• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som älskar SKRÄCKFILM & RYSARE!

ScubaKing

Audemars
Råkade också snubbla över vidriga filmer när jag för snart 7-8 sedan sökte efter de läskigaste.

Håller med om att human centipede inte var någon höjdare men man var ju tvungen att se den.

Martyrs gillade jag. Mörk och lagom scary bitvis, lite mystik.

Även jag har sett August underground. Fyfan va jag mådde dåligt över att ens ha sett skiten. Fick dåligt samvete. Den får A serbian film att vekna. Och den är fasen inte trevlig den heller.

Idag har jag inte mage för såna filmer men gillar skräck iaf. De ovannämnda förutom Martyrs är ju egentligen bara sjuka/vidriga.

Filmerna som heter VHS och VHS2 är skumma men lite otäcka

Japp Human Centipede kom liksom aldrig loss, det var liksom ingenting av ingenting. Rent trams. Martyrs som du säger är en riktigt hemsk men genialisk film. En av dem bästa i sin genre, förstår du slutet på den, för det är där det geniala ligger? VHS serien var riktigt bra som skräckfilmer.

Håller helt med dig om August Underground Mordum som är tvåan i serien, den är hemsk. En rent bedrövlig rulle egentligen som krossar alla gränser av moral, den skulle enligt mig aldrig ha gjorts. Den är bara för mycket. Jag skulle aldrig se om den. Det är det absolut värsta jag någonsin har sett på film.


A Serbian Film var dålig, några sjuka scener men i stort sett enbart dålig.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Japp Human Centipede kom liksom aldrig loss, det var liksom ingenting av ingenting. Rent trams. Martyrs som du säger är en riktigt hemsk men genialisk film. En av dem bästa i sin genre, förstår du slutet på den, för det är där det geniala ligger? VHS serien var riktigt bra som skräckfilmer.

Håller helt med dig om August Underground Mordum som är tvåan i serien, den är hemsk. En rent bedrövlig rulle egentligen som krossar alla gränser av moral, den skulle enligt mig aldrig ha gjorts. Den är bara för mycket. Jag skulle aldrig se om den. Det är det absolut värsta jag någonsin har sett på film.


A Serbian Film var dålig, några sjuka scener men i stort sett enbart dålig.
Var bra länge sen jag såg Martyrs och minnet sviker tyvärr. Kommer ihåg att jag verkligen gillade den dock
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Älskar också skräckfilm och har en fråga till er:
När jag var liten (i allra början av 90talet) såg jag upprepade gånger en skräckfilm på TV som jag inte minns vad den hette eller exakt vad den handlar om.
Det var något i stil med att någon "Mr Brandt, mr Brent" eller liknande fick sitt huvud avhugget och så gick han runt och jagade skräck i folk bärandes på sitt eget huvud i en hand (håller huvudet i håret typ minns jag). Kommer ej ihåg om det var flera såna scener men jag kommer så starkt ihåg att jag var skitskraj för den men jag kan bara inte minnas mer (och därmed googla själv).
Någon som känner igen filmen?
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Älskar också skräckfilm och har en fråga till er:
När jag var liten (i allra början av 90talet) såg jag upprepade gånger en skräckfilm på TV som jag inte minns vad den hette eller exakt vad den handlar om.
Det var något i stil med att någon "Mr Brandt, mr Brent" eller liknande fick sitt huvud avhugget och så gick han runt och jagade skräck i folk bärandes på sitt eget huvud i en hand (håller huvudet i håret typ minns jag). Kommer ej ihåg om det var flera såna scener men jag kommer så starkt ihåg att jag var skitskraj för den men jag kan bara inte minnas mer (och därmed googla själv).
Någon som känner igen filmen?

Sleepy Hollow från 1999 ?

https://www.imdb.com/title/tt0162661/
 

ScubaKing

Audemars
Vad tror folket om remaken på jurtjyrkogården?

Man kan ju hoppas den blir bra! Ska i alla fall se den så fort den kommer på bio. Tyckte originalet var helt fantastisk, gillade manus och skådespel i den första. En av dem mer skrämmande skräckfilmerna på sin tid.

Katten kanske skulle passa i husdjurstråden här under lifestyle :D

Pet-Sematary.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Såg filmen Crimson Peak som är från 2015.
En grymt vacker skräckfilm. Rekommenderas starkt! Otroligt vackra bilder, bra skådespel. Detta är kanske inte den mest skrämmande rysaren, mer en mysrysare.

 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
När jag var liten, sent sjuttiotal(?) såg jag en film som handlade om några lärare (?) som åkte på utflykt upp i bergen? skogen? med en drös barn. Det slutade med att alla blev galna och den skrämde vettet ur mig. Någon som vet vad filmen heter?
 

ScubaKing

Audemars
Kommer definitivt se den! Dock inte så höga förväntningar, av någon anledning brukar Kings böcker bli katastrof i filmversion. Längesen jag läste boken nu men än idag en av de läskigare böckerna jag läst.

Men just denna av Kings böcker blev ju helt fantastisk i filmversion. Originalfilmen är ju en av dem absolut bästa skräckfilmer som gjorts.
 

ScubaKing

Audemars
När jag var liten, sent sjuttiotal(?) såg jag en film som handlade om några lärare (?) som åkte på utflykt upp i bergen? skogen? med en drös barn. Det slutade med att alla blev galna och den skrämde vettet ur mig. Någon som vet vad filmen heter?

picnic at hanging rock 1975, den verkar grymt bra. Dem har gjort en remake förra året som du även kan kolla in..

 
Kommer definitivt se den! Dock inte så höga förväntningar, av någon anledning brukar Kings böcker bli katastrof i filmversion. Längesen jag läste boken nu men än idag en av de läskigare böckerna jag läst.

Samma här, dock tycker jag den gamla versionen håller ännu:) kul med nyversioner. Då kan man jämföra med de gamla, och se om de var bättre förr;)

Vad tror skräckpanelenom den här?
 
  • Like
Reactions: HSK

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Va falls?!
Originalet satte för egen fel standarden för klassisk spännings-skräckis a la 80-tal samtidigt som remaken (även om den saknade den genuina känslan) uppdaterade historien till ett mer moderns format.

För övrigt bör Lida finnas med på listan över bra filmatiseringar.

Clownens insatser i den nya filmen gillade jag men jag föredrar ändå originalet.
Ingen skräckis per se men Dreamcatcher sög rejält också, likaså The Stand.
The Shining, båda filmerna, sög också, inte minst 1408.
De flesta kingfilmer är tyvärr utomordentligt dåliga för jag anser att det främst är Kings "mundiarré" och utfyllnad som gör hans böcker så bra. Det går inte att få in detta i en film.

Lida /Misery är grym!
 

ScubaKing

Audemars
Clownens insatser i den nya filmen gillade jag men jag föredrar ändå originalet.
Ingen skräckis per se men Dreamcatcher sög rejält också, likaså The Stand.
The Shining, båda filmerna, sög också, inte minst 1408.
De flesta kingfilmer är tyvärr utomordentligt dåliga för jag anser att det främst är Kings "mundiarré" och utfyllnad som gör hans böcker så bra. Det går inte att få in detta i en film.

Lida /Misery är grym!

Du tycker filmen The Shining sög??! Det måste ju vara den absolut bästa skräckfilmen som någonsin producerats.
 
  • Like
Reactions: jwh
Topp