du några bildexempel? Insertet med den utskjutande lumepipen bland annat gör mig konfunderad. Fanns den verkligen på dem? Så bred bas på 12.index? Alltid kul att lära sig nåt...
Nu blir jag osäker...
Den här säger faktiskt att det är after-market-delar: https://www.fixingwatches.com/2017/10/15/1982-seiko-4205-015t-4206b-part-1-of-2/
Den här ser lite annorlunda ut, men ringen ser ju väldigt konstig ut å andra sidan. Skadad? http://www.wattsantiques.com/produc...ches/SEIKO-SCUBA-DIVER-S-WATCH-4205-015T/868/
Men annars verkar de flesta (mest från auktionssidor) se likadana ut. Har alla existerande exemplar after-market-delar?
Nu blir jag osäker...
Den här säger faktiskt att det är after-market-delar: https://www.fixingwatches.com/2017/10/15/1982-seiko-4205-015t-4206b-part-1-of-2/
Den här ser lite annorlunda ut, men ringen ser ju väldigt konstig ut å andra sidan. Skadad? http://www.wattsantiques.com/produc...ches/SEIKO-SCUBA-DIVER-S-WATCH-4205-015T/868/
Men annars verkar de flesta (mest från auktionssidor) se likadana ut. Har alla existerande exemplar after-market-delar?
Finns supermycket hopplock av dom också, men när det är en mer populär modell är det mkt lättare att hitta referensbilder på korrekta exemplar, kommer ju lite då och då här på k&s också, då kommer det fram om det är något som inte stämmer.Bra att veta!
Är en 6309 lättare att hitta eftersom den är "yngre"?
Vad säger panelen om denna?
Något kladdigt tryck i subdialen? Har dålig koll på dessa, men jävligt trevlig om den är ok.
Skriver som en del andra här, har inte så mkt erfarenhet av dessa men skulle nog backa från den här, och på sätt och vis är det lättare att köpa en 6309 p g a att den är populärare och mer omskriven, men lirar i en annan kostnadsdivision, en bild på ett typiskt A M-kit:En 4205 38 mm från 80/90 talet. Vad tror ni om denna? Äkta? Skum?
Longines
Utropspris: 3300 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-02-07 17:06:10. Köp & sälj begagnade & oanvända Longines herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Vad hände här? 30mm snäpplock boett och rätt trista visare..
Longines
Utropspris: 3300 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-02-07 17:06:10. Köp & sälj begagnade & oanvända Longines herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Vad hände här? 30mm snäpplock boett och rätt trista visare..