Tråden är ju gjord för precis din fråga!
Jag kan inte kalla mig klockräv men kan ändå ge dig några tips. Jag är själv inne på min andra 60-tals-Seamaster, och har lagt rätt mycket tid åt att kolla efter dem!
Det är några siter du bör hålla koll på:
Chrono24.se är en mycket bra sida att kolla utbud och se vilka storlekar på boett som finns för respektive modell osv. Många klockor där är totalt överprisade så se det mer som en fingervisning. Dock kan du mycket väl göra fynd där, jag köpte t.ex. en Aqua Terra från en handlare i Japan genom Chrono24 förra julen.
Catawiki.se är en auktionssite där du kan få bra info om vad olika klockor brukar gå för. Jag har själv köpt en klocka där och det är rätt höga avgifter men tycker att utbudet brukar vara väldigt bra. Har specifika Omega-auktioner några gånger i veckan.
Tradera och eBay är förstås andra alternativ. SEK är stark nu så klockor från t.ex. Tyskland kan vara prisvärt! Kolla efter service, gångreserv och tidsavvikelse, beroende på var du bor är det olika lätt och dyrt att få en gammal Omega servad. Ska det göras rätt brukar det landa på runt 4000 spänn för en total genomgång. Sedan spelar ju tavlans skick en ganska stor roll, själv är jag inte jättenoga med om tavlan är restaurerad eller ommålad. Lycka till!