• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden för oss som älskar SKRÄCKFILM & RYSARE!

Kollade precis Lights Out. Ok, spökrulle om man gillar sådant, bättre än The Conjuring för övrigt (men det säger inte så mycket egentligen, då jag tyckte att den sög fisar ur döda igelkottar) och av samma producent tydligen. Skulle tro att någon som är mindre avtrubbad än var jag är skulle få sömnproblem, men 30+ år av non-stop skräckfilmstittande har satt sina spår. Svårt att säga vad jag tycker egentligen, ger den till slut 3 guldpläterade klockor, men då är jag snäll.
lightsout1280jpg-19acd6_1280w.jpg

Numera får jag mina bästa kickar från American Horror Story. Ser fram emot när Hollywood ska spotta ur sig en fet skräckfilm igen. Det var ett tag sedan sist.

Denna sjätte delen i Paranormal Activity följetongen är helt OK, stark trea, med snudd på en fyra! Om bara slutet hade varit bättre så hade det blivit högre poäng! Hoppade till flera gånger faktiskt :D, jag säger att den är klart sevärd, ni som har sett dom andra delarna kommer så klart att känna igen er, tror jag ökar på den till 3,7/5 faktiskt, se den nu!

DSC_0810.JPG

Denna sjätte delen i Paranormal Activity följetongen är helt OK, stark trea, med snudd på en fyra! Om bara slutet hade varit bättre så hade det blivit högre poäng! Hoppade till flera gånger faktiskt :D, jag säger att den är klart sevärd, ni som har sett dom andra delarna kommer så klart att känna igen er, tror jag ökar på den till 3,7/5 faktiskt, se den nu!

DSC_0810.JPG
För en som inte har sett någon del i serien så ter sig tag-linen lite lustig för del 6 i en serie som heter Paranormal Activity: "For the first time you will see the activity."

Var det värt väntan att vänta 6 filmer? :D ;)

Måste rekommendera Green Room (2015)

greenroom.jpg

Inte många som kände till regissören Jeremy Saulnier innan denna filmen, det har dock ändrat sig nu.
Fruktansvärt obehaglig stämning genom hela filmen, han har lyckats med den unika känslan att "man är där" hela tiden och att det skulle kunna hända vem som helst. Pluspoäng för relativt okända skådisar bortsett från Patrick Stewart (Captain Picard!) som går ur sin "comfort zone" och spelar en ruskigt ond neo-nazi-ledare.

DSC_0810.JPG

Håller mig dig och gillar verkligen samtliga dessa, är lite svag för "found footage"-skräckisar, självklart ligger Blair Witch i topp :)

Gällande "Raw" som du länkade till i tidigare inlägg så ligger den på watch listen också, förhoppningsvis är den BRA och inte bara kontroversiell.

Ok, jag har åkt på en jävla brutal förkylning och detta, i kombination med totalt skitväder, gjorde att jag ställde in allt vad samhällsnytta heter, hällde upp en obscent stor whisky och lade mig som en valross i TV-soffan. Skräckfilm stod på programmet.

Först ut: Stake Land
stakelandquad.jpg

Visade sig vara en mycket kompetent lågbudgetskräckis. Påminner om Phantasm, eller kanske Zombieland, fast med vampyrer och helt utan humor. Riktigt nattsvart faktiskt, post-apokalyps med samma muntra ton som The Road om ni sett den? En Tommy Flannagan-lookalike och hans unga medhjälpare åker runt i USA och köttar vampyrer. Oväntat bra. 4 av 5 träpålade Steinhart.

Den post-apokalyptiska påsken fortsatte sedan i samma anda. I Blurejjen åkte nämligen Hidden.
hidden-2015.38199.jpg

Alexander Skarsgård med familj försöker vänta ut ett muterande virus i en bunker. Låånnngggsam, men med en riktigt bra sista tredjedel. Väl värt att genomlida ätandet av konserverade bönor. 3 av 5 napalmbombade G-shocks.

Lite snurrig blev man och lite bankade det i knoppen, men inte skulle det hindra mig från en tripple bill idag. Så i med lågbudgetrullen It Follows.
it_follows_blu-ray-34175649-frntl.jpg

Ok, har ni sett Ringu, eller den amerikanska remaken, så vet ni vad som väntar, men istället för att kolla på en vhs och få ett spöke i hälarna, så får man i It Follows ett spöke i hälarna om man har sex. Enda chansen att bli av med spöket är att nuppa med någon annan så de får spöket i hälarna. Riktigt bra rulle enligt mig (en älska-eller-hata-film om man läser imdb) med klara Carpenter-vibbar. Hade Carpenter gjort den med sin karaktäristiska filmmusik hade den varit än bättre, men nu får den i alla fall 4 av 5 möjliga ghost inserts.

Ok, jag har åkt på en jävla brutal förkylning och detta, i kombination med totalt skitväder, gjorde att jag ställde in all vad samhällsnytta heter, hällde upp en obscent stor whisky och lade mig som en valross i TV-soffan. Skräckfilm stod på programmet.

Först ut: Stake Land
stakelandquad.jpg

Visade sig vara en mycket kompetent lågbudgetskräckis. Påminner om Phantasm, eller kanske Zombieland, fast med vampyrer och helt utan humor. Riktigt nattsvart faktiskt, post-apokalyps med samma muntra ton som The Road om ni sett den? En Tommy Flannagan-lookalike och hans unga medhjälpare åker runt i USA och köttar vampyrer. Oväntat bra. 4 av 5 träpålade Steinhart.

Den post-apokalyptiska påsken fortsatte sedan i samma anda. I Blurejjen åkte nämligen Hidden.
hidden-2015.38199.jpg

Alexander Skarsgård med familj försöker vänta ut ett muterande virus i en bunker. Låånnngggsam, men med en riktigt bra sista tredjedel. Väl värt att genomlida ätandet av konserverade bönor. 3 av 5 napalmbombade G-shocks.

Lite snurrig blev man och lite bankade det i knoppen, men inte skulle det hindra mig från en tripple bill idag. Så i med lågbudgetrullen It Follows.
it_follows_blu-ray-34175649-frntl.jpg

Ok, har ni sett Ringu, eller den amerikanska remaken, så vet ni vad som väntar, men istället för att kolla på en vhs och få ett spöke i hälarna, så får man i It Follows ett spöke i hälarna om man har sex. Enda chansen att bli av med spöket är att nuppa med någon annan så de får spöket i hälarna. Riktigt bra rulle enligt mig (en älska-eller-hata-film om man läser imdb) med klara Carpenter-vibbar. Hade Carpenter gjort den med sin karaktäristiska filmmusik hade den varit än bättre, men nu får den i alla fall 4 av 5 möjliga ghost inserts.

Tack för tipsen och It follows var klart sevärd.

Dagens skräcktips: Train to Busan (Busanhaeng)

train.jpg

Koreansk zombierulle som håller hög kvalité, möjligtvis något seg i mitten av filmen men det tar sig i slutet :)
Regissören Sang-ho Yeon har inte gjort några tidigare filmer som fått denna spridning utanför Korea, men det kommer väl antagligen mer.
Kan garantera att det kommer en pissig remake från Hollywood inom ett par år...

Nu gäller det bara att hitta fler skitiga fixar att trycka in i armvecket tills dess It har premiär:)

Skall bli intressant att se om denna följer boken mer än förra filmen (reboot?), eller om den följer första filmen mer (remake). Har för mig jag läste någonstans om att det skulle bli två filmer?
Trailern såg ju iaf väldigt intressant ut, teamet bakom filmen har dock inte så mycket att skylta med tidigare så det kan ju gå precis hur som helst.
Tanken först var att Cary Fukunaga skulle regissera men det sket sig, DET (pun intented) hade garanterat blivit en succé och då pratar jag inte bara om box office. Men han fick väl inte sin "artistic freedom" som han efterfrågade...

Skall bli intressant att se om denna följer boken mer än förra filmen (reboot?), eller om den följer första filmen mer (remake). Har för mig jag läste någonstans om att det skulle bli två filmer?
Trailern såg ju iaf väldigt intressant ut, teamet bakom filmen har dock inte så mycket att skylta med tidigare så det kan ju gå precis hur som helst.
Tanken först var att Cary Fukunaga skulle regissera men det sket sig, DET (pun intented) hade garanterat blivit en succé och då pratar jag inte bara om box office. Men han fick väl inte sin "artistic freedom" som han efterfrågade...
Så vitt jag har förstått så ska det bli en film med ungarna och en när dom är vuxna, typ som miniserien från tidigt 90-tal var uppdelad.

Jag kan rekommendera DET, ska bli intressant att se remaken till hösten.
Jag har inte läst alla sidor men, Gremlings och The Lost Boys ger jag tummen upp, dock var det när jag var rejält yngre.... :)

Kollade precis Lights Out. Ok, spökrulle om man gillar sådant, bättre än The Conjuring för övrigt (men det säger inte så mycket egentligen, då jag tyckte att den sög fisar ur döda igelkottar) och av samma producent tydligen. Skulle tro att någon som är mindre avtrubbad än var jag är skulle få sömnproblem, men 30+ år av non-stop skräckfilmstittande har satt sina spår. Svårt att säga vad jag tycker egentligen, ger den till slut 3 guldpläterade klockor, men då är jag snäll.
lightsout1280jpg-19acd6_1280w.jpg

Numera får jag mina bästa kickar från American Horror Story. Ser fram emot när Hollywood ska spotta ur sig en fet skräckfilm igen. Det var ett tag sedan sist.
Jag såg den på bio för ett tag sedan. Hade bra potential i början.

Wooohhooo! Älskar den filmen. Så skön tidsanda i den och klockren musik. Nu måste jag också kolla på den!

Kollade på denna i helgen (igen för typ femtionde gången), också riktigt skön retro.
maxresdefault.jpg

Haha vi tänker lika, PRECIS samma film som jag kom att tänka på när någon sa "The Lost Boys" :)
... och när jag ser affischen ovan så tänker jag även på klassikern "The People Under The Stairs" samt "House"

Tillbaka
Topp