Richard1987
Silver
Nu har han fan i mig en xbox till salu också med bilder stulna från denna sida:Den ligger ute nu igen med köp nu på 3700kr!
https://www.sector.sk/clanok/31588/xbox-one-x-test.htm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu har han fan i mig en xbox till salu också med bilder stulna från denna sida:Den ligger ute nu igen med köp nu på 3700kr!
Ihärdig snubbe!Nu har han fan i mig en xbox till salu också med bilder stulna från denna sida:
https://www.sector.sk/clanok/31588/xbox-one-x-test.htm
Du kan ju se var traderaauktionen landar så vet du. Varför ska du köpa denna? Slänga med den i ännu en av dina loter?Hejsan alla ks:are, någon som har info om denna klockan ? Vad kan den vara värd? Såklart ett repararionsobjekt, avia olympic 17 jewels.
Mvh
Avslutade auktioner med likvärdiga klockor:Hejsan alla ks:are, någon som har info om denna klockan ? Vad kan den vara värd? Såklart ett repararionsobjekt, avia olympic 17 jewels.
Mvh
Lär inte vara från 1975? Bättre bilder på tavlan?Hejsan alla!
Helt ny här på KS. Skulle behöva lite tips och råd. Har nämligen fått möjligheten att lägga mina händer på denna klocka till en prislapp av 22500kr.
Rolex Datejust 6605. Utan box och cert. Nyligen servad, från 1975
Några hairlines och två små märken på ringen. Bandet vad jag förstår det som är något enkelt bara. Är detta något jag borde slå till på?
Har tyvärr ingen bättre bild än dessa. 1975 är vad försäljaren påstår att den är ifrån. Vad får dig att bli skeptisk?Lär inte vara från 1975? Bättre bilder på tavlan?
Reffen är väl typ från 50-talet?Har tyvärr ingen bättre bild än dessa. 1975 är vad försäljaren påstår att den är ifrån. Vad får dig att bli skeptisk?
Intressant! Ska ställa den motfrågan till säljaren imorgon så får vi se vad de ge för svar. detta blev mer skoj än jag trodde!Reffen är väl typ från 50-talet?
Är det en icke ommålad tavla låter det som ett väldigt bra pris.Intressant! Ska ställa den motfrågan till säljaren imorgon så får vi se vad de ge för svar. detta blev mer skoj än jag trodde!
Efter lång utfrågning så har jag fått fram infon att Tavlan är ”restored” och att uret är från 60-talet. De ska återkomma med exakt årtalÄr det en icke ommålad tavla låter det som ett väldigt bra pris.
Den är från 1958 för att vara exaktEfter lång utfrågning så har jag fått fram infon att Tavlan är ”restored” och att uret är från 60-talet. De ska återkomma med exakt årtal
Köo av någon du litar på. Denna är ommålad.Hej!
Är sugen på min första vintageklocka men kan inte särskilt mycket om området. Har fått dessa bilder av en säljare och jag vänder mig till er speciallister för en bedömning av värde och skick på klockan!
Stort tack på förväg
Mvh Diskaren
Hej!
Är sugen på min första vintageklocka men kan inte särskilt mycket om området. Har fått dessa bilder av en säljare och jag vänder mig till er speciallister för en bedömning av värde och skick på klockan!
Stort tack på förväg
Mvh Diskaren
Köo av någon du litar på. Denna är ommålad.
Tack för heads up!Ja, onekligen ommålad.
Köo av någon du litar på. Denna är ommålad.
Förlåt om det blir tjatigt men är denna också ommålad? Eller finns det något annat anmärkningsvärt? https://klocksnack.se/threads/sista-pb-nyservad-omega-”sector-dial”-cal-30t2pc-från-1947.97625/Ja, onekligen ommålad.
Förlåt om det blir tjatigt men är denna också ommålad? Eller finns det något annat anmärkningsvärt? https://klocksnack.se/threads/sista-pb-nyservad-omega-”sector-dial”-cal-30t2pc-från-1947.97625/
Nej den är original. En eftertraktad tavel-modell man ser på de fina tidiga kronometrarna. Tyvärr är denna tavla lite väl skadad enligt mig.Förlåt om det blir tjatigt men är denna också ommålad? Eller finns det något annat anmärkningsvärt? https://klocksnack.se/threads/sista-pb-nyservad-omega-”sector-dial”-cal-30t2pc-från-1947.97625/
Oj, miss av mig. Men du får mer än gärna skriva ett PM med en så objektiv bedömning som möjligt! Tycker den är väldigt fin!Nu är det ju jag som är säljaren så det blir konstigt om jag promotar min egen försäljning.
Stort tack! Fascinerande vilken kunskap ni vintage-gubbar sitter på!Nej den är original. En eftertraktad tavel-modell man ser på de fina tidiga kronometrarna. Tyvärr är denna tavla lite väl skadad enligt mig.
Detta vi gör hela dagarna. Finns ingen hejd på objekt då alla är unika då de åldrats under 50+ år. Spontant skulle jag rekommendera automatiska Seamasters från 50-talet. Finns en tråd om dem här på vintageavdelningen. Men det finns hur mycket som helst...Stort tack! Fascinerande vilken kunskap ni vintage-gubbar sitter på!
Jag skulle tro att det är fel visare dessutom.Tack för heads up!
Det är nog en Longines. Urverket ser ut att vara det tidstypiska kaliber 23m. Bra verk.Hej.
Roligt att kolla folks köp och kommande...
Skulle nu själv behöva lite hjälp att förstå vad jag just köpt
En trench watch, Longines? går ej att läsa av på verket men det har ju stått det på urtavlan
Är det longines?
Jag skulle tro att det är fel visare dessutom.
Det är nog en Longines. Urverket ser ut att vara det tidstypiska kaliber 23m. Bra verk.
Skulle dock inte kalla den för trench watch, det är något annat, se här;
https://klocksnack.se/threads/snart...rmbandsur-fram-t-o-m-1939.97337/#post-2462486
Min liknande Longines i 14k guld med cal 23m
Och den är ommålad på ett konstigt vis också, inte alls efter originalet. Visarna är också malplacerade på den så hela klockan ser underlig ut. Man undrar vad det är för ett verk i den. Kan vara från ytterligare en helt annan klocka.Hej!
Stort tack på förväg
Mvh Diskaren
Det är ett verk som ger huvudvärk...Och den är ommålad på ett konstigt vis också, inte alls efter originalet. Visarna är också malplacerade på den så hela klockan ser underlig ut. Man undrar vad det är för ett verk i den. Kan vara från ytterligare en helt annan klocka.
Om säljaren inte sagt nåt om detta uppenbara bör du kanske undvika den säljaren öht...
Den risken verkar stor.Det är ett verk som ger huvudvärk...